במעמד רב רושם: נחנך המבנה החדש של ביה”ד ביתר עילית

מעמד חנוכת הבית למבנה החדש של בית הדין ובית ההוראה התקיים השבוע, בהשתתפות רבני העיר וחברי הבד"צ # מרא דאתרא בירך את העוסקים במלאכת הקמת הבית החדש, והרחיב במשאו בחשיבות חיזוק ביה"ד בעיר # רה"ע: "אנו שמחים לקבוע יתד לבית הדין, במבנה החדש בעירנו" # סיקור מיוחד
WhatsApp-Image-2022-03-03-at-00.22.16.jpeg
WhatsApp-Image-2022-03-03-at-00.22.16.jpeg

גדול יהיה הבית: במעמד רב רושם נחנך המבנה החדש של בית הדין דמקהלות האשכנזים, בראשות מרא דאתרא הגר”ח וייס שליט”א.

בתי הדין נוסדו עם הקמת העיר והתפתחות חיי התורה בעיר התורה, על ידי המארי דאתרא הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך זצ”ל ויבדלחט”א הגאון רבי יעקב אביעזרי תופיק שליט”א. לאורך כל השנים בתי הדין שימשו כלשכת הסנהדרין שעל פיהם ישק דבר בעיר.

לאחר הסתלקותו לשמי רום של המרא דאתרא הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך זצ”ל, ועלותו לכהן פאר של יבדחלט”א הגאון רבי חיים וייס שליט”א לגאב”ד, ממשיכים בתי הדין להוות אבן שואבת לכל דורש ה’ וכל העניינים הנוגעים לצביון הרוחני ולטהרת העיר נקבעים על ידי בית הדין בראשות הגאב”ד שליט”א.

עם התפתחות העיר גדלו והלכו גם הצרכים של בית הדין למקהלות האשכנזים. לצורך כך עמלו בעירייה בחודשים האחרונים על בניית המבנה החדש, שהוקם ברחוב חב”ד בעיר.

במעמד שהתקיים השבוע, ברוב הדר, השתתפו מרא דאתרא שליט”א, ראב”ד הגר”צ ברוורמן, חברי הבד”צ הגר”ש איצקוביץ, הגר”י ברזובסקי, הגרא”ש שטיגליץ, הגרמ”ש אדלר, הגר”א בוטרמן ורבנים נוספים. עוד השתתפו רה”ע מאיר רובינשטיין, סגרה”ע דוד זלץ, יו”ר וועדת תו”ב יצחק מאיר ברים, וחבר מועצת העיר ה”ה דוד שפיצר.

מרא דאתרא פתח את משאו בדברי ברכה לעוסקים במלאכה, שבנו בית חדש ומפואר לבי”ד בעיר. הוא דיבר במשאו על הצורך בחיזוק ביה”ד, שנותן מענה לאלפי מתושבי העיר, במהלך כל ימות השנה.

עוד נשאו דברים חברי הבד”צ, שהרחיבו במשאם על פועלו החשוב של ביה”ד בעיר.

רה”ע מאיר רובינשטיין: “אנו שמחים לקבוע יתד לבית הדין, במבנה משוכלל, כיאה וכיאות להיכל חשוב זה. ביה”ד הוא אבן הייסוד של עירנו, וחובתנו היא לדאוג לכך שדיוני ביה”ד יוכלו להתנהל במקום מרווח ומהודר”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן