מפעל ‘ישיבות בין הזמנים’ בביתר עילית רושם הצלחה אדירה

אלפי בני ישיבות משתתפים במפעל 'ישיבות בין הזמנים' ביוזמת העירייה וארגון 'מצפן' במפעל אדיר שיימשך עד לר"ח אייר # עשרות קהילות חברו יחדיו ללימוד דיני והלכות ליל הסדר # בכנס מיוחד לרכזי הקהילות נשאו דברים גדולי המחנכים בדורנו, על חשיבות המפעל לחיבור בין הבחורים לקהילות # רה"ע: "לימוד התורה שלכם, בני העילית, מסוגל להציל מכל נגף ומחלה" # סיקור מיוחד
wp-1616066109456.jpg
wp-1616066109456.jpg

אלפי בני ישיבות משתתפים במפעל ‘ישיבות בין הזמנים’ בביתר עילית, שיזמה העירייה בשיתוף עם ארגון ‘מצפן’. המפעל שהחל בר”ח ניסן ויימשך עד לר”ח אייר, איחד עשרות רבות של קהילות בעיר סביב הלימוד התורני בימי ‘בין הזמנים’.

בתי המדרשיות ובתי הכנסת בעיר מלאים בבחורים הלומדים ע”פ סדר הלימוד שהוכן מראש, כאשר מדי ערב מתקיים מבחן על הלימוד היומי, ואלפי הבחורים משתתפים בו וזוכים במלגות. כלל המשתתפים במפעל יצאו ליום חוויתי, כאשר כל קהילה וקהילה תזכה ליום מיוחד משלה.

יצוין שמפעל זה מתקיים במקביל למפעלי ישיבות בין הזמנים אותם מפעילה העירייה עבור בני הישיבות מהקהילות הליטאיות ועבור בני הישיבות מבני עדות המזרח.

מרא דאתרא, הגאון הגדול רבי חיים ווייס שליט”א, הביע את התפעלותו ורגשת ליבו נוכח אלפי הלומדים בעיר. במכתבו המיוחד ללומדי ‘ישיבות בין הזמנים’ ובמשאו במעמד הפתיחה עודד מרא דאתרא את הלומדים ואמר “‘לכו בנים שמעו לי יראת ד’ אלמדכם’ – מתי נדע אם ‘שמעו לי’, מהו אכן הרגע והשעה שבו נודע הדבר? זאת כאשר ‘לכו בנים’, בעת ובשעה שהולכים אתם מבין כותלי הישיבה החוצה, אז כ’ששומעים אתם לי’, אכן, סימן הוא זה ש’יראת ד’ אלמדכם’. אשריכם שאתם זוכים לכך”.

בכנס הכנה לעשרות רכזים ומחנכים מכלל הקהילות לקראת השקת המפעל, נשא דברים רה”ע הרב מאיר רובינשטיין העומד מאחורי המפעל, יחד עם ראשי מצפ”ן, והודה לראשי הארגון שבכל השנה פעולות ארגונם מחזקות את צמיחתם ופיתוחם של צעירי ובחורי העיר.

רה”ע עמד בדבריו על הזכות והחובה, כאשר למרות תלאות השנה האחרונה, “אנו רואים את האור בקצה המנהרה. זה הזמן להתחזק יחדיו וכמאמר חז”ל ‘מצאתי לו תורה תבלין’. הלימוד שלכם, בני העילית דעירינו, מסוגל להציל אותנו מכל נגף ומחלה”.

בכנס המיוחד זכו הנוכחים לשמוע מדברותיו של הגאון רבי משה בלוי שליט”א, מגדולי המחנכים בדורנו, שהרחיב בכוחה של מחמאה ובמעלתה של הקשבה. “הזדמנות נפלאה הם ימי בין הזמנים, בהם הבחור מחליף אווירה וביכולתו לפתח שיחה עם רכז מקשיב מבני הקהילה. בכוח חיבורו של הבחור לקהילה, טמונה היכולת למנוע התדרדרות כהרף עין. זכות וחובה היא לכלל העוסקים במלאכה”.

הרב משה לודמיר, ר”י ‘נעימות התורה’ ומגדולי אישי החינך בעירנו ומראשי הארגון, הודה לרה”ע על תמיכתו בכל ימות השנה ובפרט במפעל חשוב זה, ולרכזים החשובים שמוסרים זמנם ונפשם בימי ערב פסח העמוסים.

את דבר המעמד סיכם הרב גדליהו אייזנשטיין, מראשי מצפ”ן, שהגדיר את פרטי המפעל כולו, והודה לרבנים החשובים, יושבי על מדין, רה”ע ורכזי הקהילות, שבשיתוף הפעולה המיוחד שנרקם במסגרת המפעל החשוב הזה, מונחת אבן היסוד לקשר ועוגן עם כלל הקהילות שבעיר.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן