רה״ע ביתר עילית במכתב בהול לשר הביטחון: ״חייבים לשנות את הקונספציה ביו״ש״

רה״ע ביתר עילית מאיר רובינשטיין שלח אמש (ג׳) מכתב בהול לשר הביטחון יואב גלנט, בו העלה צרכים בטחוניים דחופים של העיר # ״מהזוועות שהתרחשו בדרום חייבים ללמוד שלא לחכות לאחר מעשה, אלא לפעול למניעה מבעוד מועד״, כותב רה״ע # רה״ע פורש את משנת הבטחונית-אזרחית וקורא לשר להתערב באופן מיידי # כל הפרטים
PHOTO-2023-11-08-18-33-50.jpg
PHOTO-2023-11-08-18-33-50.jpg




רה״ע ביתר עילית ויו״ר פורום רשויות חרדיות מאיר רובינשטיין נפגש אמש (ג׳) עם שר הביטחון יואב גלנט לפגישה ממושכת שעסקה בענייני ביטחון העיר.

לרגל ישיבת קבינט המלחמה, שיגר רה״ע מכתב מפורט לשר בו הציף את תפיסת הביטחון האזרחית שלו.

את המכתב פותח רה״ע בתודות לשר ולאנשי הצבא. ״אבקש לחזק את ידיך בפועלך החשוב, בעת הזאת. הצלחתך – הצלחתנו. ומכאן גם שלוחה ברכתי לכלל כוחות הביטחון, הפועלים לילות כימים, למען שלומם וביטחונם של עם ישראל.

רה״ע מעלה במכתבו את הזוגיות הביטחוניות הדחופות ביותר לעיר: ״עירנו מוקפת בכפרים עוינים שמאיימים ומפחידים באופן קשה את תושבי העיר. לילות ארוכים נאלצו תושבים להתמודד עם גדודים של צעירים משולהבים ששאגו על הגגות קריאות לטבוח ביהודים. כל זאת לצד אירועים ביטחוניים חמורים ביותר שכללו: בקבוקי תבערה, בלוני גז וניסיונות לפריצת גדר הביטחון״.

רה״ע מציין במכתבו את פעילות הצבא, ״פועל רבות, ועל כך תודתנו מסורה. אבל התגובה צריכה להיות קשה, החלטית וחזקה, באופן שיגדע את המאורעות הללו באיבן. עשרות אלפי תושבים אינם יכולים לחיות בצל הפחד מפורעים ערביים, משל אנו בשנת תרפ״ט (או תשפ”ד). מאירועי הדרום צריך ללמוד, שלא לחכות לאחר מעשה, אלא לפעול למניעה מבעוד מועד.

״מניסיוני, כשליח ציבור של תושבים המתגוררים בחיכוך הדוק עם פלסטינים, אנחנו חייבים לנקוט בשתי יוזמות מרכזיות על מנת לשמר את תחושת הביטחון ולמנוע אסון חלילה: ‘הגנה’ מצד אחד ובמקביל ‘יוזמה’ מצד שני״.

בהמשך פורש רה״ע את משנתו בהקשר הביטחוני. ״הגנה: במקביל לפעילות הצבאית המבורכת בשליטה ההיקפית באזור, חובה עלינו לבצר את הכוחות בתוך הבית. נקטנו יוזמה, בשיתוף החטיבה, של תגבור כיתת הכוננות, באמצעות חלוקת נשק ארוך צה”לי ליוצאי צבא.
אבקש להרחיב את הפריסה ככל שניתן. בין היתר יש צורך דחוף בפישוט וזירוז הליכים בנושא וכן, יש צורך באישור לחימוש יוצאי צבא מדרגת ‘רובאי 02’, על מנת להרחיב את מעגל ההגנה הקידמי בעיר.

״יוזמה: בטחון הישובים ביו”ש צריך לקבל שינוי בסדרי העדיפויות. אמנם אנו נאלצים להתכנס מאחורי גדרות, חומות, פלוגות ומצלמות, אבל חובה עלינו ליצור שטחי ביטחון ואזורי חיץ סביב הישובים.
בנוסף, חובה להאיץ הליכים ולבצע את הדמ”צים שנוגעים לאבטחת הגדרות כולל חישוף צמחייה ועצים. כמו״כ, יש צורך דחוף בעיבוי תקציבי מרכיבי הביטחון לרשויות, שנשחקו מאד בשנים האחרונות.

״חלק קריטי בנושא זה נוגע לצורך בהול באכיפת בנייה פראית, שנצמדת ואף חוצה את גבולות הישובים, וגורמת איומים מסכני חיים על צירי הנסיעה. במיוחד בגזרה שלנו, הכפר נחלין הולך ומתפשט על גבעה שנושקת לעירנו ומהווה איום קיומי עבורנו. בעת האחרונה, נראה שהפלסטינים משתלטים על אדמות, ובונים ללא כל הפרעה או אכיפה, ויש צורך דחוף במניעת התופעה!״.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן