האבל סביב הנפת הדגל, סשן צילומים מתגלגל, ומכתב מיוחד לילדה מיוחדת

מה טענו הנאספים ומה השיבו המארגנים בסאגת הפריימריז הדגלאי השבוע? מי הגיע לחגוג עם המנצח? איזה מינוי מכובד הוענק לתושב ביתר ובמה זכו המתנדבים המסורים? מי הצליח לרגש את הרשת השבוע ולמה הפרזנטור חבש צבעים שונים בנעליו? – סוגרים שבוע עם השטעטל
WhatsApp Image 2018-07-13 at 13.53.29
WhatsApp Image 2018-07-13 at 13.53.29

העם (לא) אמר את דברו
אז כפי שצפינו בשבוע שעבר, פריימריז הוא דבר מסוכן ועוקצני במיוחד, ואסור להוציאו לפועל אלא אם כן מפלגתך דורשת דמוקרטיה. וכך מצאו את עצמם בעלי הדעה של דגל התורה יוצאים לפעולה לחרוץ את גורל עולם התורה ובני הישיבות בביתר בהצבעה קריטית על זהותו של יו”ר המפלגה בעיר.
לאחר מספר דקות מותחות נפתחו הקלפיות והתברר כי המועמד הצעיר ניצח את השועל הפוליטי הוותיק ובהפרש של חמשה קולות בלבד קטף דודי זלץ את התואר הנחשק יו”ר דגל התורה בביתר והשאיר את יצחק רביץ עם התואר לשעבר או הבן של, המכובד מבניהם. אלו מבין הנאספים שלא אהבו במיוחד את התוצאה באו בקובלנה בפני המארגנים שענו לעומתם: “היי העם אמר את דברו! זוהי דמוקרטיה!” אך כאשר הנאספים פילפלו בעיניהם וזעקו חמס על כך שהדמוקרטיה נמסרה ל-31 גבאים מלאי אינטרסים ודברי כזב ולא ניתנה האפשרות להעם שבשדות לומר את דברם, נענו המארגנים בשפתיים דולקות: “הכל פה על פי דעת גדולי התיירה, אי אפשר שהבעלי בתים יחליטו עלינו, הגדולים קבעו פה אחד את התוצאה”.
אלו ואלו אומרים אשרי מי שעדיין חושב שדגל יקבלו משהו מהעוגה הפוליטית הצמוקה שתחולק בסכין המעוגל של הפיצה לעשרות המפלגות שיביאו את הציבור לקלפי וכך יתכן ונמצא את עצמנו מנחמים במוצאי הבחירות את דודי זלץ שיאלץ לבחור בין שהות באופוזיציה לבין אחראי על תיק התשתיות בקואליציה ללא שכר ואפילו לא סגן בתואר. גדול יום הפריימריז שנתפצלו בו אוהביה וידידיה של המפלגה הוותיקה בעיר.

תוצאות וסכינים
ומפרשנות לעשיה, השטעטל קפץ בערבו של יום שלישי בין חגיגות הניצחון בביתו של דודי זלץ לבין סעודת הניחומים בביתו של יצחק רביץ. אצל דודי זלץ פגש השטעטל את אדריכל המהפך יוסי שטרית שהילה של העיר אלעד אופפת את נוכחותו, כמו כן נצפה במקום יו”ר מפלגת התושבים מר יעקי הרשקופ שפצח בשיחה נלהבת עם העיתונאי אריה ארליך על תוצאות של פריימריז, סכינים בגב והמכנה המשותף בניהם.

שטאנץ’ מוצלח
לאחר מאמצים מרובים הצליח המאייר הדגול מוטי הלר לפנות קצת זמן בכדי לתתן לעיתונאי המוכשר יוחנן בלייך מכיכר השבת לבצע ביקור במלכתו הקסומה של מוטי. בראיון באתר כיכר השבת שיתף מוטי את תחילת הדרך, המליץ על ציורים שובי לב וסיפר על אמו הציירת המוכשרת שיצרה את השטאנ’ץ הכה מוצלח של משפחת הלר. ראיון מרתק שווה קריאה.

מקווה נייעס
תוצאות הפריימריז הדירו שינה מעיניהם של רבים וביום שישי פגש השטעטל את חיים ויסברג מחזיק תיק כלשהוא בעירייה מחוץ למקווה כשהוא מנסה לקושש את המקווה נייעס העדכני האם יצביעו לו במקרה של פריימריז מול רובינשטיין. התשובות המאכזבות הן כנראה הסיבה שהוא לא יפעל להפעלת אופציית הפריימריז.

מחזיק עולם התורה
לאחר הדירה במירון והדירה בביתר, ראש העיר מאיר רובינשטיין מסתער על הפרויקט החדש, דירה בטבריה. רובינשטיין נצפה כשהוא נרשם להגרלה של ‘עולם התורה’ על דירת שלשה חדרים בטבריה. לאחר בירור קצר ובהתאם לתוצאות ההגרלה בו זכה יהודי אלמוני מירושלים נרגעו הרוחות לאחר שעלה החשש כי רובינשטיין מתכוון לעבור דירה לטבריה במסגרת התמודדותו על ראשות העיר שם. אך ב”ה לשמחת כולם מאיר ימשיך פה קדנציה נוספת. כנראה.

בר מינן
את הדוגמן מיקי שפיצר אתם בטח מכירים מבר המים נועם 1 אשר לידו הצטלם שפיצר במגוון ויראציות. עניין הפרזנטור גרם לאנשים רבות לתהות באזניו האם ממליץ הוא על בר המים האמור, אבל ככל הנראה עברו אלו השואלים את סך השאלות הנורמטיביות ומיקי יצא בסטטוס סוער בו הוא הודיע חד משמעית כי אין לו שום ידע בנושא.


אגב מיקי, השטעטל קפץ לשטיבלאך ללקוט פיסות מידע ופגש את שפיצר בתפילת מעריב נלהבת תוך שהוא לובש לרגליו נעלי קרוקס בצבעים שונים. לשאלת השטעטל אמר מיקי שהערב ראה הוא את חבריו חוגגים במנגל בשרים משובח וכאות מחאה שלא הוזמן החליט הוא ללבוש צבעים מנוגדים בנעליו. בתאבון לחברים.

מינוי מוצלח
מפקד מחוז ירושלים הודיע על פרישה. אוקיי בואו נירגע, לא מפקד המשטרה ואפילו לא רב טפסר מכבי אש, בסך הכל אחד ממנהלי ארגון ידידים שנטל את התואר מפקד המחוז והחזיר אותו בחזרה. אבל לא להרבה זמן נשאר התואר יתום, כי דקות ספורות לאחר מכן יצאה הארגון בהודעה הרשמית שנתמנו שני מפקדים למחוז ירושלים (לא במשטרה, בידידים!) והם הכוננים המוצלחים יענקי דינין ואריה ניסלביץ. בטקס מרשים התמנו השניים ויצאו לפעולה. נאחל להם בהצלחה.

סשן על גלגלים
אגב ידידים, השבוע התגלה תקר בגלגל רכבה של רעיית יו”ר מפלגת התושבים יעקי הרשקופ. החיוג המהיר הפנה את השיחה לידידים ותוך דקות ספורות הופיעו במקום מתנדבים מסורים שדאגו להחלפת הגלגל ולהמשך נסיעה טובה ובטוחה. במהלך עבודתם הופתעו המתנדבים לגלות כי הצלמת שירה הרשקופ נמצאת אף היא ברכב וכך זכו הם לסדרת תמונות מרהיבות עין.

טוטאלוס
המזל הלוהט ממשיך לרדוף את חיימקה מהמכולת ולאחר שכבר הספיק לשפץ את הקראוון השרוף ואף להציע אותו לשכירות נתקע רכבו בתאונה חזיתית וכמעט יצא מכלל שימוש. לחיימקה שלום, לרכב קצת פחות.

מכתב מיוחד
“ילד מיוחד זוהי מתנה מיוחדת”, אלו מילים מתוך מכתבו המרגש של המלמד המסור גרשי ברטשטיין שריגש השבוע את הרשת במכתב שכתב לבתו המיוחדת בת ה-8 ליום הולדתה. במכתב סיפר האבא האוהב על תחושותיו ועל התמודדותו ועל כך שהוא מודה כל בוקר להקדוש ברוך הוא שהעניק לו מתנה נפלאה שכזו. המכתב עלה לאתר בחדרי חרדים וחיזק מאות הורים. התרגשנו.

פרשת שמות
ולסיום, את הרב מובמאך אתם מכירים? גם אנחנו לא, אבל זהו הכינו שהוצמד לראש המדרשה החסידית הרב מנחם בומבך שיצא השבוע לסדרת הרצאות בארה”ב. בפוסט שהעלה לרשת סיפר בומבך על מגוון השמות שהוצמדו לו במהלך הקריירה העמוסה. “צברתי במהלך השנים תעודות שונות עם האיותים הבאים: בוקמך, בומבה, בונבך, בלומבך, בומך, בומבאך, מומבך, והיום נולד חדש: מובמאך. אין במטרת הפוסט להעלות על נס את מצבור התעודות שבאמתחתי”.

שבוע טוב, ראיתם משהו מעניין בביתר? שלחו בווטצאפ להשטעטל

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

תגובה אחת

  1. נהנה תמיד לראות את הטור המבריק הזה שאפו לכם תמשיכו ככה

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן