המתנדב שמצא את הילדים הנעדרים בביתר בראיון לביתר אונליין: “שמעתי קולות של בכי, התרגשתי לראות אותם בריאים ושלמים”

WhatsApp Image 2018-12-13 at 17.51.13
WhatsApp Image 2018-12-13 at 17.51.13

מספר אירועי נעדרים כבר קרו בעירנו ביתר עילית אך נדמה כי האירוע האחרון היה המלחיץ מבניהם והציף מחדש את הערכת הציבור למתנדבים שיצאו לחפש בקור ובגשם אחד הנעדרים.

אמש סמוך לשעה 18:00 התקבלה פנייה במשטרת ישראל מרחב גוש עציון על העידרותם של שני ילדים קטנים כבר משעות הצהריים. הראשון הוא ילד העונה לשם אריה בן חמש והשניה היא ילדה העונה לשם חנה בת שנתיים. הערכה ראשונית של המשטרה הייתה שהשניים יצאו לטייל סמוך לבית וככל הנראה נאבדו או נרדמו באיזור סמוך לביתם.

כוחות המשטרה החלו בחיפושים ויחד איתם יצאו לשטח מתנדבי ארגון ידידים ומתנדבי ארגון איחוד הצלה ביתר שסרקו את הבניינים והגנים הסמוכים. הוראות המשטרה כפי שפורסמו בסירטון תדריך של קצין המשטרה היו לחפש במקומות מוסתרים, במקלטים מתחת למעילים ובתוך עגלות וכדומה.

סמוך לשעה 22:00 בלילה לאחר שעות מורטות עצבים של חיפושים נמצאו הילדים במעון שירת הצור מתחת לבית הכנסת פרושים ברחוב יסוד העבודה. הילדים היו נעולים בתוך המעון ונמצאו על ידי מתנדב ידידים דוד קורץ.

בראיון ראשון לביתר אונליין מספר דוד קורץ את השתלשלות העניינים: “את החיפושים התחלתי באיזור השעה 20:45 בערב כאשר לאחר יום עמוס ומעייף נתקלתי בהודעה על הילדים הנעדרים. האמת היא שלא תכננתי לצאת לחיפושים בשל העובדה שהייתי בסיום של יום צילומים מפרך, אך רעייתי הפצירה בי שלא אוותר ואצא לשטח לחפש את הילדים. נעניתי לבקשתה והצטרפתי לקבוצה שפתח מתנדב ידידים חיים טרוזמן לאיתור הנעדרים.

“בקבוצה חילקו את השטחים של איזור החיפושים למתנדבים, ועלי הוטל לחפש באיזור פארק שבעת המינים הסמוך למקום מגורם. הסתובבתי בפארק וצעקתי את שמו של הילד בן החמש (אריה), לאחר שעברתי בכל המתקנים וחיפשתי היטב החלטתי להמשיך לכיוון רחוב יסוד העבודה. בעת החיפושים נתקלתי במידע חשוב שלאחר מעשה אני מיצר שלא השתמשו עם המידע הזה מתחילת החיפושים ואוליי היו מונעים את השעות הארוכות של החיפושים, המידע היה שהילד בן החמש נוהג לקחת את בן השנה מהמעון לכיוון הבית.

“כשהבנתי שהילד מכיר טוב את המעון מיהרתי לשם והמשכתי לצעוק את שמו בקולי קולות, ולפתע שמעתי קולות של ילד בוכה. חשבתי שאני הוזה אך עוברת אורח שעמדה ליד המדרגות של המעון ציינה בפני שגם היא שומעת את קולות הבכי, בשל כך החלטתי לקפוץ מעל הגדר ולהתקרב לפתח המעון. דילגתי בזריזות ופניתי לדלת המעון השקופה שם ראיתי את שני הילדים עומדים ליד הדלת, מפוחדים עם עיניים נפוחות מבכי”.

מה היה מצבם של הילדים כשפגשת אותם?

“הילדה בת השנתיים היתה צמודה לאחיה בן החמש והחזיקה את ידו בחוזקה, הילד בן החמש בכה קצת אבל זה היה נראה שהוא התאפק שלא לבכות בשביל לא להלחיץ את הקטנה. הילד בן החמש אמר לי בקול חנוק “אני לא רוצה להישאר פה עד מחר”. הרגעתי אותם ואמרתי להם שמגיעים עכשיו להוציא אותם ושלא יפחדו. מיד אחר כך עליתי למעלה וביקשתי מהאישה שעמדה שם לקרוא לעזרה כי הילדים פה אבל דלת המעון נעולה. לאחר דקה או שניים הגיעו שני מתנדבי איחוד הצלה ופרצו את הדלת של המעון ושיחררו את הילדים.

“שטח המעון התמלא בכוחות המשטרה וההצלה והילדים הובאו להוריהם. במקביל פניתי יחד עם המתנדבים לתחנת המשטרה מרחב עציון שם סיפרתי את השתלשלות המקרה ובמיוחד על הרגעים החל ממציאתם ועד שהמשטרה הגיעו למקום”.

לדעתך החיפושים התנהלו בצורה מסודרת?

“הייתה התנדבות מרשימה ומדהימה של מתנדבי ידידים ושל שאר הארגונים אך היה חסר קצת ניהול בכל הבלגן של החיפושים. כמו לדוגמא המידע על המעון שלא הגיע בזמן למתנדבים, חוסר הבהירות באיזו אזורים חיפשו, מה מקום תפילתו של האב ועוד שאר פרטים שניסיתי להשיג במהלך החיפושים אבל לא היה גוף מסודר שאפשר לפנות אליו.

“אני מאמין שילמדו לקחים מהאירוע האחרון, ראשית לייצר שיתוף פעולה אמיתי וממוסד עם ארגון ידידים שהוציא הכי הרבה מתנדבים לשטח ובניהם גם אותי שבסוף זכיתי להיות זה שמצא את הילדים, ובכלל לדאוג לגוף מפוקח שיקח אחריות על מקרים כאלו ויסדר את הכל בצורה טובה ומועילה”.

מהו המסר שצריך לצאת מאירוע כזה?

“דבר ראשון המסר הברור זה להורים היקרים של כלל תוןשבי ביתר ובכלל, לא לוקחים ילד מהמעון שלא על ידי מבוגר, קחו אחריות על הפקדונות המסולאים בפז שהשם נתן לכם ואל תתנו עבודה לארגוני ההצלה, יש להם מספיק.

“המסר הנוסף הוא לכלל התושבים, שעתה מבינים יותר מתמיד את נחיצות הארגונים השונים ואת עזרתם המרובה במקרים כאלו, והגיע הזמן שיתווספו מתנדבים לכל ארגון וארגון שיוכלו לעזור ביתר שאת בכל מקרה שלא יבוא.

“לסיום, תודה לה’ שנתן בי את הרצון להתנדב בארגון ידידים, תודה לאשתי היקרה שהפצירה בי לצאת לחיפושים ותודה לכל מנהלי האירגונים ולמתנדבים היקרים שיצאו בקור ובגשם למען המטרה הנעלה של מציאת הילדים”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

2 תגובות

  1. כול הכבוד לחתני על המבצע חיפושים אחרי נעדרים וגם לביתי אסתי קורץ שאמרה לו ללכת כי דוד אוהב עקשן כול היום ברחוב מזל שהיא אצלי אחרי הלידה הבת ציפורה שרה קורץ תודה לכם ידדידים מי קרב לב

  2. המידע שהילד בן 5 לוקח את בן השנה מהמעון לבית הוא הזוי. אף 1 לא שולח בן 5 לקחת בן 1, וגם המעון לא מוסרים ילד למי שלא אושר בכתב ע”י ההורים, והוא פחות מגיל 10.

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן