בפעילות ‘הסיעה החסידית’ – ביתר עילית: חיזוק עצום בלימוד התורה של תשב”ר בימי החנוכה הק’

הפתרון לשהייה הממושכת בבית: אלפי ילדי ביתר עילית השתתפו במיזם 'חנוכה מיט א ברע'ן' שהתנהל מטעם הסיעה החסידית בעיר | במסגרת המיזם התקשרו הילדים לקו 'מיט א ברע'ן' וענו לשאלות מקיפות בהלכות חנוכה, ב'ריתחא דאורייתא' מיוחדת | דרשנים מיוחדים הצטרפו והלהיבו את ליבם הטהור של הילדים | הילדים זכו בפרסים יקרי ערך, וההורים לא הפסיקו להודות ולהלל | סיקור ורשמים
PHOTO-2022-12-24-19-55-33
PHOTO-2022-12-24-19-55-33

עבור ילדי תשב”ר בביתר עילית – ימי החנוכה הקדושים היו רצף ארוך של חיזוק בלימוד התורה וברכישת ידע מקיף בהלכות החנוכה. היה זה במסגרת פעילות ‘חנוכה מיט א ברע’ן’, ביוזמת ובהפקת ‘הסיעה החסידית – ביתר עילית’ שנעשתה בהשקעה גדולה ותוך שימת לב מרובה לצורך שעולה מהשטח – להגביר חיילים ללימוד התורה בשעות הפנויות של ימי החנוכה.

האתגר של חג החנוכה – משותף כמעט לכל בית: ילדי התשב”ר שיחי’ מסיימים את הלימודים בשעה מוקדמת, בשל ההכנה להדלקת הנרות, וכך נוצר אתגר בדמות שעות רבות שבהן הילדים נמצאים בבית. ההורים ‘שוברים את הראש’ כיצד להעסיק את הילדים ולהשאיר אותם באווירה רוחנית ותורנית טובה. זה היה הבסיס לפתרון היצירתי שהגו ב’סיעה החסידית’: מיזם ‘חנוכה מיט א ברע’ן’, שמהותו פעילות נושאת פרסים של חידון יומי בהלכות החנוכה, שבמסגרתה חולקו מתנות ונערכו הגרלות על פרסים יקרי ערך.

אלפי ילדי ביתר נענו בהתלהבות קודש ובחדוות נעורים לקריאת ‘הסיעה החסידית’ לקחת חלק בפעילות היומית של ‘חנוכה מיט א ברע’ן’ – שסחף את ילדי העיר בלהט של קדושה. מדי יום הם התקשרו לקו הטלפון הייעודי והשתתפו במעמד החידון שנערך בשידור חי, על עושר ההלכות והדינים של הדלקת הנרות, דיני ‘ועל הנסים’, ועוד ועוד, כיד הכישרון הטובה של הילדים וכמיטב ההכנה וההשקעה של צוות החידון.

לימוד בשידור חי

הייתה זו ‘הכנה דרבה’ מאין כמותה למצווה החביבה והנשגבה של הדלקת הנרות, בדמות חידוד המוח והמחשבה בהלכות החג, כאשר הילדים נהנים משעה חווייתית של פתיחת ספרי הלכה ופלפול בהלכות החג, וההורים רווים נחת מול ילדיהם שמקדישים את השעות הפנויות להכנה רוחנית להדלקת נרות החנוכה.

הילדים הזוכים קיבלו פרסים יקרי ערך, כאשר צי רכבים מיוחד מטעם ‘הסיעה החסידית’ ועיריית ביתר עילית הסתובב און-ליין בין בתי הזוכים כדי להעביר להם את המתנות ואת הזכיות ושאר אותות ההערכה, שכללו ספרי קודש, מנורות חנוכה, אופניים, מגשי פיצה ביתיים ועוד ועוד.

החידון היומי נפתח בכל יום על ידי אישיות חשובה, בנאום שתוכו-רצוף דיבורי קודש במהותו של יום. ביום הראשון היה זה ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין, שדיבר על הזכות הגדולה שהוא רואה לעצמו כראש העיר להפעיל את המיזם הייחודי שיקנה לילדי העיר ידע מקיף בהלכות חנוכה.

רה”ע הודה ל’סיעה החסידית’ ולרוח החיה שבה, הרב יצחק מאיר ברים, יו”ר ועדת תו”ב בעיר שמקדם לאורך כל השנה יוזמות מלאות תוכן והשקעה לטובת כלל הציבור בעיר, ובייחוד הציבור החסידי, פעילויות שעליהן פורסת העירייה את חסותה, ובפרט מיזמי ‘מיט א ברע’ן’ שפועלים לאורך כל השנה לטובת בחורי הישיבות וילדי התשב”ר מהציבור החסידי בעיר. בהמשך הציג הרב רובינשטיין שאלות בשידור חי, והילדים הגיבו בהתלהבות ובידע מרשים.

הכנה להדלקת הנרות

ביום השני היה זה האורח הרב דוד קלצקין שליט”א בעל ‘קו הביטחון’, שדיבר בפני הילדים על מעלת הביטחון שמביא ישועות מעל לדרך הטבע, כשהוא מתבל את דבריו בסיפורים מחיי היום-יום ששלחו לו אלפי מאזיני הקו וקוראים העלונים, על הישועות הגלויות שרואים מי שבוטחים בהקב”ה בביטחון חזק.

ביום השלישי היה זה הרב גדליהו אייזנשטיין, יו”ר ‘מרכז מצפן’ וראש מערך הפעילות החינוכית בסיעה החסידית, שהרחיב על מעלת השינון של הלכות החנוכה ועל העניין של “מאי חנוכה – דתנו רבנן”, שמלמד כי התוכן הגדול בחנוכה הוא לימוד התורה של ילדי תשב”ר הטהורים.

בנר הרביעי היה זה מגיד המישרים הרה”ג רבי משה ויינבאך, שהלהיב את לב הילדים להתחזק בלימוד התורה בטהרה, בדוגמת פך השמן הטהור שהיה חתום בחותמו של כהן גדול. “כך אתם, הילדים היקרים, צריכים ללמוד תורה בטהרה, ללא שום הפרעות ועניינים שמפריעים מבחוץ ומטמאים את השמן הטהור”.

המשוב הציבורי – הקיף את כלל הרבדים בעיר, כאשר ההורים והילדים כאחד מוקירים את היוזמה והמחשבה שמאחוריה, לצד ההשקעה העצומה בחשיבה כיצד להפוך את שעות ההכנה להדלקת הנרות – לחוויה רוחנית ותורנית שלא תסולא בפז.

אפופים בתורה הקדושה

במנשר שפרסמה ‘הסיעה החסידית’ יחד עם שמות הילדים הזוכים, נכתב: “צדיקי החסידות זיע”א עשו את המילים הפותחות כמין חומר. הם פירשו: “מאי חנוכה? דתנו רבנן!” מה המהות של חנוכה? מה הכח המיוחד של הימים האלה? דתנו רבנן! שילדי תשב”ר יקרים – שעתידים בעז”ה להיות רבנן – יהגו בתורה הקדושה! זו המהות של חנוכה! זו הסגולה של חנוכה! זה הכוח של חנוכה!

“כידוע, שעות הלימוד בחנוכה ב’חיידרים’ – הן קצרות מהרגיל. הרי צריך להתכונן למצווה הגדולה והנשגבה של הדלקת הנרות. אבל בין הטבת הפתילות ויציקת השמן לזמן ההדלקה – יש זמן פנוי. ואת הזמן הפנוי הזה – חייבים לנצל כדי להישאר אפופים ומוקפים בתורה הקדושה. כל המהות של חנוכה זה להיות ‘מוסיף והולך’ – להוסיף ולהגביר חיילים בתורה הקדושה, עוד ועוד.

“אנחנו בסיעה החסידית ועיריית ביתר עילית – זכינו לסייע לכם, ילדי ביתר הטהורים שיחיו, לנצל את השעות הפנויות של ימי החנוכה להישאר בארבע אמות של תורה והלכה. הילדים היקרים נשאלו שאלות, פתחו ספרים, התפלפלו, שאלו את ההורים, דנו עם האחים, וקווי הטלפון כמעט ‘התפוצצו’ מהעוצמה. עוצמה של תורה. עוצמה של לימוד תורה בחנוכה. אשריכם ילדי ביתר – שזכיתם לאורה של תורה!”

רה”ע הביע הוקרה מיוחדת לכלל העושים במלאכה להצלחת מיזם ‘חנוכה מיט א ברע’ן’: הרב יצחק מאיר ברים, יו”ר הסיעה החסידית והרוח החיה מאחורי פעילותה הבלתי נלאית לאורך כל השנה, לחברי הסיעה החסידית, ליו”ר מרכז מצפן ומנהל הפעילות החינוכית בסיעה החסידית הרב גדליהו אייזנשטיין, לרב משה יוסף ערליך ששקד על הכנת החידון במקצועיות ובחן, ולשאר העוסקים במלאכת הקודש איש בשמו הטוב.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן