מירון בביתר: הכנות אחרונות להילולא היסטורית בביתר עילית

לקראת ל"ג בעומר וההילולא שתתקיים השנה במתכונת מיוחדת בשל המצב – יזמה עיריית ביתר עילית מיזמים מיוחדים עבור תושבי העיר # בשבוע האחרון נאספו עשרות אלפי קוויטלאך שיונחו בציון רשב"י ביום ההילולא # ילדי החלאקה זכו לצילומים מיוחדים # ביום ל"ג בעומר עצמו תועבר ההדלקה המרכזית ממירון באמצעות מערכת רמקולים ומסכים שיפוזרו ברחבי העיר # כדאי הוא רשב"י לסמוך עליו בפניו ושלא בפניו
מירון
מירון | תמונת אילוסטרציה

לכבוד התנא: ערב ל”ג בעומר תש”פ, נשלמות ההכנות בביתר עילית לקראת יום ההילולא של רשב”י. במשך שבועות עמלו בעירייה על גיבוש תוכנית מפורטת שתיתן מענה לרבבות התושבים, שבשל החלטת הרשויות לא יוכלו לשמוח באתרא קדישא מירון, כמדי שנה.

המיזם הראשון והמיוחד שיצא לדרך כבר לפני שבוע ימים הוא מבצע איסוף ה’קוויטלאך’ מאלפי תושבי העיר. התושבים התבקשו להניח את הקוויטלאך בתיבות מיוחדות שהונחו ברחבי העיר, כאשר נציג העירייה יניח את הפתקים כולם על ציונו של רשב”י בל”ג בעומר עצמו. בתחילת השבוע הונחו התיבות ברחבי העיר, בהם נאספו אלפי ‘קוויטלאך’.

במקביל, העירייה יזםמה את צילומי החלאקה המסורתיים עבור הילדים שהגיעו לגיל 3 וחוגגים את שמחת החלאקה. יוזמה זו, שמופקת מדי שנה בחינם עבור ילדי העיר, עמדה בסימן שאלה בשל האיסור להתכנסויות. לאחר חשיבה מאומצת הוחלט לקיים את הצילומים, תוך שמירה אדוקה על הנחיות הרשויות. ההורים לילדי החלאקה נקראו לבוא בימים שונים, על פי חלוקה שמית (שמות משפחה א-ג’ ביום א’, וכן הלאה).

במשך שבוע ימים הגיעו מאות ילדי חלאקה להצטלם על רקע קברו של רשב”י. יוזמה זו שבכל שנה משמחת את חתני החלאקה ובני משפחותיהם – הפכה השנה למשמחת עוד יותר, כאשר הדרכים אל מירון סגורות והאפשרות היחידה לתעד את חתן השמחה על רקע הציון הקדוש הייתה במתנ”ס העירוני, ללא עלות.

לקראת ל”ג בעומר עצמו התקיימו ישיבות ממושכות בהן השתתפו חברי הנהלת העיר. במהלכן הוחלט על כמה מיזמים שיביאו את אווירת מירון אל עיר התורה והחסידות שבהרי יהודה. ראשית, הוחלט לשכור קווי טלפון עבור תושבי העיר, אליהם יוכלו להתקשר ולשמוע בשידור חי את מעמד ההדלקה המרכזי במירון.

כמו כן, העירייה שכרה מערכות הגברה עוצמתיות שיפוזרו ברחבי העיר, ויעבירו בשידור חי את שמחת ל”ג בעומר ממירון. ברחבי העיר יועמדו מסכי ענק, דרכם יוכלו התושבים לצפות במעמד כולו – ממרפסות הבתים – מבלי להתקהל ועם שמירה על ההנחיות. במוצאי השבת קיבלו כל תושבי העיר חוברת פזמוני ל”ג בעומר מיוחדת שהפיקה העירייה, בה ישתמשו לשירת המזמורים בשעת ההדלקה המרכזית במירון.

בבוקר ל”ג בעומר, תצא משאית השמחה של העירייה – שבחודש האחרון הפכה למיזם שתושבי העיר כולם מצפים לו – לשמח את התושבים. על המשאית יופיע בעל המנגן ר’ זאנוויל וינברגר, והיא תעבור בשכונות כשהיא מביאה איתה את שמחת החג אל כל בית בעיר.

לקראת השעה 16:00 בצהרים תתקיים תהלוכת חב”ד המסורתית, שבשל ההגבלות תתקיים השנה במתכונת מצומצמת. שלוחי חב”ד בעיר בראשותם של חבר מועצת העיר ה”ה משה כהנא, נועדו לפגישה מיוחדת עם רה”ע במהלכה הוחלט כי התהלוכה תתקיים השנה במתכונת המרפסות, כאשר בלמעלה ממאה מרפסות ברחבי העיר יונחו עמדות רמקולים והתהלוכה תעבור כשהילדים משתתפים יחד ממרפסות הבתים.

במוצאי ל”ג בעומר יתקיים מעמד הוקרה והערכה למתנדבי ארגוני ההצלה בעיר. שיירת רכבים ואופנועים של ארגון ‘הצלה ביתר’ תעבור בעיר, כהוקרה למתנדבים המסורים שבחודשים האחרונים עבדו לילות כימים כדי לסייע בכל קושי ומצוקה של תושבים בעיר.

כמו כן, ביום חמישי האחרון הוזמנו עשרות חתני בר-מצווה, שלא יכלו לקיים את שמחת בר המצווה המקובלת, בשל ההנחיות. מדובר בחתני בר-מצווה שהגיעו לגיל י”ג מחג הפורים ועד לל”ג בעומר, והשמחה שלהם לא יכלה להתקיים כמקובל באולם.

בהנחיית רה”ע הוזמנו כל חתני בר-המצווה בעיר אל הלשכה, שם נכנסו בזה אחר זה, תוך שמירה על הכללים וקיבלו סט ספרים מהודר, עם הקדשה מיוחדת מרבני העיר שליט”א, מארי דאתרא, הגר”ח וייס והגר”י תופיק. החתנים קיבלו גם תמונה שהודפסה במקום כמזכרת מהמעמד רב הרושם. מיד לאחר ל”ג בעומר יוזמנו שאר חתני בר המצווה ויקבלו גם הם את השי החגיגי.

רה”ע הרב מאיר רובינשטיין: “במסכת פסחים אנו למדים שכדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בפניו ושלא בפניו. השנה אנחנו נשמח עם רשב”י כשנביא את מירון אלינו, אל ביתר. כולנו מחויבים לשמור על ההנחיות והכללים ולכן נקיים את השמחה הזו במתווה האמור, ובעז”ה כולנו תפילה שבקרוב נזכה לשוב ולשמוח על ציונו הקדוש של רשב”י באתרא קדישא מירון”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן