ספר לכל – רוצים שהילדים שלכם יקראו ספרים? טיפים ורעיונות

ספרים -ללא ייחוס
ספרים -ללא ייחוס

“לך תקרא ספר”, חברה שלי מעבר לקו לא הצליחה להסתיר את הקנאה שלה.

“ספר? הילדים שלי יודעים רק לדפדף בטאבלט”, ונימת צער בקולה, מה שגרם לי לאסוף טיפים ממביני דבר, איך לגרום לילדים של היום, לנוער, לקרוא ספרים. פעם כן, פעם, ילדים קראו ספרים בכל רגע פנוי, חוזרים מהלימודים זורקים את התיק ו…. ספר…

ולא רק ילדים שכחו לקרוא ספרים, אני פוגשת נשים רבות שזנחו את עולם הקריאה לטובת הריבוע הקטן ושמו אייפון,

ברשתות אפשר למצוא גם משחקים בחנויות הספרים, אז יש לנו שוחד לילדים, הנה תקרא סיפור תקבל גם מתנה”.

ובל נכליל את כולם, במגזר שומר המצוות השבתות והחגים הצילו את עולם הקריאה, כולם ינצלו את השבת לקריאת ספר טוב, להקראת סיפור טוב לילדים, וכמובן אי אפשר להכליל את כולם, עדיין תמצאו את ההורים שמקפידים לקרוא ולהקריא גם ביום יום את הקלאסיקות והספרים המובילים.

 אין מי שלא תסכים איתי כי גם היום בעידן המסכים, ספר טוב,  יככב וימכר, תמיד יש את האנשים שאוהבים את הקריאה וגם את המגע עם הנייר, אז השארנו הספרים על המדפים, והלכנו לחפש טיפים להאהיב את הקריאה על הילדים שלנו.  כי אהבת קריאה מתחילה בילדות.

אז איך נעודד את הילדים לאהוב את האות הכתובה למרות כל הגירויים הסביבתיים?
סיגל מהוצאת ‘ספר לכל’ לרשותינו, היא מסבירה לנו  את החשיבות  ומנדבת לנו טיפים יעילים לעידוד הרגלי קריאה אצל ילדים

שנותיו הראשונות של הילד הן משמעותיות בעיצוב האישיות שלו. הקפדה על פיתוח הרגלים, כישורים, תחומי עניין ומגוון יכולות קוגנטיביות, פיזיות ורגשיות בגיל צעיר, יכולה לתרום להתפתחות בריאה ומאושרת של הילד באופן משמעותי.

תפקידנו לעודד ולשפר את הרגלי הקריאה של הילדים בגיל צעיר, אם אנו רוצים שהם יגדלו להיות אנשים חושבים, סקרנים, יצירתיים, שופעים רעיונות וידע, אסוציאטיביים ועם אוצר מילים גבוה ורחב.

כמובן, קריאת ספרים צריכה להיות משולבת עם ערכים חינוכיים שעולים בקנה אחד עם הערכים אותם אתם מעוניינים להנחיל לילדכם.

אז איך מנחילים הרגלי קריאה?

אין ספק שקריאה משותפת עם הילדים שלנו תהפוך את הקריאה להרגל, תהפוך את הרגעים למהנים, ותפתח להם את המיומנות, תגדיל את אוצר המילים, והמחקרים מוכיחים זאת.

קחו את הילדים לחנות הספרים, שיריח את ריח הדפים החדשים, שיתעורר בו החשק לבחור ספר חדש. חוויה אמיתית
שמעתי מאחת האמהות רעיון נפלא שהיא יזמה בביתם, להשאיר לילדים מידי ערב פרק מסיפור בהמשכים קצר בשולחן המטבח, הילדים מחכים, הנאה גדולה.

כשאתם יוצאים עם הילדים לסידורים, תעודדו אותם לקרוא את השלטים, כדי שיתחברו לאותיות הכתובות  תפגינו התלהבות רבה כשהילד קורא , זה יעודד אותם לקרוא עוד.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן