נאבקים באפליית הציבור החרדי: דיון סוער בבג”ץ בעתירה שהגישה עיריית ביתר עילית נגד הרפורמה בתחבורה הציבורית

רה"ע ביתר עילית ויו"ר פורום רשויות חרדיות מאיר רובינשטיין השתתף אתמול (ה') בדיון שהתקיים בבג"ץ – בעקבות העתירה שהגישה העירייה נגד האפליה החמורה של הציבור החרדי ברפורמת התחבורה אותה מקדמת שרת התחבורה # בג"צ קיבלו את דרישת העותרים וקבעו כי על המדינה להשיב כיצד יכולה וועד החריגים להתכנס ע"פ חוק אך סירב להקפיא את הרפורמה # רה"ע: "הרפורמה הזו מוציאה את הכסף מכיסי העניים, ומעבירה אותו לעשירים. העתירה שלנו היא המינימום שאנו מחויבים לעשות כדי לעצור את הרעה הזו. המלחמה ברפורמות הרעות של הממשלה הזו תימשך בכל הכוח" # כל הפרטים
PHOTO-2022-07-28-19-47-17
PHOTO-2022-07-28-19-47-17

אתמול (ה’) התקיים דיון סוער בבג”ץ, בעקבות העתירה אותה הובילה עיריית ביתר עילית יחד עם רשויות נוספות נגד הרפורמה בתחבורה הציבורית אותה מקדמת שרת התחבורה. בעתירה טוענים העותרים כי הרפורמה מפלה לרעה אוכלוסיות מוחלשות ובעיקר את תושבי הרשויות החרדיות.

רה”ע ביתר עילית שיזם את העתירה צירף גם את רה”ע דימונה ויו”ר פורום ערי פיתוח מר בני ביטון, רה”ע קריית שמונה, רה”ע צפת וראשי רשויות נוספים מהפריפריה, והיא הוגשה ע”י עו”ד אורי קידר, מומחה למשפט מנהלי. גם יו”ר וועדת הכלכלה של הכנסת, ח”כ מיכאל ביטון, הצטרף כעותר ודרש מבית המשפט להקפיא לאלתר את העתירה. גם ארגון ‘אמת ליעקב’ הצטרף לעתירה בדרישה זהה.

העותרים טענו כי הרפורמה, שמתהדרת בשם ‘דרך שווה’, צפויה לפגוע קשות בתושבי רשויות הפריפריה ובפרט ברשויות החרדיות, ולהעמיק את הפער בין השכבות באוכלוסייה באופן בלתי שווה. אם תעבור, תושבי הערים בפריפריה וברשויות החרדיות יאלצו לשלם הרבה יותר על שירותי תח”צ.

בין היתר טענו העותרים כי “יישומה של הרפורמה יוביל, הלכה למעשה, לפגיעה קשה ביישובים המוחלשים, הניצבים בפני עלייה של עשרות ואף מאות אחוזים במחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית. זאת, שעה כי דווקא תושבים אלו הם המסתמכים על התחבורה הציבורית כאמצעי תחבורה עיקרי.

על פי הנתונים שאותם הציג רה”ע ביתר עילית בפני בית המשפט, הרפורמה המתוכננת תטיל על תושבי ביתר עילית – שנמצאת בדירוג סוציו אקונומי 1 – מס שנתי בסך 17 מיליון שקל, בשל העלאת מחירי ׳חופשי חודשי׳, כל זאת כדי לממן את ההנחות של העשירים במטרופולין ירושלים.

לאחר דיון סוער, החליטו שופטי בג”ץ שלא להקפיא את הרפורמה, אך דרשו מהמדינה תשובות אודות כינוס וועדת המחירים, שמחויבת הייתה להתכנס בהרכב של ארבעה חברים והתכנסה בשלושה חברים בלבד, ומשכך, הליך זה אינו חוקי. על המדינה, קבעו השופטים, להשיב כיצד נעשה כדבר הזה. שופטי בג”ץ קבעו כי על המדינה להשיב לשאלותיהם עד לחודש ספטמבר הקרוב.

בצאתו מהדיון אמר רה”ע: “אנחנו נלחמנו כאן היום את מלחמתם של רבבות תושבי הרשויות החרדיות, שנאנקים תחת המיסים המטורפים שהטילה עליהם הממשלה הרעה הזו. הממשלה הזו כבר הולכת הביתה, אבל עם הנזקים שהיא מותירה אחריה, אנו נצטרך להתמודד עוד תקופה ארוכה.

“לא חשבתי שביהמ”ש יהיה לסעד לציבור החרדי. ובכל זאת, החובה שלנו הייתה לעתור ולהציג כמה הרפורמה הזו רעה, בפני השופטים. לצערי, בג”ץ לא הקפיא את העתירה, אך המלחמה שלנו לא הסתיימה. אנו נמשיך לפעול נגד ההחלטות הרעות של הממשלה הזו.

“בע”ה, כולי תפילה שבקרוב, מיד לאחר הבחירות, תוקם ממשלה אחראית, שתבטל לאלתר את הגזירות הנוראיות הללו”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן