נצחו אראלים: מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוק”ל הסתלק לגנזי מרומים

חכם שלום כהן זצ"ל באירוע בביתר | צילום יעקב כהן
חכם שלום כהן זצ"ל באירוע בביתר | צילום יעקב כהן

לפני זמן קצר, הגיעה הבשורה הקשה והמצערת על פטירתו של מרן, נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן זצוק”ל, והוא בן 91.

מרן נולד בחודש חשון תרצ”א בעיה”ק ירושלים לאביו הרה”ג אפרים כהן, ראש ישיבת המקובלים ‘עוז והדר’ ששכנה בישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה בירושלים. בבחרותו למד בישיבה זו, ובהמשך לאחר נישואיו הוא החל לשמש כר”מ בישיבה.

מעמדו של מרן הלך והתחזק לאורך השנים והוא היה חבר במועצת חכמי התורה. עם פטירתו של מרן הגר”ע יוסף זצוק”ל, התמנה מרן לכהן כנשיא המועצת.

במשך שנים רבות התגורר בעיר העתיקה בירושלים, ובשנים האחרונות לאחר פטירת רעייתו הרבנית יעל, עבר לגור בבית בתו בשכונת רמות בירושלים.

בחודשיים האחרונים חלה הרעה במצב בריאותו והוא נכנס ויצא מאשפוז ובדיקות במרכז הרפואי הדסה עין כרם. בשבוע שעבר נכנס לטיפול בשל זיהום ברגלו, ומצבו הלך והתדרדר. אמש בשעות הבוקר הוחלט על הרדמתו של מרן לאחר שסבל מכאבים ובשל טיפול רפואי שהחלו בו. בשעות הצהרים כשהמצב התדרדר הוחלט על הוספת השם חיים, אולם למרבה הצער הלילה לאחר חצות, הגיעה הידיעה הקשה על פטירתו של מרן.

בנו הרה”ג ר’ יעקב, ראש ישיבת ‘נזר התלמוד’ בביתר עילית.

מאות אלפים צפויים ללוות היום את נשיא מועצת חכמי התורה חכם כהן זצ”ל במסע ההלוויה שייצא בשעה 14:00 בצהריים מישיבת פורת יוסף ברחוב יוסף בן מתתיהו שבשכונת גאולה בירושלים.

מסע ההלוויה יהיה לעבר בית העלמין סנהדריה, שם ייטמן ראש הישיבה לצד רעייתו, הרבנית יעל ע”ה.

אלפי אוטובוסים מכל רחבי הארץ צפויים לשנע את מאות אלפי המלווים שעתידים לחלוק כבוד למנהיג הרוחני של עדת בני ספרד בשנים האחרונות, וצירים מרכזיים ייחסמו לתנועה בכל רחבי ירושלים.

בישיבה שנערכה הבוקר סיכם מ”מ ראש העיר ר’ יהודה עוביידי עם חברת קווים על תגבור הנסיעות מביתר לירושלים עד השעה 14:00 לרווחת הנוסעים הרבים להלוויה בירושלים.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן