ערבות הדדית: ‘בנק הזמן’ יוצא לדרך

# מיזם חדשני בביתר עילית: 'בנק הזמן' במסגרתו מוזמנות נשות העיר לתת מזמנן וכישוריהן שעות לטובת הקהילה, מושק באופן רשמי # הפרויקט בשיתוף המרכז הקהילתי בעיר ייחנך הערב באירוע רב רושם # המיזם צפוי לעודד תרומה קהילתית במגוון רחב של תחומים, לטובת תושבי העיר # 'אין אדם שאין לו שעה'
אילוסטרציה
אילוסטרציה

עיריית ביתר עילית בשיתוף עם המרכז הקהילתי מוציאים לדרך את פרויקט ‘בנק הזמן’. המדובר הוא בפרויקט ייחודי, במסגרתו כל אחת מנשות העיר מוזמנת ‘להפקיד’ שעה בבנק, שעה אותה היא מבטיחה לתת לטובת הקהילה בתחום בו היא עוסקת. במקביל, כל אחת שתפקיד שעות תוכל ‘לפדות’ שעות בתחומים שונים כאשר העיקרון המנחה את הפרויקט הוא שכל שעה של נתינה שווה שעה של קבלה.

המיזם החדשני ופורץ הדרך הזה החל לרקום עור וגידים לפני חודשים ספורים עם הקמת ועדת היגוי המורכבת מנשים יקרות תושבות העיר שהתנדבו לכך, נשים מקהילות שונות המכירות את הרבדים השונים באוכלוסיית העיר, ויוצא כאמור לדרך בשבוע הבא. כל אחת מהנרשמות למיזם הופכת לחברה בבנק ויכולה להפקיד ‘שעה’ בכל תחום שהוא – מעזרה בלימודים ועד לסיוע בלימוד שפות, מלימוד נגינה ועד ליעוץ עסקי, מחוג אומנות ועד לעיצוב ברים, וכן על זו הדרך.

במקביל, על מפקידת השעות גם לפדות שעות מהבנק בכל תחום שיוכל לסייע לה. המשתתפת בפרויקט אינה חייבת לתת שירות דווקא למשתתפת שממנה קיבלה שירות אלא יכולה לפדות כל שעה ושירות הנמצאים בבנק שהופקדו על ידי חברות הבנק האחרות. בכך למעשה הופך ‘בנק הזמן’ למיזם של ערבות הדדית ענק, שמפתח את הסולידריות החברתית-קהילתית, מעודד פעולה עצמאית ואזרחית ומפתח את הכלכלה הקהילתית.

נשות העיר מוזמנות לערב השקת המיזם שיתקיים הערב, יום ראשון, ז’ בשבט, באודיטוריום העירוני ברחוב ברסלב 4. בערב תעלה על הבמה, במופע בכורה כאן בעיר, הסטנדאפיסטית הניה שוחט המבטיחה לכולנו חוויה קומית ייחודית על השעות הכי יקרות שלנו כנשים ואמהות. כמו כן את הערב תכבד בנוכחותה הסופרת המוערכת הגב’ חיה הרצברג במסרים על נתינה שהיא קבלה שהיא נתינה. כניסה לאירוע במחיר מיוחד 20 ₪ בלבד. פתיחת השערים בשעה 19:30

“הפרויקט הזה יוצא לדרך מתוך אמונה שלכל אדם יש כישרונות ויכולות שאותם קיבל מהקב”ה”, מסבירים במרכז הקהילתי, “‘בנק הזמן’ הוא ההזדמנות למצוא את המתנה הזו שחבויה אצל כל אחד מאיתנו ולהעניק ממנה לאחרים תוך קבלה מהאחר. תושבי ביתר מהווים פסיפס מיוחד ואיכותי, ברוך כישרונות, וההון האנושי של תושבי העיר גדול מסך חלקיו. בבנק הזמן’ שובר את המיתוס של הנותנים אל מול המקבלים, של בעלי היכולת אל מול הנזקקים ומאמין שלכל אדם בקהילה יש שעה שיוכל לתת ולקבל באמצעות פלטפורמת ‘בנק הזמן’ שמעלה את החוסן הקהילתי ויוצרת ערבות הדדית אמיתית”.

ראש העיר מאיר רובינשטיין בירך גם הוא על המיזם והוסיף: “החסד הוא מאדני הייסוד של העיר ביתר עילית. אנחנו שמחים להעצים עוד יותר את מיזמי החסד, לטובת תושבי העיר ולטובת כלל ישראל. המיזם החשוב הזה פותח אפיקי חסד ושיתופיות שלא היו מוכרים עד כה. נמשיך לפעול כדי להגדיל ולהעצים את המיזם החשוב הזה, שדרכו נבנה העולם כמאמר חז”ל: ‘עולם חסד ייבנה'”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן