גשר הולכי רגל ו-770 יחידות דיור אושרו בביתר

מועצת התכנון העליונה ביו"ש (מת"ע) אישרה לביתר 770 יח"ד בגבעה ג' * בנוסף – אושר גשר להולכי רגל בין גבעות א' ו-ב' * רה"ע רובינשטיין: זהו הישג שיאפשר גם את פיתוח מבני הציבור בשכונה שהמתינו לאישור התב"ע * במקביל, זועק להמשך תכנון והרחבת העיר "עתודות הבנייה של ביתר יכולות להיות חלק משמעותי בפתרון מצוקת הדיור החרדית, יש להאיץ התכנון"
425626440_194749-1
425626440_194749-1

עוֹד אֶבְנֵךְ וְנִבְנֵית: מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי ביו”ש (מת”ע), אישרה להפקדה תכנית תב”ע מתוקנת לגבעה ג’ בביתר עילית, ע”ס 770 יחידות דיור חדשות.
הדירות החדשות, יצטרפו למאות יחידות דיור שחלקן כבר נבנו ועוד מאות ששווקו, בס”ה ייבנו בגבעה החדשה כ-1,200 יח”ד.

במקביל, אושר תכנון גשר להולכי רגל בין גבעות א’ ו-ב’, שיקל על מעבר התושבים ההולכים ברגל, בפרט בשבתות וחגים. מדובר בגשר אותו מקדמת העירייה כבר מספר שנים, היא השלימה את תכנונו, ובכוונת העירייה לקדם בעז”ה מיד עם מתן התוקף הסופי את הקמתו.

אישור התב”ע לגבעה ג’, מהווה בשוברה לא רק למאות דירות חדשות, אלא גם שחרור חסם לבניית מבני ציבור חדשים בשכונה, שהמתינו לאשרור התכנית, דבר הנחוץ למאות יח”ד דיור שכבר נמצאות בשלבי שיווק, בינוי, ואף אכלוס.

השכונה בה אושרה כעת התב”ע החדשה, מתחילה בימים אלו את האכלוס, עם מאות יח”ד ראשונות אליהם כבר נכנסים תושבים. לצרוך כך כבר הכינה העירייה תשתיות ציבוריות, כמו בתי כנסת, מקווה, מעון, גני ילדים וכו’, כולל אף מתקני משחק זמניים לילדים, ואף נתנה דעתה על תחבורה ציבורית לשכונה.

ראש העיר מאיר רובינשטיין בירך על אישור התכנית, שמהווה לדבריו “שחרור פקק לחץ אחרי תקופת קיפאון גדולה”, אולם דרש לאשר עוד תוכניות הממתינות לאישור.

לדבריו, “הציבור החרדי ביו”ש מונה כמעט 40% מהתושבים, אולם חלקו היחסי מבין אישורי הבנייה שניתנו כעת – נמוך הרבה יותר. יש לתת לציבור החרדי אישורים לפי חלקו היחסי ביו”ש, בפרט נוכח ההקפאה העמוקה שהייתה, ונוכח מצוקת הדיור הגדולה בציבור החרדי.
“לביתר עילית יש עתודות בניית גדולות שממתינות לביצוע תכנון כדי שבבוא העת יוכלו להיות משווקות. הם יכולות להיות חלק משמעותי בפתרון מצוקת הדיור החרדית. יש להשקיע את כל הכוחות כדי להאיץ את התכנון שלהם”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן