“אזלת ידה של הממשלה מביאה להחלטות שרירותיות נגד הציבור החרדי”

רה"ע ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין נגד החלטת הממשלה להטיל הגבלות על העיר ביתר, נוכח העלייה בכמות החולים בעיר: "במשך שבועות אנו רודפים אחרי הרשויות שיסייעו בפינוי חולים – לשווא" # "במקום לסייע, רשויות המדינה עסוקות בלהטיל סנקציות # רה"ע קורא לתושבי העיר להמשיך לשמור על ההנחיות ולהיות חזקים אל מול הסנקציות שבהן נוקטת הממשלה
ראש-העיר-מאיר-רובינשטיין-בוועדת-הכלכלה
ראש-העיר-מאיר-רובינשטיין-בוועדת-הכלכלה

הודעת משרד הבריאות שפורסמה בערב יום ד’ האחרון לפיה מנכ”ל משרד הבריאות יחתום על צו המגביל את פעילות מוסדות החינוך בעיר ביתר עילית ועל איסור התקהלות בעיר, עוררה זעם אדיר בקרב תושבי העיר, כאשר לא רק שהממשלה לא עושה דבר כדי לסייע בהתמודדות עם הגל השני של הנגף אלא גם מערימה קשיים ומטילה סנקציות על התושבים.

בעירייה פעלו בשבועות האחרונים כדי לעורר את המודעות לשמירה על ההנחיות, כאשר צוותי העירייה נמצאים בקשר רציף עם מנהלי מוסדות החינוך בעיר, עם משפחות החולים והמבודדים הזקוקים לסיוע ובשאר המישורים הרלוונטיים. אלא שבמקביל הבינו בעירייה כי הממשלה מצידה אינה עושה דבר כדי לסייע לתושבים בעיר, החולים והמבודדים, שזקוקים לסיוע כלכלי.

“ברור לכל בר דעת שכאשר ישנו חולה בעיר, החובה היא לפנות אותו למלוניות”, מסביר רה”ע, “כאשר חולה נמצא בביתו, פוטנציאל ההדבקה הוא עצום. חולים התחננו אלינו שמעוניינים להתפנות מן העיר למלוניות, אלא שמהר מאד גילינו שבניגוד לגל הראשון – כעת אין עם מי לדבר בצד השני.

“הרשויות לא עושות דבר כדי לסייע בפינוי החולים – שהיא המשימה הראשונה למניעת התפשטות התחלואה. אני רודף במשך שבוע ויותר אחרי משרד הבריאות, קופות החולים ושאר הגורמים שאמורים לסייע, אך ללא הועיל. אין מענה, מעבירים אותנו מגורם אחד לגורם השני, ולמעשה מפקירים אותנו לגורלנו.

“אזלת היד הממשלתית, שכמותה לא ראיתי, מתעצמת עוד יותר כאשר במקום לסייע, משוגרים אל העיר שוטרים ממחוזות אחרים לרדוף אחרי תושבים שהולכים עם מסכות על הסנטר ומטילים עליהם קנסות עצומים. איזו מן התנהלות זו? לא די בזה שאתם לא מסייעים לנו בשום תחום, לא בפינוי החולים, לא ברווחה, לא בסיוע כלכלי, לא בחלוקת מזון לחולים ולקשישים – אתם שולחים לעיר תגבורת משטרתית שמעצימים עוד יותר את הקושי על התושבים? זו התנהלות שערורייתית”.

רה”ע ביקש לחזק את ידי תושבי העיר. “תושבי ביתר עילית, אני פונה אליכם: היו חזקים. המשיכו לשמור על ההנחיות, למרות ועל אף ההחלטות השרירותיות של הממשלה. יחד, בסייעתא דשמייא, ננצח את הנגף ונסיר אותו מעלינו”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

תגובה אחת

  1. אני עכשיו נמצא בבידוד, ומנסים לדבר עם גורמים ע”מ לגשת למלונית, ואומרים לנו שאין ברירה ואני צריך להישאר בבידוד אפילו שזה לא אפשרי בתנאים העכשויים, פשוט חוצפא שלא דואגים למלוניות, האם הם רוצים שהמשפחות של החולים גם ידבקו?

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן