אחדות והתעוררות בעקבות האסון הכבד: אלפים בעצרת חיזוק והתעוררות ברחובה של עיר בביתר עילית

קרוב לחמשת אלפים מכל הקהילות ברחבי העיר נענו לקריאת בית הדין בעיר והשתתפו בעצרת ההתעוררות שנערכה ע"י העירייה • נשאו דברי התעוררות הגאונים הצדיקים רבי אלימלך בידרמן שליט"א ורבי בנימין פינקל שליט"א
WhatsApp Image 2018-10-21 at 15.26.48
WhatsApp Image 2018-10-21 at 15.26.48

אלפים מכל הקהילות והחוגים בביתר עילית נענו לקריאת בתי הדין בביתר עילית בנשיאות מארי דאתרא הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך שליט”א והגאון רבי יעקב אביעזרי תופיק שליט”א לצאת לעצרת חיזוק והתעוררות בעקבות האסון הנורא שפקד את העיר בשריפה הנוראה בה נספו שני תינוקות שלא טעמו טעם חטא. (עצרת נפרדת תיערך לציבור הנשים).

קהל האלפים מכל הקהילות והחוגים באחדות האופיינית לביתר עילית התאסף למרגלות הבניין בו אירע האסון הנורא לעצרת החיזוק וההתעוררות שנערכה ומומנה ע”י העירייה כשעל ארגון העצרת הופקדו אנשי ארגון להבות אש הפועל רבות להרמת קרן התורה בביתר עילית יחד עם עסקני וראשי קהילת בני תורה.

העצרת נפתחה בקריאת פרקי תהילים ע”י רב קהילות בני תורה בגבעה ב’ הגאון ר’ משה דוד אדלר שליט”א כשהקהל כולו קורא ברגש ובהתעוררות בתפילה לה’ שיחוס וירחם ויאמר לצרותינו די. לאחר מכן נשא דברים נרגשים הסבא הרה”ג נתן צבי שפירא שגולל בדבריו את השתלשלות המקרה המזעזע, ואיך שראו בחוש שיש מנהיג לבירה, כמו”כ סיפר על מעשי חסד מופלאים שכלל ישראל כולו מהארץ ומחוצה לה נרתם לעזור במה שאפשר, וציין את האחדות הנפלאה והייחודית בביתר עילית שאין לה אח ורע בשום מקום.

לאחר מכן נשא דברים חוצבי להבות אש הגה”צ רבי אלימלך בידרמן שליט”א שעורר את הקהל לקבל קבלות טובות ולהתחזק בתורה וביראת שמים כי האסון כולו נועד כדי לעורר את כל תושבי העיר הקרובים אל החלל לשוב אל ה’. בדבריו הביא את מנהג ירושלים להכריז בסיום הלוויה שאין לשוב באותה הדרך ואף כאן צריך להכריז לכולם שצריך לשנות את הדרך ולשוב אל ה’ שירחמנו.

כמו כן, עורר את הקהל בהתלהבות רבה על הצורך “והחי יתן אל ליבו” שכל אחד ואחד חייב להתעורר כשהמליץ על זה את הפתגם שאמרו בירושלים על המעורר לסליחות שבתחילה דפק על הדלת של השכונה ולאחר מכן עבר מדלת לדלת לאלו שלא התעוררו. בירושלים אמרו על כך, מי שלא מתעורר בדפיקה אצל השכן, יקבל את הדפיקה בדלת שלו.

בסיום דבריו הביא מעשה שבראש השנה הראשון לאחר המלחמה הנוראה עמד הרה”צ מקראסנא זצוק”ל בבית המדרש שהיה מלא באבות שכולים שאיבדו את ילדיהם בשואה הנוראה. לפני תקיעת שופר הוא דפק על הבימה ואמר שמנהג העולם להכריז שהילדים לא יעשו רעש בתקיעות אבל כאן אנחנו מבקשים מכל הילדים שיעשו רעש בשמים ויפילו תחינה לפני כיסא הכבוד. אף אנו נבקש מהילדים אנא תעשו רעש ותעלו את תחינת כל הקהל שעמד וקרא בהתרגשות אבינו מלכנו.

לאחר מכן נשא דברים הגה”צ רבי בנימין פינקל שליט”א שעורר את הקהל לתקן את המידות ולהתחזק כל אחד בדברים הנוגעים אליו להשתדל ולהתחזק ביראת שמים טהורה. ולחזק את הדברים הצריכים תיקון בצניעות ובשאר דברים, ולברוח מדברים המביאים נסיונות לאדם כמו כן, דיבר על הצורך לחזק ולקרב לתורה גם את מי שעדיין אין לו את הטעם האמיתי והנכון בלימוד התורה.

בסיום העצרת הקהל כולו אמר בהתעוררות רבה סליחות כשלפני התיבה עובר הראב”ד הגאון  רבי צבי ברוורמן שליט”א ולאחר מכן נשמעה תקיעת שופר אשר הרעידה את כל הלבבות וקבלת עול מלכות שמים ע”י המרא דאתרא הגאון רבי יעקב תופיק אביעזרי שלט”א.

צילום: אלי דויטש

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן