לזכרם של ארבעת הקדושים: עיריית ביתר עילית חנכה פארק לזכרם של קדושי מירון

ערב ל"ג בעומר תשפ"ב: עיריית ביתר עילית חנכה פארק רחב ידיים, שייקרא 'פארק קדושי מירון', לזכרם של ארבעת תושבי העיר, שנספו באסון הגדול בציון הרשב"י, בשנה שעברה # במעמד חנוכת הפארק השתתפו מרא דאתרא, רבני העיר, בני משפחות הנספים ואישי ציבור# לאחר המעמד, התקיים מעמד 'אמירת אמנים', בהשתתפות אלפי ילדי העיר, לעילוי נשמת הקדושים # רה"ע: "זכינו להנציח את זכרם של הקדושים, תושבי עירנו היקרים והמסולאים מפז" # סיקור מיוחד
IMG-20220515-WA0174.jpg
IMG-20220515-WA0174.jpg

מָקוֹם בָּחַר בִּשְׁמַיָּא, עִם הַנָּבִיא אֲחִיָּה זֶה מִבְּנֵי עֲלִיָּה, אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחַאי: במעמד רב רושם, נחנך ‘פארק קדושי מירון’, לזכרם של ארבעת תושבי העיר, שנספו באסון הנורא בציון רשב”י במירון בשנה שעברה: הרה”ג ר’ שמואל צבי קלגסבלד, הרה”ח ר’ שמעון מטלון, הרה”ח ר’ אלעזר מרדכי גולדברג, והבה”ח אליהו כהן, זצ”ל.

בפארק הגדול, שממוקם ברחוב דרך הרמ”ז, הוקמה מצבת זיכרון ועליה שמות הנספים. בני משפחות הנספים, שהשתתפו במעמד חנוכת הפארק, התרגשו מאד למראה המצבה, בה חקוקים שמותיהם של הקדושים, לזכרון עולם.

את המעמד פתח רה”ע כשהוא סופד לארבעת הקדושים, תושבי העיר. “האסון הגדול הותיר בכולנו חותם. במלאות שנה לאסון הנורא, אנו מנציחים את הקדושים, תושבי עירנו היקרים והמסולאים בפז”.

מרא דאתרא, הגר”ח וייס שליט”א, דיבר במשאו על החשיבות להתחזק בבין אדם לחברו. “לא היה יהודי שלא התעורר בתשובה אחרי האסון הנורא. ‘דודי ירד לגנו לרעות בגנים’. ובוודאי התושבים החשובים של עירנו, הקדושים הללו, נשמות יקרות ונעלות. אנו צריכים להתחזק ובפרט בבין אדם לחברו, לזכר קדושי עירנו”.

חבר הבד”צ הגר”י ברזובסקי: “במעמד הזה, בו אנו חונכים פארק, שעומד על אדמה. וכפי שאדמה אינה זזה לעולם, כך גם האמונה ברבש”ע היא מוחלטת ולא זזה, גם כאשר קורים אסונות נוראים כאלו. מכאן אנו צריכים להתחזק, להתפלל וללמוד לזכרם של הקדושים”.

חבר הבד”צ הגרא”ש ברזובסקי: “בוודאי שאנו לא משיגים בכלל את דרכו של הקב”ה, ואנו צריכים להתחזק מהאסון הנורא והנמהר. אותם הקדושים, סלתה ושמנה של תושבי עירנו, יהודים שראשם היה בשמיים, והם זכו ביום הגדול לעלות השמיימה אצל רשב”י זי”ע. וכמו בספירת העומר, אז אנו זוכרים את האסון הגדול של תלמידי רבי עקיבא, גם כאן אנו זוכרים את ארבעת הקדושים, מתפללים לזכרם וחייבים להתחזק”.

ראב”ד לעדות הספרדים הגר”א מועלם: “במעמד הגדול הזה, אנו זוכרים את נשמות תושבינו החשובים והיקרים, שנספו באסון הנורא. ובוודאי שעלינו מוטלת החובה להתחזק במידות, בתפילות, ביראת שמיים”.

המעמד נחתם באמירת ‘קל מלא רחמים’ לזכר הקדושים, ואמירת קדיש שאותו אמרו ילדי הנספים באסון הנורא. עין לא נותרה יבשה כאשר עמדו הילדים הרכים ואמרו את הקדיש בדמעות, כשאלפי ילדי העיר עונים אחריהם ‘אמן’.
לאחר מעמד ההנצחה המרגש, החל מעמד חנוכת הפארק, בהשתתפות אלפי ילדי העיר. אלו הוזמנו ליטול חלק ב’סעודת אמנים’ – בה אמרו אלפי ברכות לעילוי נשמת הקדושים. המעמד המרגש נחתם בשורה של הגרלות שהתקיימו בין הילדים המשתתפים במעמד.

רה”ע סיכם את המעמד: “האסון הנוראי לא יישכח מעם ישראל, ובוודאי שגם עירנו, שאיבדה ארבעה מחשובי תושביה באסון הכבד, חשה את האובדן הגדול. הנצחת הקדושים בשמו של הפארק, תותיר את הזיכרון הכואב הזה חי בליבנו”.



Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

2 תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן