לא נרתעת מהמשבר הפוליטי: ‘דגל’ חגגה במתנ”ס פריימן

פחות משבוע לאחר הדרמה הפוליטית הסוערת בעירייה, קיימה 'דגל התורה' מסיבת חנוכה למאות בני ישיבות מקהילות בני התורה בעיר, במימונו של ראש העיר רובינשטיין
WhatsApp Image 2018-12-10 at 14.04.08 (2)
WhatsApp Image 2018-12-10 at 14.04.08 (2)

ימים ספורים לאחר הדרמה שהסעירה את המערכת הפוליטית החרדית בכל הארץ, כאשר ראש העיר מאיר רובינשטיין השעה ברגע האחרון את הכנסת ‘דגל’ המקומית לקואליציה, קיימה במוצאי השבת האחרונה הסיעה הליטאית בביתר מסיבת חנוכה חגיגית למאות בחורי ישיבות במתנ”ס פריימן שברחוב החוזה מלובלין, במימונו של ראש העיר.

במרכזו של האירוע התקיים זיץ שירה עם בעל המנגן הלל פלאיי, אשר הנעים מזמירותיו בשירי הלל והודאה עם מאות בחורי הישיבות, שהשתתפו בהמוניהם בשירה. כמו כן נערכה הקרנת מצגת על חייו ופועלו של מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן זצוק”ל.
יו”ר ‘דגל התורה’ בביתר עילית, דודי זלץ, שביטול מינויו לסגן ראש העיר עומד במרכז המשבר, נשא נאום באירוע ונמנע מלהתייחס ישירות לסאגה הפוליטית. במקום זאת, הקדיש זלץ את נאומו להצהרה לפיה אחד הנושאים המרכזיים עבורו ועבור מפלגתו הוא הדאגה לכך שבחורי הישיבות בעיר יקבלו את המקסימום, על מנת שיוכלו להחליף כוח להמשך התעלות בתורה.

“שני דברים שבולטים מאוד בנס של חנוכה קשורים בקשר ישיר לאירוע הזה שבו אנחנו נמצאים כעת. אנחנו אומרים כל יום בתפילה בימים האלו של חנוכה, שהנס נעשה על ידי כהניך הקדושים. מי זה כהניך הקדושים של ימינו? אלו הם בחורי הישיבות, וכמו שהרמב”ם אומר – ולא שבט לוי בלבד אמרו אלא כל מי שנשאו לבו וכו'”, אמר זלץ בנאומו. “אבל בני הישיבות הם לא רק אלו שנעשה הנס על ידם, הם גם הנס עצמו. מהו הנס של חנוכה? נס פך השמן. פך השמן הטהור, שאותו הקדוש ברוך הוא שמר גם בזמן של החושך הכי גדול, כדי להאיר אתו הלאה. ופך השמן של הדור שלנו הוא לומדי התורה, בחורי הישיבות, שמאירים את העולם בתורה שהם לומדים”.

“אתם, בחורי הישיבות היקרים, אתם העתיד של העיר, הסלתה ושמנה, העידית של העידית שלנו. כן, לא צריך להתבייש לומר את זה: בציבור שלנו, של בני התורה, נמצאים הבחורים הכי איכותיים. ואנחנו, ההורים שלכם וכל תושבי העיר, גאים בכם, ומתפללים תמיד להצלחה שלכם בתורה, ביראת שמים ובכל התחומים”, הוסיף יו”ר ‘דגל’.

לדבריו: “הנושא של דאגה לבני הישיבות הוא אחד הנושאים המרכזיים ביותר שלי, ושל כל חברי בדגל התורה. אנחנו רואים בזה מטרה מרכזית ביותר, ושמים על זה דגש בכל מקום, כולל בכל משא ומתן או הסכם: שבחורי הישיבות בעיר יקבלו את המקסימום, את הכי טוב שיש. בשביל שהזמנים שאתם נמצאים בעיר יסייעו לכם לנוח, להחליף כוח ולהתחזק, בשביל להמשיך להצליח ולהתעלות מעלה מעלה בתורה, לתפארת כולנו”.

בסוף השבוע שעבר קיימה ‘דגל התורה’ העירונית גם מסיבת חנוכה עבור קהילת יוצאי ברית המועצות בעיר. שהתקיימה אף היא במתנ”ס פריימן. הגאון הגדול רבי בן ציון זילבר שליט”א והגאון רבי נתן בר חיים שליט”א נשאו דברי חיזוק ואף נערך עמם פאנל שעסק בנושא החשוב מכל: חינוך הילדים. הרב יעקב קצן והרב נתן מלר השתתפו אף הם ופירטו על תכנית החונכים המתקיימת בקהילה, שבמסגרתה לומדים אברכים עם ילדי החמד תינוקות של בית רבן, ומסייעים להתקדמותם הרוחנית. כמו כן נערכו במהלך המסיבה הפעלות עבור הילדים, התקיימה הופעה של להטוטן, אשר הפליא בלהטיו והצליח אף לחלץ מחלק מהמשתתפים קריאות התפעלות.

חבר מועצת העיר מטעם ‘דגל התורה’, יוסף שטרית, נשא דברים במסיבה ועמד על כך שחנוכה הוא חג של חינוך, ושעל כן משמח במיוחד לראות את התפתחותה של קהילת יוצאי ברית המועצות, שפתחה ברוך ה’ בית כנסת חדש בגבעה B, בנשיאותו של הגאון הגדול רבי בן ציון זילבר שליט”א. שטרית הוסיף וציין כי הקהילה חייבת את חייה הרוחניים לגר”י זילבר שליט”א, אשר מוסר את נפשו ממש עבור הקהילות, ושיבח את הרב מלר, אשר פועל במסירות עצומה שאין לשער בכל נושאי הקהילה.

חבר המועצה הצהיר בדבריו במסיבת החנוכה גם כי הוא וחבריו לסיעת ‘דגל התורה’ שנבחרה בבחירות האחרונות למועצת העיר, ממתינים שתגענה אליהם פניות מבני הקהילה ומכל התושבים. בימים אלו ממתינים בסיעה, הוסיף שטרית, גם לקבלתו של תיק החינוך, על מנת להתחיל ביישום הבטחתו של יו”ר הסיעה, דודי זלץ, כי ‘דגל התורה’ תדאג לכך שלא יוותרו אף ילד או ילדה בביתר עילית ללא פתרון חינוכי הולם.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן