אלפים במעמד סיום סדר קדשים והכתרת ‘חתני התורה’ של מבצע חסיד כהלכה בביתר

במעמד כ"ק מרן האדמו"ר מביאלה שליט"א, רבני ביתר עילית, סגן שר החינוך ח"כ הרב מאיר פרוש, ראש העיר ונציגי אגו"י בעירייה, ואלפי משתתפים – ציינו השבוע בביתר עילית את סיום מבצע "חסיד כהלכה" לצד סיום סדר קדשים בדף היומי * שמונה עשר אברכים ובחורים הוכתרו כ"חתני התורה" * כ"ק מרן האדמו"ר מביאלה שליט"א בדבריו: "גדולה זכותו של רה"ע מאיר רובינשטיין שמצליח בס"ד להנהיג עיר לתפארת בהצלחה מיוחדת כל כך, כיאה לעיר של תורה וחסידות" * רה"ע: "אנו רואים זכות גדולה לקיים מעמד שמוסיף לעיר קדושה ומחזק את לימוד התורה"
ריקוד_לכבודה_של_תורה_1024x681
ריקוד_לכבודה_של_תורה_1024x681

במעמד כ”ק מרן האדמו”ר מביאלה שליט”א, רבני ביתר עילית, סגן שר החינוך ח”כ הרב מאיר פרוש, ראש העיר וחברי סיעת אגו”י בעירייה, וכאלף משתתפי מבצע חסיד כהלכה ובני משפחותיהם, נערך אמש בעיר מעמד אלפים לרגל סיום סדר קדשים, והכתרת “חתני התורה” הזוכים במבצע החיבורים התורניים ‘חסיד כהלכה’, שע”י עיריית ביתר עילית.

האירוע המרשים, המהווה את פרויקט היצירה התורנית-חסידית הגדול ביותר שנערך בארץ מופק כבר כמה שנים ע”י לשכת רה”ע ביתר עילית כחלק מפעילויות סיעת אגו”י בעיר. תחת השם ‘חסיד כהלכה’, נערכת תחרות נושאת פרסים למחברי חיבורים תורניים הלכתיים בכל מקצועות התורה וגם בענייני הלכה ברוח החסידות, לזכרו של מרן בעל ‘שבט הלוי’ זצוק”ל.

700 חיבורים תורניים
כשבע מאות חיבורים תורניים, בשלל נושאים בכל מקצועות התורה, נשלחו לצוות הרבנים הבודקים. שמונה עשר מהם – אברכים ותלמידי ישיבות – זכו בתואר “חתן תורה” ובפרסים יקרי ערך.

האירוע הגדול לכבוד התורה ולומדיה נפתח בקריאת פרק תהילים לרפואת המרא דאתרא הגרד”צ אורדנטליך שליט”א ע”י חבר הבד”ץ הגר”ש איצקוביץ שליט”א.

ראשון הנואמים היה ראב”ד ביתר הגר”צ ברוורמן שליט”א, בדבריו בירך בחום את ראש העיר וציין כי “בכל הנוגע להרבצת תורה רה”ע משקיע ללא הפסקה בלי להתחשב בעלויות ובטרחה הרבה. כמו”כ ציין הראב”ד את ההצלחה המיוחדת שמצליח להנהיג את העיר בשלום ובאחווה ושיתוף פעולה בין כל החוגים והקהילות”.

את המשא המרכזי נשא כ”ק מרן האדמו”ר מביאלה שליט”א, שבסיום דבריו בירך את ראש העיר על כך שהגה ויסד את המפעל הנשגב הזה והוסיף: “נאמרו דברים גדולים במעלת מי שבנה כרך אחד בארץ ישראל, שזכה עמרי למלכות מפני שבנה כרך אחד בא”י ועל אחת כמה וכמה גדולה זכותו של רה”ע שמצליח לפעול בחוכמה ובתבונה ולהלך כנגד רוחו של כל אחד וכל קהילה עם כל הרגישויות והתמרון בין הדעות והצרכים של כל הקהילות, ורק בזכות זה הוא מצליח בס”ד להנהיג עיר לתפארת בהצלחה מיוחדת כל כך, כיאות לעיר של תורה וחסידות ובוודאי שמגיע לו הרבה יותר ממלכות”.

חבר הבד”צ הגרא”ש שטיגליץ שליט”א, סיים את סדר קדשים ובירך את חתני התורה, רבם של קהל עדת ירושלים הגה”צ ר’ מרדכי מינצברג שליט”א אמר את קדיש ההדרן, וחבר הבד”צ הגר”י ברזובסקי שליט”א החל את סדר טהרות ותיבל בדברי תורה וברכה.

“זכות לעיר ביתר”
יוזם המבצע רה”ע מאיר רובינשטיין: “זכינו בס”ד למעמד גדול של כבוד התורה, אנו רואים זכות גדולה לקיים מעמד שמוסיף לעיר קדושה ומחזק את לימוד התורה. ביתר עילית היא עיר של תלמידי חכמים. הפרויקט הזה הוא המשך לשורת מפעלים תורניים כבירים שנעשו בשנה האחרונה ע”י העירייה, לכלל החוגים והקהילות בעיר”.

האירוע המושקע הופק ע”י ה”ה מרדכי רבינוביץ מחברת טיפ הפקות. את המעמד הנעימו הבעל מנגן החסידי הר’ מוטי שטיינמץ ותזמורת בניצוח של ר’ רובי בנט, ומקהלת “מלכות” בניצוחו של ר’ פנחס ביכלר.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן