תיעוד: סוטה למדרכה, דוהר, ומתנגש בעוצמה באוטובוס אחר

זירת התאונה | צילום אלי דויטש
זירת התאונה | צילום אלי דויטש

בשעות הצהריים ביום חמישי התקבל דיווח על תאונה ברחוב המגיד ממעזריטש בביתר, בתאונה נפצעו תשעה בני אדם: נערה בת 15 נפצעה באורח קשה בראשה, צעיר בן 19 נפצע באורח בינוני, ושבעה בני אדם נוספים באורח קל. הם פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק בירושלים.

התיעוד ממצלמת הדרך החיצונית

התאונה התרחשה לאחר שנהג חברת ‘קווים – עילית’ איבד שליטה על האוטובוס בו נסע בכיכר ברנשטיין ברחוב המגיד ממעזריטש בביתר עילית, דהר על המדרכה ולבסוף נעצר כאשר פגע באוטובוס אחר של החברה.

בתיעוד ממצלמות הדרך של האוטובוס הפוגע שהגיע הבוקר (א’) נראה כי הנהג עסק באוזנייה של הטלפון, כתוצאה מכך – מאבד ריכוז ומתחיל לסטות מהדרך מה שהוביל לתאונה עצמה. בהמשך, ניתן לראות את האוטובוס חולף על פני רכב הסעות שנסע בכיכר ובמדרכה הסמוכה למעבר החציה בהולכי רגל וכמעט פוגע בהם, עד שלבסוף הוא מתנגש בעוצמה רבה באוטובוס נוסעים נוסף שעמד באותה העת בתחנה. 

בסרטון שתיעד את הנעשה בתוך האוטובוס נראה כיצד הנהג מנסה להשתלט על איבוד השליטה, בעוד נוסע אחר עף מכיסאו קדימה.

התיעוד מתוך האוטובוס

ישראל גנון, יו”ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית המייצג את רוב נהגי האוטובוסים במדינה, מסר בתגובה לתיעוד: “סרטונים אלה מעידים שוב עד כמה חשוב לתת השתלמויות מקצועיות לנהגים בנושא היסחי הדעת בזמן נהיגה. ארגון נהגי האוטובוסים בישראל יחד עם ההסתדרות הלאומית החל לפתח אימון לנהגים הנעשה על ידי סימולטור כדי לאפשר להם לדעת איך לנהוג במצבי קיצון”.

“על כלל הנהגים לשמור ולכבד את החוק אך במידה והייתה ניתנת להם הכשרה ראויה כפי שהוצע זה מכבר על ידי ארגון הנהגים, תאונה זו הייתה נמנעת לחלוטין”, הוסיף גנון. “נס גדול שתאונה זו לא נהפכה לקטלנית. על שר התחבורה הבא לאמץ לאלתר את מסקנות דו”ח ארגון הנהגים בנושא ובכך למנוע את התאונות הבאות”. 

לדברי מנכ״לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו”ד רחלי טבת ויזל: “היסחי דעת בנהיגה כתוצאה מהתעסקות בנייד מעלות פי 10 את הסיכוי למעורבות בתאונת דרכים חמורה. בזמן שאנחנו נוגעים בנייד בנהיגה, אנחנו לא מרוכזים בנהיגה ויכולת התגובה שלנו פוחתת בצורה משמעותית. על נהגי אוטובוס ומשאיות כמי שמובילים עשרות נוסעים ביום או מובילים משא בכבישי ישראל, מוטלת אחריות גדולה אף יותר לנסיעה בטוחה ללא מסיחי דעת ובראשם הטלפון הנייד. אני משוכנעת כי לשימוש בטלפונים הניידים בעת נהיגה, תרומה משמעותית למגמת העלייה המטרידה במספר ההרוגים בדרכים”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן