ערבים זה לזה: עיריית ביתר עילית חילקה משחקים לילדי בית היתומים ז’יטומיר

רה"ע ביתר עילית יצא אתמול לחלק משחקים וממתקים לילדי בית היתומים ז'יטומיר, בניהולו של הרב וילהלם, שנמלטו מאימת המלחמה באוקראינה והשתכנו ביישוב נס הרים הסמוך לביתר עילית # רגעים מרגשים במיוחד נרשמו כאשר שרו הילדים שירי אמונה והתחזקות בה' # רה"ע: "חובתנו הראשונה היא לדאוג לאחינו שנמלטו מהזוועות, והגיעו למקום מבטחים" #
WhatsApp Image 2022-03-07 at 19.41.35
WhatsApp Image 2022-03-07 at 19.41.35

רה”ע ביתר עילית מאיר רובינשטיין ביקר אתמול (ב’) את מאות הילדים מבית היתומים בעיר ז’יטומיר באוקראינה, שנמלטו מאימת המלחמה והגיעו בתחילת השבוע לארץ. בית היתומים הוותיק, בניהולו המסור של שליח חב”ד בז’יטומיר, הרב שלמה וילהלם שליט”א, פעל במשך שנים רבות במדינה, והיה לבית עבור מאות רבות של ילדים יתומים. מלבד בית חם ואוהב, קיבלו הילדים בבית היתומים את יסודות האידישקייט ושמרו את מסורת ישראל סבא. בית היתומים של הרב וילהלם הפך ברבות השנים לשם דבר לנתינה והתמסרות למען כלל ישראל.

עם פרוץ המלחמה והפלישה הרוסית לחבלי אוקראינה, מצאו עצמם הרב וילהלם ומאות הילדים במנוסה מפני הקרבות. אחרי מסע קשה ומפרך, הגיעו בתחילת השבוע לארץ ישראל, כשהם מוצאים את משכנם החדש ביישוב נס הרים שבהרי יהודה.

עם היוודע דבר מושבם, החליט רה”ע הסמוכה, ביתר עילית, לסייע לילדים היתומים ולשמח אותם. מאות משחקי קופסה, פאזלים וממתקים שנאספו ע”י ארגון ‘ביתר פמילי’, מיסודו של רה”ע, הובאו למקום, כדי להעלות חיוכים על פניהם של הילדים היתומים הרכים.

רגעים מרוממים ומרגשים נרשמו כאשר לאחר חלוקת המשחקים פרצו הילדים בשירי אמונה וביטחון בה’, כאשר הרב מנדל ליכטנשטיין, מהאחראים על בית היתומים, מעודד את הילדים הרכים שלא טעמו טעם חטא ועברו מסע איום עד שהגיעו לארץ ישראל.

רה”ע בירך את הילדים, חיזקם ועודדם, והבטיח כי עיריית ביתר עילית תשמח לסייע ליתומים. “חובתנו היא לדאוג לאחינו, שברחו מאימת הזוועות ומצאו בית חם ואוהב בארץ ישראל. הערבות ההדדית, הקיימת רק בעם ישראל, נגלית כעת במלוא עוצמתה. יחד נמשיך לדאוג לכל אחד ואחד מהפליטים המגיעים הנה, לארץ ישראל”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן