מתכוננים לנסוע באוטובוס ביום שישי? חברת קווים מודיעה על השבתת השירות

אוטובוס - קווים
אוטובוס - קווים

חברת האוטובוסים קווים המפעילה את התחבורה הציבורית בביתר, הודיעה לראשי רשויות שבתחומיהן היא פועלת על הפסקה מוחלטת של פעילותה החל מיום שישי הקרוב, הרקע להחלטה הוא הפסקת הסובסידיות ממשרד האוצר.

הודעה זו מממשת את איום החברה מיום שני האחרון על הפסקת פעילות. הסיבה להשבתה היא הודעת החשב הכללי רוני חזקיהו , כי חברות התחבורה הציבורית לא יקבלו את כלל התשלומים המגיעים להן לצורך הפעלת שירותי התחבורה הציבורית. מדובר בהקפאת 280 מיליון ש”ח אותם אמורה ועדת הכספים לאשר, אך פיזור הכנסת עיכב את האפשרות לכנס את הוועדה ולאשר את ההעברות. בחברות טוענים כי החשב הכללי משתמש בחברות כדי ללחוץ על הוועדה.

מכתב מנכ”ל קווים

מנכ״ל החברה, אריק סיני, פנה ביום שני האחרון במכתב לשר התחבורה, בצלאל סמוטריץ’, ולבכירים נוספים במשרד וטען כי החברה תתקשה לשלם לעובדיה אם לא תקבל את הכסף לה היא זכאית מהמדינה. סיני מבהיר כי אם לא יועברו תשלומים, החברה תפסיק את פעילותה – הנאמדת במאות אלפי נסיעות אוטובוס בחודש – לחלוטין שלושה ימים מאוחר יותר.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ אמר כי מדובר בעניין טכני, וכי ברגע שתכונס ועדת הכספים הזמנית לאחר אישור ועדת ההסכמות, תאושר העברת התשלומים. באוצר אישרו כי עם התכנסות הוועדה יאושר התשלום.

במשרד האוצר אמרו בעקבות איומי ההשבתה: “על שולחן ועדת הכספים מונחות פניות תקציביות בהיקף של מיליארדי שקלים, עבור פעולות שונות וחיוניות של הממשלה, בין היתר, תשלום למפעילי התחבורה הציבורית. דיון הוועדה שנקבע במטרה לדון בפניות בוטל, וכרגע לא פורסם בלו”ז הוועדה מתי, אם בכלל, היא צפויה להתכנס. בהיעדר תקציב מאושר, לא ניתן לשלם למפעילי התחבורה הציבורית, על פי חוק”.

חברת קווים פעילה כאמור בביתר עילית פתח תקווה, בקעת אונו, מודיעין, מודיעין עילית, וכן חלק מהקווים בירושלים ובתל אביב.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

3 תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן