השטעטל: שליחות במקום פוליטיקה, אכיפה בעייתית בפרקטיקה, וההדפסה שהפעימה את הבעלזער’ס

באיזו שליחות יבלה איש התקשורת החבד"י בזמן הקרוב, ומי הוא העסקן שאיחד את השורות בבר המצווה? מי עשה סלפי בשדה תעופה מרוחק ולמה? האם יש סיכוי לסוף האכיפה הבעייתית של משטרת התנועה בעיר, ומי התרגש במיוחד מביקור השר? – סוגרים שבוע עם השטעטל
WhatsApp Image 2018-06-29 at 18.33.14 (1)
WhatsApp Image 2018-06-29 at 18.33.14 (1)

הנעה אחורית
איך שהוא, תמיד בסופו של דבר הפוליטיקה היא זו שמניעה אותנו להמשיך קדימה, לחזור אחורה ולהתבוסס באותה נקודה בתקווה שהנקודה תשפיע על מאזן הקולות או לחילופין תעיף אותנו אל תהום הנשייה של פורשים כאלו ואחרים. לא לחינם תקשורת ופוליטיקה תמיד היו קרובים, עוד מימי לפיד האב שקידם את בנו ופרוש הסב שהעלה לגדולה את נכדו, העיתונות כבר מזמן הפסיקה לסקר את הפוליטיקה ובוחרת בזה אחר זה ליצור סדר יום ולנהל לקוראים הנאמנים את המחשבות ולפעמים גם את הפעולות.

שליחות בבורגס
באתר col חב”ד און ליין שמחו בשבוע שעבר עם העורך משה כהנא שפנה לנהל את עסקי וענייני חב”ד בזירה הפוליטית בביתר, אך השבוע הופתעו לשמוע כי גם העורך השני מנדי זילברשטרום בוחר לשנות זמנית את מסלול חייו ועובר להיות שליח בבית חב”ד שבבורגס. מנדי יצא עם רעייתו לפתוח את בית הקייץ בבורגס ואף להשגיח על המסעדה החדשה בכשרות חב”ד במקום. בתמונה: זילברשטרום מבעיר ומלבן את המטבח לקראת הפתיחה של המסעדה הבשרית.

הבולדוזר
אגב זירה פוליטית, לאחר שהבולדוזר יעקב מיוחס הצליח להסעיר את המדינה בפעילותו למען פסיקת בית המשפט לטובת האירוע של ‘משיח בכיכר’ החליט מיוחס כי הדבר הבא שהוא הולך לשנות זה את מצב האכיפה הלא מאוזנת שקיימת נגד נהגי התנועה בביתר. השבוע נצפה מיוחס ליד תחנת המשטרה ובשיחה עם קצינים ומפקדים במרחב. הלוואי שיצליח!

בן שלש עשרה לבחירות
ואם כבר חב”ד ופוליטיקה אז אי אפשר להתעלם מהאירוע המכובד של בר המצווה לבנו של העסקן החבד”י הרב שמואל וייספיש שנערך השבוע באולמי בית ישראל בהשתתפות אנשי תקשורת רבים. בסעודת המצווה נשא דברים ידידו הקרוב של ויספיש הלא הוא העיתונאי יוסי אליטוב.

עוד נצפו בשמחה סגן שר החינוך מאיר פרוש ראש העיר מאיר רובינשטיין וחבר העירייה יעקי הרשקופ שהגיעו אף הם לאחל מזל טוב ולקוות שר’ שמואל יעבוד לטובתם בתקופת הבחירות הקריבה.

מחזקים קשרים
עדיין פוליטיקה. סגן ראש העיר יהודה עוביידי נצפה מחזק את הקשרים עם חברי הצמרת של המועצות המקומיות בש”ס ברחבי הארץ. יחד עם משה אבוטבול מבית שמש, צוריאל קריספל באלעד, נהוראי לחייאני מצפת ועסקנים נוספים יצאו הם אל שליחות מיוחדת בעבר לים. באחד משדות התעופה בעולם התייצבו חברי המועצה לסלפי משותף. העיתונאי שמעון ליברטי מ’הדרך’ הצר על כך שלא עלה בידו להשתתף בתמונה המדהימה ועל כן דחף הוא את שמו בסימן מים מציק ומעצבן. שמעון, זו לא הדרך! השטעטל הצליח לשים את ידיו על התמונה המקורית ללא הכיתובים.

נהג עם סירטוק
עדיין חב”ד אבל ממש ממש רחוק מפוליטיקה. השבוע נצפה הנהג המפורסם ר’ משה דוד כהן כשהוא נוהג עם בגד עליון שבתי וכובע לראשו. מתברר כי בחב”ד חגגו חג הגאולה של הרבי הקודם וכלל הנוסעים זכו להתברך בברכת לחיים מהנהג החסידי והאהוב. כהן אף תלה פתק המסביר את מהותו של החג החבד”י ואיחל לנוסעים גוט יום טוב.

אחווה דרוזית
השבוע ביקר שר התקשורת איוב קרא בביתר כאורחו של ראש העיר ושעה ארוכה דנו השניים בבעיות הקליטה ובשיפורי פעולות הדואר לתושבים. מי שהתרגש מאוד מהביקור המרומם הוא קב”ט העיר מר פארג’ דאהר בעיקר בשל היות השר קרא דרוזי וידיד קרוב של משפחת דאהר. השר נפגש עם פאר’ג ודיברו בניהם בדרוזית אוטנטית על מצב החסה בשטחים וכדומה.

מזמור שיר חנוכת הכרטיס
לאחר סיום ההכנות לפתיחת סניף ביפון באומן נפנה יוסי חרז לטפל במיתוג החנות הקיימת. השבוע חנך הוא עם ידידיו הקרובים את כרטיסי הביקור החדשים ולכבוד כך פתח בסדרת מבצעים בשלל האביזרים בחנות ותכניות התקשורת. החברים פירגנו והעלו בסטטוס את חנוכת כרטיסי הביקור.

להיות בקשר באנשי קשר
אגב סטטוס, השבוע נצפה צבי אריה לנגר מלך הסטטוסים בחנות השווארמה ברחוב רבי עקיבא בעיר. לנגר החמיא לבעל המקום על השווארמה הטעימה והמחיר המתאים. אגב, בתחילת השבוע נמחקו לו שמונה מאות אנשי קשר ,ורבים הופתעו לגלות כי הם הפסיקו לקבל את העידכונים השוטפים בסטטוס, אז אם גם לכם זה קרה פנו עוד היום ללנגר ובקשו ממנו שירשום שוב את שמכם בכדי שתוכלו לצפות בסטטוסים המעניינים בעיר.

פאשקוויל בקטע טוב
השבוע התקיים אירוע מכובד של קבוצת פאשקוויל המאגדת אנשי תקשורת ועשייה בציבור החרדי. מהצד הביתרי הופיעו נציגות מכובדת שכללו את ההלרים, מוישי ומוטי, ואת הפירסומאי המוכשר מנדי אייזן.

דפוס של כבוד
אגב הלר, השבוע הכין מוישי הלר בבית הדפוס גרפו100 הפקה מטורפת של הציון הקדוש בליז’ענסק, בהדפסה מיוחדת תלת מימדית עם עץ אמנותי ובשיתוף פעולה של בסט פרי שפינקו עם מגוון פירות חתוכים ומעוצבים מסביב לציון. מבנה הציון המפואר שבה את כל רואיו ואף בנו של כ”ק האדמו”ר מבעלזא הרה”צ רבי אהרן מרכי רוקח שליט”א נעצר על עומדו בכדי לצפות בדבר המדהים הזה והביע את התפעלותו.

 

אחרון להלר. ביום חמישי הסתיימה רשמית עונת החתונות לקראת הכניסה לשלשת השבועות ומי שמסיים אף הוא עונה מוצלחת הוא הגיטריסט המוכשר מנדי הלר בנו של מוטי שנהפך לשם דבר בעולם החתונות. צפו איך הוא מלהטט בידיו המוכשרות על הגיטרה החשמלית ומרעיד את מיתרי האולם כולו. שאפו!

מנכ”ל אירגון טהרת המשפחה הרב עקיבא ויינר בירמץ את בנו, רבנים ומכובדים כבידו את האירוע, כמו כן רב הארגון רבי מרדכי אוירבעך מתל אביב הגיע במיוחד להוקיר את מנכ”ל האירגון על הפקת האירוע הופקד יהודה גודלבסקי צעיר נמרץ ותושב ביתר.

יבואו טהורים
השבוע היו אלו מסיבות החומש שכבשו כל חלקה טובה באולמות בביתר. בת”ת תפארת התורה הביאו כמידי שנה את הזמר המהולל שרוליק קלצקין שריגש את ההורים והילדים בקולו המדהים. נצפה במקום הרשי קוריץ – קייטרינג סבורי.

במסיבת החומש של ת”ת עץ חיים נצפה המלמד המוערך גרשי ברייטשטיין שהפעם הגיע כהורה לבנו המתוק. מחוץ לאולם חיכה הצלם ובהבזקת תמונה הנציח ארבע דורות של אנשי עשייה מוכרים בירושלים. אגב גרשי, נאחל שיזכה לנסוע בדרכים ישרות ומכובדות. תתחדש.

כמו כן נצפו דוד רוטמן – קייטרינג מעדני מלך, נחמן לייזרוביץ – רהיטי ליזרוביץ ועוד רבים וטובים מעסקני ביתר.

פינת המזל טוב
מזל טוב לטל דשן בעלים של החנות יריד ביתר לאירוסי הבת
מזל טוב לחיים קרייזמן מהחנות ‘קרייזמן מזגנים ומוצרי חשמל’ לאירוסי הבן.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

8 תגובות

    1. לי נראה שהוא מגזים! איה אכיפה? ועוד לא מאוזנת?! אין בכלל! נהגים נוסעים כמו במערב הפרוע! חונים איפה שבא להם! מדברים בנייד בנסיעה! איפה המשטרה? פעם אחת בתוך שנה רושמים למשהו דוח וכבר מפרסמים על זה בבלוג! מסכן הנהג! עשה 100 עבירות תנועה וקיבל דוח אחד פעם בשנתיים!

  1. אוליי מספיק עם הרכילויות הצהובות האלה ובחנפנות הבלתי פוסקת למאיר רובינשטיין ותתחילו לפעול בעיתונות אובייקטיבית ולהביא גם מהקול השפוי של מנחם זיידה שמייצג את כל התושבים ולא איזה אליטה מזויפת של חברים ומקורבים!!!!!!!!

    1. כשזיידה יתחיל להיות אובייקטיבי וידבר כאדם שפוי יש סיכוי שיעניין מישהו… כרגע שימשיך לישון על האף

      1. העיקר שכולם שמסביבו אובייקטיביים! עיריית ביתר היא הכי אובייקטיבית במדינה!

  2. יש בכלל אכיפה בעיר התורה? אני כהולך רגל רואה שאין! נהגים חונים איפה שבא להם! גם באדום לבן וגם בתחנות! בתחנת אוטוסוב אסור אפילו לעצור כל שכן לחנות!
    מר יעקב! תדאג להולכי רגל! חוסמים לנו מעברי חצייה ותחנות אוטובוס! אנחנו הרוב! יש חנייה בשפע בכל מקום בעיר! רק צריכים ללכת חצי דקה.

    1. אני כנהג רואה שהולכי הרגל שמים פס על חוקי התנועה “להולכי רגל” ומלמדים את ילדי העיר לקפוץ לכביש בכל רגע נתון

  3. אם הבדל אחד קטן שנהגים הם הדורסים והוגרים! והולכי רגל הם הנדרסים ולא להפך!
    בכמה מדינות מוסלמיות יש חוק שתמיד הנהג אשם! כי הוא הפוגע והולך רגל הוא הנפגע!
    הנהג הביתרי לרוב הוא הקוזאק הנגזל!

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן