לראשונה בעיר חרדית: בביתר עילית הכריזו על ‘יום החינוך’

ביתר עילית מצטרפת לרשימת הערים שהכריזו על יום י"א ניסן, יום ההולדת ה-120 לרבי כ'יום החינוך' • על ההצהרה לכבוד הרבי חתם ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין, במעמד רבני ומשפיעי הקהילה והשלוחים • בהכרזה זו ביתר מצטרפת לרשימה ארוכה של ערים שכבר חתמו על הצהרת החינוך לכבודו של הרבי, ולראשונה בעיר חרדית
IMG-20220412-WA0080.jpg
IMG-20220412-WA0080.jpg

במעמד רבני ומשפיעי הקהילה והשלוחים, נציג חב”ד ר’ משה כהנא, הכריז ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין בשם מועצת העיר על ‘יום החינוך’ בביתר עילית, לכבוד יום הולדתו ה-120 של הרבי בי”א ניסן, ב’היכל מנחם’ חב”ד שבעיר, ולאחר מכן אמרו הנוכחים ‘לחיים’ והתייצבו לתמונה קבוצתית במקום המסמל יותר מכל את הערכה והכבוד לרבי המשלח: כיכר השלוחים, בדוגמת 770 המקורי.

נציג חב”ד וחבר מועצת העיר ר’ משה כהנא יזם את הרעיון, לכבודו של הרבי לרגל ‘120 שנה’. הרב חיים גרינברג מ’היכל מנחם’ אירח והנחה את האירוע בטוב טעם.

‘היכל מנחם’ הדפיס לכבוד המאורע שיחת קודש מיוחדת של הרבי, בכריכה מהודרת.

בדבריו קודם ההצהרה, שיבח ראש העיר את קהילת חב”ד בעיר על הדוגמא המיוחדת ועל האור שמפיצה בכל המובנים בעיר החרדית ביתר וכן על התפתחות הקהילה לשם ולתפארת והזכיר בהתפעמות את ביקורו בכינוס השלוחים העולמי, מעמד שהשפיע עליו עמוקות.

בפגישה השתתפו נציגות מכובדת של רבני ומשפיעי בתי הכנסת ברחבי העיר ושלוחי הרבי הפועלים בעיר ושלוחי הרבי בחינוך, מנהלי המוסדות.

הרבנים ואנשי החינוך שנבצר מהם להשתתף, שלחו את ברכתם ועידודם לאירוע, ובראשם המרא דאתרא הגה”ח הרב אשר לעמיל הכהן.

מגילת הוקרה ‏‎והכרזת יום י״א בניסן כ״יום החינוך״ בביתר עילית:
‏‎הרבי מליובאוויטש, האישיות הרוחנית, הענקית והכי משפיעה בדורנו בארץ ישראל וברחבי תבל.
בדרכו של המורה הגדול הרמב״ם עד למשה רבנו ואברהם אבינו, הרבי מליובאוויטש ראה מול עיניו את השליחות האלוקית לתקן עולם במלכות ש-ד-י, להפיץ את המסרים של היהדות, ולהעניק לכל בני אנוש את הידיעה וההכרה שיש בורא ומנהיג לעולם.
‏‎הרבי האמין שבכוחו של העם היהודי להיות ״אור לגויים״, ולהוות דוגמא חיה של ׳ממלכת כהנים וגוי קדוש״, על ידי התנהגות מופתית בדרך השם ׳לעשות צדקה וחסד׳.
‏‎הרבי האמין בפונטיציאל הגדול של כל אחד ואחת מבני עמנו. לשם כך ייסד הרבי וביסס את מפעל השלוחים הגדול של חב”ד, שבמסגרתו נוסעים חסידי חב”ד בכל רחבי תבל לייסד “בית חב”ד” להפצת תורה ומצוות בכל העולם. כיום יותר מחמשת אלפים שלוחי הרבי מפעילים אלפי בתי חב״ד, מוסדות חינוך ורווחה, ביותר ממאה מדינות בכל חמשת היבשות, ובכל ה50 מדינות בארה״ב, ובמאות עיירות ויישובים ברחבי ארץ ישראל, ופועלים לרווחת האומה בגשם וברוח.
‏‎במקביל, יזם הרבי ״מבצעים” שונים – מבצע התפילין, מבצע המזוזה, מבצע נרות שבת, מבצע לימוד תורה ועוד, במסגרתו יצאו חסידיו לחזק את התודעה היהודית בקרב העם היהודי על ידי קיום המצוות ולימוד התורה.

‏‎גישתו הייחודית של הרבי לחינוך מוצאת ביטוי בפנייתו להורים שישקיעו זמן קבוע מדי יום למחשבה לחינוך ילדיהם לאורה של תורת ישראל, לערבות הדדית, אחריות אישית, צדק, יושר, מוסר ואמת.

‏‎פעילותו הענפה בתחום החינוך בארה”ב ובעולם זכתה להכרה מנשיאי ארצות הברית לדורותיהם שהכריזו ביחד עם הקונגרס האמריקני על יום הולדתו י”א בניסן כ”יום החינוך”, לתגבור המשאבים לקידום החינוך במדינה.
‏‎דמותו הקורנת של הרבי מלווה את עם ישראל בארץ ובתפוצות, ומשנתו הרוחנית היא לפיד האש המאירה את דרכנו.

‏‎בי”א בניסן השנה ימלאו מאה ועשרים שנה להולדתו. ביום זה נחגוג 120 שנה לזריחת אורו הגדול של הרבי בעולם.

‏כבוד גדול הוא לנו להשתתף במסורת עולמית זו של ״יום החינוך״ השנתי, ובשם כל חברי מועצת העיר מכריזים אנו בזאת וקובעים את י״א בניסן תשפ״ב ל״יום החינוך״ בעירנו.

ביום זה נשתדל כולנו להעצים את קריאתו לתיקון עולם, להשתתף אישית בחזון הגדול שלו, חזון אחרית הימים, חזון של תקוה, שלום ואהבה, להשקיע מאמץ לחינוך אמת ולהעמיק את היסודות הערכיים לקיומה של החברה כולה בישראל ובעולם כולו, ולהכנת העולם לגאולה הקרובה.

על החתום
ראש העיר
בשם מועצת העיר

בהכרזה זו ביתר מצטרפת לרשימה ארוכה של ערים שכבר חתמו על הצהרת החינוך לכבודו של הרבי, והצהרה ראשונה בעיר חרדית.

יש לציין כי בינתיים חתמו בארץ הקודש על הצהרת יום החינוך:
ירושלים
תל אביב
חולון
ראש העין
כוכב יאיר
אור יהודה
טבריה
קריית מלאכי
וכן:

הרבנות הראשית לישראל
נשיא המדינה
מבקר המדינה

נודע כי לפחות עוד עשר ערים ומועצות אמורים לחתום על ‘יום החינוך’ ביומיים הקרובים בעזרת ה’.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן