שמחת חג ייחודית בביתר עילית: מרפסות בית השואבה

עקב ההתמודדות עם הנגיף, בעיריית ביתר עילית יזמו את פרויקט 'מרפסות בית השואבה' – במסגרתו יתקיימו מדי ערב בימי חול המועד עשרות שמחות בית השואבה במרפסות של תושבי העיר # מאות תושבים נרשמו והציעו את מרפסותיהם לשמחה הגדולה, ומתוכם נבחרו עשרות רבות של מרפסות בהם תתקיים השמחה # בכל ערב יתקיימו מספר שמחות, כאשר בעלי המנגנים המתגוררים בעיר ינצחו על השמחה הגדולה, תוך שמירה על ההנחיות וללא התקהלויות # רה"ע: "לצד החיוב לקיים בהידור את מצוות 'ונשמרתם', אנו מחויבים גם למצוות 'ושמחת בחגך', ובעז"ה תהיה בעיר שמחה גדולה במהלך ימי החג"
משאית השמחה בביתר | צילום יעקב לדרמן
משאית השמחה בביתר | צילום יעקב לדרמן

שמחת חג שכמותה לא הייתה: עיריית ביתר עילית יזמה פרויקט יצירתי במיוחד, על מנת לאפשר את קיומם של שמחות בית השואבה המסורתיות המתקיימות בעיר. הפרויקט, ‘מרפסות בית השואבה’, החל לרקום עור וגידים לפני שבועות ספורים, כאשר היה ברור כי לא יהיה ניתן לקיים את שמחות בית השואבה במתכונתן המוכרת ברוב עם.

כך נולד מיזם ‘מרפסות בית השואבה’. תושבי העיר נקראו להציע את מרפסותיהם לטובת המיזם, כאשר צוותי ההפקה של חברת ‘טיפ הפקות’, אותם שכרה העירייה לטובת הפרויקט, עברו בין המרפסות השונות ובדקו את התאמתן למיזם.

מבין מאות פונים נבחרו עשרות רבות של מרפסות, שבהן יתקיימו מדי ערב שמחות בית השואבה שיביאו את שמחת החג לרחוב בו ממוקמת המרפסת, תוך שמירה על כל ההנחיות וללא שום התקהלויות אסורות.

במקביל, בעירייה פנו לבעלי מנגנים וזמרים המתגוררים בעיר וביקשו מהם להירשם למיזם. הפניה הייתה דווקא לבעלי המנגנים שמתגוררים בעיר, זאת כדי להביא פרנסה לאמנים שזה תקופה ארוכה מתמודדים עם מחסור באירועים.

בהנחיית רה”ע, גם צוותי ההגברה שיועמדו בכל המרפסות, נשכרו כולם מחברות הפועלות בעיר, גם כן כדי לתת פרנסה לתושבי העיר בעת לא פשוטה זו.

כאמור, מדי ערב יתקיימו עשרות שמחות במרפסות בית השואבה, במגוון סגנונות שיתאימו לכל החוגים, העדות והקהילות בעיר. רשימת המרפסות המלאה תופץ בימים הקרובים ברחבי העיר.

רה”ע הרב מאיר רובינשטיין: “יש לנו חובה לשמור בהידור על מצוות ‘ונשמרתם מאד לנפשותיכם’, אך יש לנו גם חיוב לקיים את מצוות ‘ושמחת בחגך’. אני סמוך ובטוח שהשמחה במרפסות תוך שמירה על ההנחיות תביא לשמחת חג אמיתית בעיר, ושנזכה כולנו שיוסר הנגף מעלינו במהרה”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

2 תגובות

  1. זה לא נראה בסוכות איןן שום סוכה בחצרות אולי זה מפסח או משהו כזה סוכות זה לא

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן