השטעטל: סלט הסכמי בחירות, השריפים שבונים דירות, וקמפיין חייבים שינוי נושא פירות

מי מתעסק בסלטים של מוריס ולמה הוא לא מחכה לאנטריקוט? מה חשף העויזר של מוישה, ומי התלהב ממצלמת הסלולרי החדש? איזה הסכם נחתם בחנות חשובה בעיר על ידי אישיות פוליטית בכירה ומי הריץ פורמולה מקושטת בביתר. – השטעטל חוזר למהדורת בחירות סוערת.
WhatsApp Image 2018-08-25 at 22.57.10
WhatsApp Image 2018-08-25 at 22.57.10

מה שקורה בשטעטל
בין הזמנים מאחורינו, והשבוע אחרוני הבנות יזנחו את מגרש המשחקים והחפירות ויצעדו בסך אל עבר בית הספר לעוד שנת לימודים פורייה ומלבלבת. נאחל להם בהצלחה ונמליץ להם לזכור שבבית ספר של החיים לא שמעו מעולם על המושג חופש או פגרה אז כדאי שינצלו את השנים.
לאחר פגרה נחמדה בה אילצנו את קוראינו להתגעגע קצת לפניני השטעטל אנו חוזרים למהדורת בחירות חגיגית שתסקר מזווית שונה את התעלולים והפעלולים של נבחרי הציבור בעיר. לעיתים ננפץ ספין כזה או אחר, במקרים חמורים אף נסביר מה עומד מאחורי פרסום הספין, ובמקרים נדירים יותר נייצר גם אנחנו ספינים משלנו, כי בסופו של דבר מה שקורה בשטעטל נשאר בשטעטל.

עפים על עצמם
בטרם נתחיל עם חדשות ועדכוני השבוע נפתח באנקדוטה מעניינת שאירעה השבוע.
בשעות אלו של כתיבת השורות הציבור החרדי כמרקחה, אלעד על המפה מחד כאשר למענה מוקרבים על המזבח הפוליטי כל הערים החרדיות ביחד ולחוד. הסכמים פוליטיים נפרשים על השולחן משל היו פלטת סלטים של מוריס מהשוק, ‘תעביר לי את החומוס מבית שמש’ – צועק יענקוש, ‘תמסור לי את החציל מביתר’ – מחרה אחריו מוישה, ואילו מאיר יושב מדושן עונג, בידו הגרומה מלומדת מערכות ישראל הוא מלטף את זקנו הארוך ופולט: ‘תמשיכו להתעסק בסלטים, אני מחכה לסטייק אנטריקוט מירושלים’.
כך או כך את החשבון הסופי משלמים תושבי הערים הזכורות ושאינם זכורות, שנאלצים לחיות באי וודאות גמורה לגבי מעשה טקטי שיבצעו מאחורי הפרגוד בעוד כחודשיים. המילה האחרונה לא נאמרה, הקול קורא לא הודפס ואנחנו אנה אנו באים.. מסתבר לכאורה שגם אנה פרנק ז”ל לא התמודדה עם דילמות קשות שכאלו.
ובחזרה לאנקדוטה. עוזרו של ח”כ מוישה גפני יו”ר דגל התורה נצפה בשבוע האחרון בחתונת בתו של אחד ממלחכי פנכת הדגל באולמי ווגשל שבבני ברק. וכשבחר להתענג על צלחת צ’ולנט מהבילה בפינת הבר קפץ עליו רוגזו של כתב זוטר לענייני משהו באתר חדשות כלשהוא.
‘תגיד’ שאל אותו הכתב, ‘מה התכניות של רשימת דגל בביתר? יש שמות חדשים על המפה?’
העוזר הרים את עיניו הרושפות מהצלחת הדשנה וכשידו הפנויה מונפת אל על סינן הוא מבית שפתיו:
‘לא מבין למה הביתרניקים עפים על עצמם כל כך, הם לא מעניינים אף אחד, נושא הרשימה הדגלאית בביתר עילית עדיין לא עלה על השולחן כלל ואפילו בלו”ז המתוכנן אין לזה שום איזכור. כשמתמודדים עם בלגנים כאלו באלעד ובשאר ערי הארץ שהרבה גופי תורה תלויים בהם, מותר לפעמים להניח בצד את הערים הפחות חשובות’.
רשמנו.

אחלה מצלמת סלולרי
ובלי קשר לכלום.. השבוע לכבוד חג הקורבן הטילו הקבלנים עוגן במקום עבודתם והמריאו לחוויית החופש ברחבי העולם. בעוד קירשנבוים ודומיו מטיילים בבתי כנסת עתיקים בגלובוס החליטו המועמד לראשות העיר יעקי הרשקופ ומנהל ידידים יענקי דינין לבחור ביעד טרופי מלא ירוק ואוויר צלול. אליהם הצטרף הקבלן שמעון קדוש ויחד בילו הם בטוב ובנעימים במשחקי פעילות מיוחדים ובהתאמנות על מצלמת הסלולרי של דינין הקבלן.

יעקי אף הוא נתקף בפרץ רגשות אל מול המצלמה מדגם מתקדם ביותר וניצל את ההזדמנות ליצור בוק משלו לצילומי נוף ואווירה. מי יודע אולי התמונות בכלל מיועדות לקמפיין הבחירות הקרב ובא.

מי דורש שינוי?
אגב קמפיין בחירות, אם שמתם לב, בשבועות האחרונים מתפרסמים במקומונים בשלטי החוצות וגם כאן באתר קמפיין המכריז: “תושבי ביתר חייבים שינוי”. השמועה טוענת כי מתחת לשטח נרקמת לה פעילות חתרנית לשנות את מאזן הכוחות בעיר ולכבוש את הראשות במהלך של אחדות שלא נראה כמותו, כדרכן של שמועות הן מתנפחות מעבר למימדים הרגילים אך לכתב השטעטל נודע כי אנשי תקשורת בכירים עומדים מאחורי המפלגה ויתכן שאף ישיגו את תמיכת רבני העיר וגדולי התורה. בשבוע הקרוב אמורים העננים להתבהר ונוכל לדעת מיהו הגוף שעומד מאחורי המפלגה שדורשת שינוי.
זאת בלבד נוכל לחשוף כי מטרת קמפיין השינוי יפתיע רבים ברחבי העיר ואף יניע לפעולה רבים מהתושבים ללא קשר להשתייכות פוליטית או מפלגתית…

צריכים רחמי שמיים
ובענייני מפלגות עסקינן, השבוע נסע חיים רובינפלד למסע תפילות בקברי רבותינו לרגל המירוץ לבחירות כחבר המועצה. בתקווה שהתפילות יעזרו.

השריף של העיר
אגב קבלנים, השבוע החליט העיתונאי אריה ארליך לספר לאלפי קוראיו הנאמנים את המתרחש בעיר הבנייה והטרקטורים ביתר עילית. את הקבלנים הוא כינה בכינוי המחמיא “השריף של העיר”, וציין כי הפעילות הרבה גורמת לכך שהקבלנים לוטשים עיניים מהר מידי אל כסאות המועצה בבניין העירייה. מעניין למי הוא התכוון.

חגיגה לנהגוס
ואם כבר הזכרנו את פלטת הסלטים של מוריס בשוק אי אפשר להתעלם מכך שהשבוע נצפו עסקני העיר בשיחה צפופה סביב השיפודים הלוהטים של מוריס בשוק מחנה יהודה, החיוכים ולחיצות הידיים סיפרו כי במקום נערכה חגיגת יום הולדת של אחד מחשובי נהגי ההסעות בעיר, וידידיו הקרובים הגיעו לחלוק כבוד. מזל טוב ירוחם!

מפתחות של שפע
השבוע גם חגג האיש והמפתח גבי הורן את יום הולדתו. את החגיגות הוא בחר לעשות קרוב לקיר ממנה לא נסתלקה שכינה ולהעתיר בעד כל מחוסרי העבודה שמשכימים לפתחו הערב והשכם. גבי אף קיבל החודש קידום בעבודה ככל הנראה כמתנת יום הולדת וישמש מעתה כאחראי קשרי מעסיקים במפתח בביתר עילית. מחפשים עובדים? הוא הכתובת בשבילכם!

חסד ללא תפקיד רשמי
ובקשר לפוליטיקה, השבוע הפריך איש החסד חונא דייטש את השמועות כי הוא מתכנן להתמודד במפלגה כלשהיא, למרות סיכוייו הגדולים לקבל תמיכה רבה בקרב תושבי ביתר, אבל לטענתו הוא מעדיף להמשיך בפעולות החסד בלי תפקיד רשמי ומחייב.
השבת התארח חונא במלון ציפורי בכינרת יחד עם הזמר שרוליק קלצקין ומלך הקומזיצים פיני אינהורן, יחד הרימו הם שבת לפנים עם הרבה כבוד, כבד, ומוזיקה. שבוע קודם לכן הוא חנך את מסעדת הקרטשמע בירושלים יחד עם מנגנים ידועי שם והמאייר הנודע מוטי הלר.

ציור-פון
אגב מוטי הלר, השבוע החליט מוטי לנסות אפיק חדש בחיים והוא החל לצייר באפליקצייה מיוחדת בסלולרי, התוצאות היו משביעות רצון ויתכן כי ספר הקומיקס הבא יצוייר כולו בסלולרי תוך כדי שיטוט בקבוצות הוואצטפ.

הסכמים מתחת לשולחן
על דילים והסכמים כבר דיברנו, אבל השבוע נצפה בביתר יו”ר החינוך העצמאי הרב ליזרזון אשף ההסכמים הפוליטיים של אגודת ישראל ובכלל, לאלו ששואלים מה טיבו של ההסכם שנחתם הפעם, נענה כי מדובר ברכישת ריהוט מהודר מבית היוצר של ליזרוביץ הידוע ביצירת רהיטים לבית ברוב פאר והדר.

חיים של אושר
מי שהציע נישואין השבוע בהפתעה גמורה הוא חיימקה מהמכולת שעשה זאת בדרכו המקורית לאחר שהזמין את בני משפחתו לשבות איתו בנאות דשא בקראוונים. נאחל לו מזל טוב ושיהיה זה קשר של קיימא ובניין עדי עד.

פורמולה בביתר
אגב חתונות, השבוע הופתעו תושבי רחוב צדקה לגלות כי בכביש הסמוך להם נפתח מירוץ מכוניות יוקרה מקושטות, כאשר בצהרי היום דהרו בכביש מכוניות יוקרה מלאות פרחים וקישוטים. לאחר בירור קל התברר כי המקשט הוא האמן יוסי טראב מתנדב בכיר בידידים שבין השאר מקשט בחסד עליון קישוט לחתן ולכלה, ובמקרה זה היו אלו אנשים בעלי אמצעים שהזניקו את המירוץ היוקרתי והמקושט.

בהצלחה ישראל
היחצ״ן יוסי רוזנבוים התחדש השבוע במנהל תיקי לקוחות חדש, מדובר בישראל גינסברג תושב ביתר, שהספיק כבר למרות גילו הצעיר להתערבב בצמרת הגבוהה של המובילים בציבור החרדי. יוסי אליטוב עורך משפחה אף צייץ ברכות ואיחל לו בהצלחה.

בואו להיות חלק מאיתנו
ולסיום אנו פונים אל קוראינו הנאמנים, אלו שמגיבים, אלו שמעירים, אלו שמחמיאים ואלו שלא, אנחנו צריכים אתכם. אם יוצא לכם להסתובב בעיר ולראות דברים מעניינים, אישים מוכרים סלבס וכהנה וכהנה, אתם מוזמנים לשלוח אלינו בוואצטפ בקישור הבא, או לשלוח לנו למייל, וכך נוכל להעניק לקוראינו דקות של קריאה ונחת ודרישת שלום מכל קצווי העיר. מחכים להודעותיכם.
שבוע טוב – מערכת השטעטל

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

5 תגובות

  1. כתבה מספר 1 תמשיכו להעלות את זה כל שבוע פשוט כיף לקרוא הכל

  2. לא נאה ולא יאה לאתר שפונה לציבור חרדי להעלות את התמונה של חיימקה ורעייתו הטריה, כולי איחולים שיזכו יחדיו להמון שנים טובות ומאושרת, ועדיין תמונות מעין אלו הצנעה יפה להם.

    1. גא”מ למחאה, ובפרט שלא מדובר ברעייתו עדיין, והמעשה אינו מעשה שמתאים לחרדים.
      (אני לא בא לומר לנשוא המאמר מה לעשות, התייחסותי היא לאופן הפרסום בכתבה).

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן