הבקשה הנדירה שהדהימה את חברי וועדת תכנון ובנייה וגרמה לקידוש ה’

בניה | אילוסטרציה
בניה | אילוסטרציה

לסיפור הבא לא התכוננו חברי וועדת תכנות ובניה בעיריית ביתר עילית, כמידי שבוע התכנסו חברי הוועדה בבניין העירייה יחד עם מהנדס העיר מר אבישי מירון על מנת לדון בתיקי הבניה העומדים על הפרק.

באחד התיקים שהתנהלו על בנית תוספת לדירה בגבעה A התגלתה התנגדות חריפה של אחת השכנות לטענתה תוספת הבניה של השכן תחשיך מספר חדרים דבר שיגרום לה נזק. השכן שזקוק לתוספת הבניה הציע לשכנים המתנגדים פיצוי כספי בשל הנזק שנגרם לדירה דבר שמקובל בהתנגדויות מסוג זה.

לאחר שיח ער בין הצדדים בכינוס הוועדה ענתה השכנה כדלהלן: “אני מוכנה לוותר ולהסיר את ההתנגדות שלי בתנאי אחד” וכאן הדהימה את הנוכחים “התנאי הוא שהמבקש – השכן, המשפץ את דירתו יחל ללמוד בקביעות את הדף היומי הנלמד בתפוצות ישראל”.
חברי הוועדה והנוכחים כאמור נדהמו למשמע הבקשה.

השכנה ששמה שמור במערכת סיפרה בשיחה עם ביתר אונליין כי באחד הימים שחשבה הסתכלה ללמעלה האזור שבו אמור להיות תקרה שתחשיך את הבית וחשבה לעצמה “כסף בא כסף הולך, אני רוצה משהו ניצחי אני אסתכל כל יום בשבע וחצי שנים הקרובים ואדע שיש לי תמורה” וכך ההחלטה להצעת הדיל המיוחד הבשילה עד להגשת ההצעה בוועדה.

הראשון שפצה את פיו היה מהנדס העיר שאמר: “אני כבר פה 14 שנה בוועדה ובחיי לא נתקלתי בוויתור כה נדיר ועוד בתמורה לדבר רוחני שכזה, זהו דבר מדהים ומרגש בעיני”.
לאחר ההלם הראשוני ענה השכן לבקשה כי הוא כעת כבר לומד את הדף היומי והוא כמובן מוכן להקדיש את זכות הלימוד עבור השכנים, הצדדים יצאו מחוץ למליאת הוועדה כדי לערוך הסכם בעניין כאשר לאחר מכן חזרו הצדדים למליאת הוועדה והשכנה הסירה את התנגדותה והכל בא על מקומו בשלום.

אחד מחברי המועצה שנכח במקום סיפר לביתר אונליין: “אני מאמין שזה התיק היחיד בהיסטוריה של וועדת תכנון ובנייה שנפתר באופן רוחני, במרבית התיקים הפשרה היא על פיצוי כספי אבל פה זה היה שונה לגמריי, אבישי המהנדס אמר במליאץ הוועדה לאחר מכן שהוא הרגיש רגע של קדושה בחדר באותו זמן, אני מקווה ששאר תושבי העיר ילמדו מהוויתור המכובד הזה ויפרגנו יותר אחד לשני”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

2 תגובות

  1. לדעתי רק מראה על רשעות.
    זה לא העסק שלה כמה השכן לומד, ולא מתפקידה לחנך אותה או לדאוג לעולם הבא של השכן.
    לי זה מצטייר כצביעות לשמה. לא תעמוד על דם ריעך לא פחות חשוב מוהגית בו יומם ולילה.

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן