התרגשות רבה בביתר עילית לרגל מעמד הנצחת שמו של מרא דאתרא

קריית הישיבות המוקמת בימים אלו בעיר, תקרא 'תורת דוד' על שמו של מרא דאתרא, הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך זצוק"ל # מעמד הנצחת השם יתקיים השבוע, במלאות שנה לפטירת רבה של העיר # בקריה צפויות לקום ישיבות שיפארו את עיר התורה והחסידות בערי יהודה # רה"ע: "אנו זוכים להמשיך את פועלו של רבינו ולייסד בתים לתורה לזכרו ולתפארתו"
הגרד"צ אורדנטליך זצ"ל עם יבדלט"א ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין
הגרד"צ אורדנטליך זצ"ל עם יבדלט"א ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין

לזכרו של מרא דאתרא: בביתר עילית נערכים לקראת מעמד הנצחת השם לקריית הישיבות – מתחם רחב ידיים שבו הולכים ונבנים מבנים המיועדים לישיבות לבני עלייה מכל החוגים והקהילות.

הקריה מוקמת במתחם רחב ידיים ברחוב הרב קעניג בעיר, שבעירייה פעלו להכשירו במשך שנים. העבודות במקום החלו זה מכבר, וכעת, כאשר הבנייה במקום נמצאת בשיא, הוחלט בעירייה להנציח את זכרו של מרא דאתרא, הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך זצוק”ל שהלך לעולמו בכ”ט מר חשוון תש”פ, בקריה שתוקדש כולה ללומדי התורה ולבני הישיבות.

בקריה צפויות להיבנות שבעה ישיבות, שיפארו את לומדי התורה בעיר. מעמד הנצחת שמו של מרא דאתרא, שבימים כתיקונן היה מהתקיים ברוב עם, יתקיים בשבוע הקרוב במעמד מצומצם בהשתתפות רבני העיר, מארי דאתרא שליט”א, ובני משפחת הרב המנוח.

במקביל יזמה העירייה מעמדות סיומי מסכתות ‘עירובין’ לזכרו של הגרד”צ אורדנטליך שיתקיימו בשבוע הקרוב, ביום ההילולא – כ”ט חשוון. מאות שיעורי ‘דף היומי’ כבר הודיעו כי יקיימו את מעמדות הסיום לזכרו של רב העיר. בעירייה יחלקו כיבוד קל במעמדות, ואלפי מסכתות ‘פסחים’ לאלפי הלומדים המשתתפים בשיעורי דף היומי בעיר.

בחודש הקרוב צפוי להתקיים מעמד אבן הפינה, בהשתתפות מרנן ורבנן, רבני העיר שליט”א.

רה”ע הרב מאיר רובינשטיין: “כולנו זוכרים את דמותו של מרא דאתרא זצוק”ל, שהיה מכתת רגליו כדי לחזק את לומדי התורה בעירנו. החלטנו להנציח את דמותו החשובה והדגולה בקריה שכולה תורה. כולנו תפילה שבחנוכת הבית שתתקיים בקריה, נוכל להשתתף כולנו, ברוב עם, כיאה לכבוד התורה ולכבוד לומדיה”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן