בהוראת רבני העיר שליט”א: ביתר עילית סוגרת את שעריה עשרים דקות לפני השקיעה

שומרי מצוותיה ינחלו: רבני העיר בראשות מארי דאתרא דביתר עילית הורו על תקנה לפיה ייסגרו שערי העיר בערבי שבתות וחגים, כעשרים דקות לפני השקיעה # במכתב שפרסמו הרבנים נכתב כי תקנה זו מסוגלת "להסיר כל מחלה" # בעירייה יצאו בקמפיין פרסומי בעקבות מכתב הרבנים, ובו מתבקש הציבור להקפיד מאד על שמירת הזמנים, שלא להגיע לכדי חשש חילול שבת ח"ו # בעירייה הסבירו גם את החשיבות הרבה שבמיזם שמסוגל להציל חיים # כל הפרטים
כניסה ביתר חדש
כניסה ביתר עילית

ככל אשר יורך: רבני העיר ביתר עילית בראשותם של מארי דאתרא, הגר”ח וייס שליט”א והגר”י תופיק שליט”א פרסמו השבוע קול קורא, בו הם מבקשים לסגור את שערי העיר בערבי שבתות וחגים, כעשרים דקות לפני השקיעה.

במכתבם כותבים הרבנים כי “עירינו היא מהערים הבודדות שבכל העולם שכל תושביה שומרים את השבת בכל פרטיה ודקדוקיה. וכיוון שאין מזרזין אלא למזורזין, ומכיוון שיש אנשים שיוצאים ונוסעים מן העיר כמה דקות לפני השקיעה, וח”ו אם יש איזה שהוא תקלה בדרך יכולים לבוא לחשש ספק חילול שבת, השם ישמרנו, לכן ראינו בזה לבקש מכל תושבי העיר להקדים נסיעתם הרבה לפני זמן הדלקת הנירות ולא להיכנס ח”ו לחששות ולספיקות של חילול שב”ק ביציאה מהעיר”.

הרבנים אף פנו במכתבם לראש העיר ולחברי מועצת העיר בבקשה לסגור את שערי העיר כעשרים דקות לפני השקיעה. “ובזכות תוספת שבת שהיא מקור הברכה, נביא בזה ברכה מרובה לעירנו הקדושה, ויכולה היא שתרחם להסיר ממנו כל מחלה”, כותבים רבני העיר.

בעקבות מכתב הרבנים יצאו בעירייה בקמפיין נרחב, בו הם קוראים לכלל תושבי העיר לקבל על עצמם את תוספת השבת. בעירייה הודיעו שכבר בשבת הקרובה ייסגרו שערי העיר ליציאה ולכניסה, כעשרים דקות לאחר כניסת השבת – עשרים דקות לפני השקיעה.

בעירייה אף הסבירו שמלבד החיוב החשוב של ‘ועשית כלל אשר יורוך’, ומלבד שתקנה זו ביכולתה למנוע חשש חילולי שבת ח”ו, יש בה גם מרכיב בטיחותי חשוב, כאשר במציאות בה נכנסים ויוצאים רכבים מן העיר עד לשעת השקיעה ממש, רבו המקרים בהם נוסעים רכבים במהירות ומסכנים חיי אדם. “סגירת השערים בשעה מוקדמת יותר, יש בה גם בבחינת הצלחת חיים של ממש”, אמרו בעירייה.

רה”ע הרב מאיר רובינשטיין בירך על המיזם והוסיף כי “אנו מחויבים לקבל דעת רבותינו, רבני העיר שליט”א, ובמקרה זה, וודאי שתוספת השבת מסוגלת לישועות רבות. אני מבקש מתושבי העיר להקפיד מאד על היציאה והכניסה במועדים האמורים ולהימנע מלהגיע לרגע האחרון. בזכות החיזוק הגדול של שמירת השבת בעיר, נזכה במהרה שיוסר הנגף מעלינו ונוכל לשוב לשגרה מתוך הרחבת הדעת”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן