עיריית ביתר עילית והמרכז הקהילתי מציגים “זמן חורף”

IMG-20191116-WA0031
IMG-20191116-WA0031

המשחקייה האטרקטיבית לאבות ובנים “זמן חורף” – פתחה את שעריה במוצאי שבת פרשת לך – לך, מתוך מטרה לאפשר לכל אב שרוצה להשקיע בקשר עם בניו, לפתוח את השבוע בשעת משחק וחווייה מחברת ומעצימה, תוך פיתוח מיומנויות חשיבה ואתגר.

במשחקייה, השוכנת במבנה המפואר של הספריה העירונית החדשה, מגוון עצום וצבעוני של משחקי קופסא אתגר וחשיבה לגילאים שונים, כאלה שלא תראו בכל בית.

המשחקים החדשים מקוטלגים ומאורגנים בקפידה, המקום רחב ידיים, מואר, מעוצב ברמה גבוהה, מה שמשלים את החוויה ומאפשר לצלול לשעת משחק באין מפריע. את שעת האיכות מנחה הרב ישראל קלאר אשר מתבל את ההדרכה האישית לכל משפחה שמגיעה, החל מבחירת המשחק המתאים ועד לכללי המשחק ודרכי הפעולה, גם בדברי תורה וחידות על פרשת השבוע.

“זמן חורף” התקבל כבשורה בקרב הגורמים המקצועיים והחינוכיים בעיר. הדוקטור ליאור סומך, מנהל השירות הפסיכולוגי החינוכי בעיר בירך על המיזם ומפרט על תרומתו הרבה:
מן המפורסמות הוא, ש”זמן משחק” של הורים עם ילדיהם מסייע רבות בבניית מרחב של קשר בטוח בין ההורים לילדים. המשחק מהווה הזדמנות עבור ההורים, ובמיוחד לאבות שבינינו, להכיר מקרוב את ילדיהם, על מגוון היכולות והכישורים שלהם, ולהעמיק את הקשר הורה-ילד. כאשר האבות מקדישים זמן מיוחד למשחק עם הבנים, נוצר “מאגר” של חוויות חיוביות ורגשות חיוביים, התורם רבות לחיבור וליצירת קשר חם ועשוי למנוע חו”ח כניסה של הבנים למצבי סיכון ונשירה.

הניסיון שלנו מראה שזמן מיוחד זה מסייע לבנים לפתח ביטחון עצמי וחוסן, מגביר יכולת לפתרון בעיות בתחום החברתי (שכנוע, התמודדות עם ניצחון והפסד, פשרה, סבלנות), מפתח חשיבה וכישורי שפה, לצד יכולת התמדה וריכוז, ותורם תרומה מכרעת לאספקטים שונים של הסתגלות כללית בקרב הבנים.

הדוקטור סומך גם מדריך את ההורים כיצד למנף את שעת המשחק ולהפיק ממנה את המירב:
במהלך המשחק, מומלץ לשוחח עם הבנים שיח רגשי יותר, לשתף בחוויות אישיות, להפגין סקרנות למתרחש בחייהם ובעיקר – להקשיב קשב רב לסיפורים של הבנים, לחוויות שלהם ולמה שהם מבקשים לשתף. שיח רגשי מעין זה לא רק שמסייע רבות בפיתוח חשיבה, יצירתיות ודמיון, אלא עוזר לבנים בבניית ההערכה העצמית שלהם. בנוסף על כך, רצוי לאפשר לילד להוביל את המפגש, לקבל את הרעיונות שלו במהלך המשחק, להימנע מביקורתיות ותחרותיות ולהיות ‘קהל אוהד’ עבורו. עלינו לזכור- זמן המשחק צריך להיות חוויה נעימה ומהנה לכל הצדדים.

“זמן חורף” – אינו “עוד פרויקט מבית המרכז הקהילתי”, מדובר במיזם איכותי ייחודי וראשון מסוגו במגזר החרדי, פרי האגף לפרויקטים קהילתיים במרכז הקהילתי, ההולך ומתפתח ומציע עוד ועוד מיזמים קהילתיים למען תושבי העיר. השמועה כבר עשתה לה כנפיים ומערים אחרות ביקשו לשמוע וללמוד ותהו כיצד עד כה לא קם כדבר החשוב הזה.

אין הנחתום מעיד, רק נשתף במשפט סיכום שאמר לנו אחד האבות החשובים שהגיע במוצאי שבת הראשון בו פעל “זמן חורף” עם שלושת ילדיו ובקושי הצליחו להיפרד מהמקום: “לא תיארתי לעצמי כמה שעתיים של משחק מחברות ומקשרות בין אבא לילד, על איזה רובד אחר של קשר זה עובד. כי משחק – זה בגובה העיניים. תודה רבה!! נבוא גם שבוע הבא!!”. והם באו.

אחת האמהות, מטפלת רגשית מוערכת בעירנו, לא הסתירה את התרגשותה לאחר שבעלה והבנים חזרו ושיגרה אלינו שיתוף בחוויה המעצימה “שעתיים של טיפול דיאדי בחסות המרכז הקהילתי” היא אמרה.

ועוד משתתף, יליד ביתר, שהתפתלה לו הדרך בנערותו וברוך ה’ היום מגיע עם ילדיו למקום, לא הסתיר, שיתף ואמר באופן נחרץ, כי חווה קשיים בלמידה ושעת הלימוד עם אבא הלחיצה אותו תמיד. אם היתה מודעות בעבר והיתה לנו הזדמנות לשחק יחד, אפילו לשחק שעה לפני הלימוד, אני בטוח שהכל היה נראה אחרת והיינו מתחילים את הלימוד המשותף ממקום הרבה יותר רגוע, שמח, והייתי מצליח יותר. “אתם עושים דבר גדול מאד, במסגרת המרכז הקהילתי, שאינה מסגרת חינוכית או טיפולית, במסגרת שאינה פורמאלית ומאפשרת לכל אחד להגיע בלי שום תיוג. המקום מזמין ומאפשר – פשוט הצלת נפשות” הוא סיכם.

משחקיית “זמן חורף” פתוחה בכל מוצאי השבתות במהלך שעון חורף בין השעות 19:30 – 21:30, בספריה העירונית החדשה שברחוב דרכי איש 12, ומיועדת לאבות ובנים בגילאי 6 עד 12. ההשתתפות אינה מותנית ברישום מוקדם, אך כדי לאפשר זמן איכות, הכניסה היא על בסיס מקום פנוי ובדמי השתתפות של 5 שקלים לאב ועד שני ילדים, ומשלושה ילדים 10 שקלים בלבד.
“זמן חורף” – להשקיע מתוך הנאה ונחת בהווה – ולעתיד!! ברוכים הבאים!!

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

תגובה אחת

  1. שלום,
    יש אפשרות לאמהות חד’ הוריות לעשות להם גם שעות או יש לכם פיתרון אחר לילדים שאין להם אבא?

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן