בחורי ביתר עילית החלו בתנופת לימוד רצופה ביגיעה במסגרת מבצע ‘רצוף אהבה – שובבי”ם מיט א ברען’

חיזוק התורה בימי השובבי"ם הפך לשם-דבר בישיבות החסידיות בביתר עילית - והשנה ביֶתֶר שאת ועוז: שורת מבצעי עידוד הוכרזו על ידי 'הסיעה החסידית' בעיר, ואלו מלווים בפרסים והגרלות בהשקעה גדולה - למען חיזוק הלימוד בשעות רצופות וביגיעה בשבועות אלו >>> סקירה מרגשת
PHOTO-2023-01-08-21-14-48
PHOTO-2023-01-08-21-14-48

בקול, בקדושה ובריתחא דאורייתא: אלפי בחורי החמד מקהילות הקודש החסידיות בעיר התורה והחסידות ביתר עילית פתחו אתמול – יום א’ לסדר שמות – בתנופה אדירה של שעות רצופות בלימוד התורה הק’ לכבוד ימי השובבי”ם הנשגבים. זאת במסגרת שורת מבצעי עידוד והכנה בסימן: “רצוף אהבה – שובבי”ם מִיט אַ בְּרֶע’ן”.

המבצעים כוללים את הלימוד הרגיל בזמני ה’סדרים’, תוך הקפדה מיוחדת על שעות רצופות ללא הפסק. לצד זאת, המבצע שם דגש על חיזוק הלימוד בזמני הפנאי – ימי שישי ושבת קודש, מוצאי שבתות וזמנים שבין הסדרים, ומסלול נוסף של לימוד מסכת מגילה על בוריה כהכנה לחג הפורים. ההיענות בהיכלי הישיבות הק’ בביתר – היא עצומה. בכל ישיבה התמנה נציג מיוחד שתפקידו לשמש כתובת לפניות בכל הקשור למבצעי העידוד, ולקבל את הדיווחים השבועיים על שעות הלימוד שצבר כל בחור, כאשר ככל שיתרבו הנקודות – כך ישתדרגו הפרסים וזכות ההשתתפות בהגרלות.

עדות של שלושים שנה

כהכנה דרבה לקראת המבצע והתנופה שבעקבותיו – נערך ביום ה’ האחרון, ערב ימי השובבי”ם, כנס מיוחד עבור ראשי הישיבות, הר”מים והצוותים הרוחניים מהישיבות הק’ בעיר ביתר עילית. הכנס נערך בראשות המרא דאתרא הגאון הגדול רבי חיים וייס שליט”א, ובהשתתפותם של נציגי קהילות הקודש בעיר. 

את הכנס פתח המנחה הרה”ח ר’ גדליהו אייזנשטיין, יו”ר ‘מצפן’ ומנהל הפעילות החינוכית ב’סיעה החסידית’ בביתר עילית, שהעלה על נס את הפירות המבורכים שנקצרו בשנים האחרונות במסגרת מבצע השובבי”ם של הסיעה.  

בשלב זה כובד המרא דאתרא הגאון הגדול רבי חיים וייס שליט”א, גאב”ד ורבה של ביתר עילית, לשאת דברים בשבח ומעלת היוזמה לחיזוק התורה בימי השובבי”ם. “מעדות אישית של שלושים שנה של הרבצת תורה בישיבות הק’ יכולני להעיד כי לא היה ‘שובבי”ם’ אחד שלא ראיתי בו בחורים שקיבלו תנופה עצומה שמלווה אותם עד עצם היום הזה, לכל ימי חייהם”.

קשר של תורה

לאחר מכן נשא רה”ע הרב מאיר רובינשטיין דברי חיזוק למתכנסים, לקראת המבצע הגדול שעומד לצאת לדרך. את דבריו פתח בדברי הגמרא במסכת נדרים (פא ע”א) ‘מפני מה אין מצויין תלמידי חכמים לצאת תלמידי חכמים מבניהם?’, ובין התשובות לכך מובאת תושבתו של האמורא הק’ רבינא – “שאין מברכין בתורה תחילה”. בעל ה’בן איש חי’ זי”ע מסביר בספרו ‘בן יהוידע’ שהכוונה היא שהתורה לא מקיפה את כל תחומי חייהם. אף דברי הרשות צריכים להיות סובבים-הולכים סביב התורה הק’.

“חרטנו על דגלנו שהקשר של העירייה עם בחורי הישיבות הק’ יהיה רק סביב לימוד התורה הק’ וחיזוקה”, הסביר רה”ע. “עכשיו, כאשר באים ימי השובבי”ם הק’ – אנו מקדישים משאבים רבים ועצומים למען מבצע ‘רצוף אהבה – שובבי”ם מיט א ברען’, בתקווה ובתפילה שהמאמץ יישא פרי לשם ולתפארת ולתהילה. זוהי מטרתנו וזוהי זכות קיומנו”.

אחרון הדוברים היה הגאון רבי יהושע קוגל, מנהל רוחני של ישיבה גדולה באיאן באלעד. בסיום המעמד הובעה הוקרה לראש העיר הרב מאיר רובינשטיין, יו”ר הסיעה החסידית הרב יצחק מאיר ברים, מנהל הפעילות החינוכית הרב גדליהו אייזנשטיין, ושאר חברי הסיעה החסידית שמשקיעים בהקדשת כוחות עצומים להצלחת המבצע, לצד הצוותים הרוחניים שנותנים את הגיבוי ושיתוף הפעולה למען הגדלת לימוד התורה וכוח התורה בעיר התורה והחסידות – במלוא הברע’ן וההתלהבות, כפי שבחורי ביתר הוכיחו בעבר ויוכיחו גם השנה בעז”ה.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן