במעמד מרגש נקבעו מזוזות בשערי משכנה החדש של מערכת עיתון ‘המבשר’

יום שמחה, התחדשות והתרעננות לבטאון היהדות הנאמנה 'המבשר' שבשבוע הקרוב פותח את השנה החמש עשרה להופעתו כבוד ^ המשרדים החדשים שוכנים באזור התעשיה שכונת הערבה בביתר עילית
קביעת מזוזה במשרדי המבשר בביתר - צילום אלי סגל (12)
קביעת מזוזה במשרדי המבשר בביתר - צילום אלי סגל (12)

במעמד צנוע נחגג היום במערכת ‘המבשר’ יום שמחה, התחדשות והתרעננות לבטאון היהדות הנאמנה ‘המבשר’ שהנה פותח את השנה החמש עשרה מאז הופעתו בחודש טבת תשס”ט. מעמד חנוכת הבית וקביעת המזוזות נחוג בראשות רבנים ואישי ציבור שהאצילו מברכותיהם ל’המבשר’ לרגל יום חגו.

לאחר קביעת המזוזות התכנסו לשתיית ‘לחיים’ לכבוד חנוכת הבית, כשהרבנים ואישי הציבור נושאים דברי ברכה, עם איחולי כתיבה וחתימה טובה לקראת ר”ה הבעל”ט. העורך הרב בנימין ליפקין הנחה את המעמד, בציינו כי בהשגחה פרטית נחוגה התחדשות מרנינה זו בבית ‘המבשר’ על סף השנה המתחדשת ובאה עלינו לטובה.

הגאון רבי חיים וייס, רבה של ביתר עילית, הגיע לקבוע מזוזה בשערי המערכת. כמו כן ערך סיור הלכתי ופסק לגבי מקומות שהיו בספק האם יש לקבוע מזוזה, והיכן. לאחר מכן ייחד את הדיבור על תפקידו של העיתון שצריך שמירה יתירה, לשמור על עיתון נקי ומסולת, ולהשקיע בכך כוחות כדי לעמוד על המשמר בכל עת ועת.

הגאון רבי ישראל ברזובסקי, חבר בד”צ ביתר עילית, רב קהילת חסידי סלונים ורבה של שכונת הגפן בעיר, ציין כי מדובר בעיתון שעומד על המשמר, יודעים מה לכתוב ומה לא לכתוב. הם מבינים לבד, כי יש להם את החושים הנכונים ב”ה. “אני רואה כאן היימישע פנימ’ער”, אמר בהתרגשות. בדבריו הדגיש שבכל עת שמעיר או מבקש תוספת הידור נענים מיד, ומתגברים גם על פיתויים של כספים רבים שיכלו לצבור מפרסום מודעות שונות.

הגאון רבי ישראל זושא הורביץ, רב קהילות החסידים באלעד, הרחיב בדבריו שלא להכנע לשגרה השוחקת ולעמוד על המשמר בכל עת על נקיון העיתון וכל תיבה בו. ‘כי תבנה בית חדש – ועשית מעקה לגגך’. זהו זמן של חידוש, המתאים במיוחד לימי הסליחות, כי זה מה שדרוש מאתנו, התחדשות בכל עת ובכל הזדמנות. ברגע שזכו ב”ה לחדש את הבית, גם התכנים ושמירתם הנאותה תהיה בהם התחדשות. כן הזכיר את הנאמר במצוות ביכורים ‘תשנה לשנה הבאה’, שלשנה הבאה יעשה שוב את המצוה בהתרגשות וברגשי הודיה.

הגאון רבי אברהם שרגא שטיגליץ דומ”ץ קהילת צאנז בביתר וחבר בד”צ ביתר עילית הביע את התרשמותו הרבה מהאברכים הנוטלים חלק במלאכת כתיבת ועריכת העיתון. “שאלתי בכניסה”, אמר בחיוך, “האם פתחו כאן כולל”. אני רואה כאן אברכים יראים ושלמים שהכרת פניהם ענתה בם שהם יקרי ערך ומבינים היטב את אחריות תפקידם. הם עורכים את העיתון ובוודאי בזכות זה העיתון כל כך שמור. אני מנוי עליו מאז הופעתו, וניכרת ההשקעה בתכני העיתון.

ח”כ מאיר פרוש, מ”מ יו”ר אגודת ישראל, הביע את שמחתו לנוכח ההתפתחות הברוכה במערכת. הביא את דבריו של כ”ק מרן אדמו”ר ה’פני מנחם’ מגור זי”ע שציין במכתב שפעם אחת ויחידה בכל שנות הנהגתו של אביו הק’ כ”ק מרן אדמו”ר ה’אמרי אמת’ זי”ע דיבר לפני התקיעות בראש השנה בפומבי, והיה זה על הצורך להזהר מכתבי עת שאינם משומרים. המשימה שעומדת בפני ‘המבשר’, אמר ח”כ פרוש, היא להגיש בפני הקורא עיתון ברמה גבוהה כדי שגם צעירים לימים ירצו לקרוא בו ויעדיפוהו על פני מקורות זרים לרוח היהדות והחסידות.

הרב נחמן בנשעיה, יו”ר המזכירות העולמית של חסידי ברסלב ויו”ר אגודת ישראל במודיעין עילית, הזכיר את מאמר חז”ל “כמה גדולים מעשי חייא”, בהדגישו כי חז”ל מעלים על נס את פעולותיו של חייא שהרבה פעלים כדי שלא תשתכח תורה מישראל, ועשה זאת על ידי גידול כותנה וצידת צבאים וכתיבת ספרי קודש. בהטעימו: “מלאכת המחשבת שנעשית בידי טובי סופרי היהדות הנאמנה, דבר יום ביומו, במערכת ‘המבשר’, אף היא נועדה לערוב לכך שלא תשתכח תורה מבני ישראל; ואדרבה – להגדיל תורה ולהאדירה”.

מאיר רובינשטיין, ראש העיר ביתר עילית, ציין כי עיתון ‘המבשר’, שהעיר ביתר זכתה להיות לו אכסניה מאז יומו הראשון, הוא שופר שתוקעים בו דבר יום ביומו, ששה ימים בשבוע, בכל ימות השנה. בדבריו הדגיש כי עיתון ‘המבשר’ קובע ברכה לעצמו, בעיקר במה שלא נכתב, ובמיוחד “במה שהעיתון לא-לא כותב; צריך לדעת מתי לא לכתוב, ומתי כן לכתוב וכיצד”. כן ציין את הצוות המוכשר והמיומן של ‘המבשר’ שרובו ככולו נמנה עם תושבי העיר.

את המעמד נעל משה פרוש, מנכ”ל ‘המבשר’. בראשית דבריו העלה את זכרונו של סבו הרב מנחם פרוש ז”ל, מייסד ‘המבשר’ ועורכו הראשון, שקבע את המזוזות במשכן הקודם, ברחוב המגיד ממעזריטש בעיר. הזכיר את ראשית פרשת נצבים הכוללת את ראשיכם שבטיכם לצד חוטבי עציך ושואבי מימיך, ויש בכך משום ביטוי ל’המבשר’ המיועד לכולם, לכל קהל ועדה. לסיום העלה על נס את העושים במלאכה במשך השנה כולה, ובייחוד קשר שבחים והודה בשם כל צוות העיתון למנהל האדמיניסטרטיבי ומחלקת המנויים הרב יחיאל עקשטיין שבעמלו הניכר הגענו ב”ה ליום זה, לחנוך את המערכת החדשה המרחיבה דעתו של אדם.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן