אלף למטה: מעמד אדיר בציון הרשב”י עם אלף ומאתיים תלמידי ישיבות מביתר עילית, בראשות הגה”צ ר’ אלימלך בידרמן

בין הזמנים של קדושה: עיריית ביתר ארגנה התוועדות חסידית מיוחדת במירון לאלף ומאתיים תלמידי ישיבות מביתר עילית, בראשות המשפיע הגה"צ רבי אלימלך בידרמן, במעמד חיזוק מלהיב ויוצא דופן, שנערך סביב שולחנות ערוכים * הבחורים שהשתתפו בנסיעה, זכו בה במסגרת מבצע החיזוק "הושע נא שלוש שעות" שיזמה עיריית ביתר עילית בימי השובבי"ם * שיירת האוטובוסים עברה גם בציוני הצדיקים בצפון * רה"ע מאיר רובינשטיין: "זכתה עיריית ביתר עילית לדאוג לא רק לענייני גשמיות, אלא גם במעמדים לחיזוק הקדושה"
img-20180802-wa00914463441779069649646.jpg
img-20180802-wa00914463441779069649646.jpg

“עֲצֵי שִׁטִּים עוֹמְדִים לִמּוּדֵי ה’ הֵם לוֹמְדִים”: מעמד אדיר, מלהיב ומרומם נערך בציון הרשב”י – כאלף ומאתיים תלמידי ישיבות מביתר עילית, שהתוועדו באש דקדושה בראשות המשפיע הגה”צ רבי אלימלך בידרמן שליט”א, בארגונה של עיריית ביתר עילית.
מדובר בתלמידי הישיבות החסידיות בביתר עילית, שהשתתפו במסגרת מבצע החיזוק ‘הושע נא שלוש שעות’ בימי השובבי”ם, וכחלק מפרויקט ‘חסיד כהלכה’ שנערך במהלך החורף.

תלמידי הישיבות זכו ליום נסיעה לקברי צדיקים בצפון במימון העירייה, כששיאו של היום היה התוועדות מיוחדת סמוך לציון הרשב”י באתרא קדישא מירון, עם הגה”צ רבי אלימלך בידרמן, סביב שולחנות ערוכים לתפארה.
כבר ערב קודם בשעות הלילה החלה הנסיעה עם עשרות אוטובוסים שנעמדו בשורה ארוכה לקלוט את המוני הבחורים. כל אוטובוס סודר מראש בהתאם לחסידות ולישיבה, עם ראשי חבורה מכל חסידות, שגם נשאו דברי חיזוק במהלך הדרך.

היום המיוחד הוכן ע”י צוות לשכת רה”ע בראשות רמ”ט רה”ע יהודה דייטש, יחד עם ארגון ‘להבות אש’ – הרב נפתלי הולצר שליט”א, הרב מנחם הופמן שליט”א, והרב יהודה גפנר שליט”א, שהתמסרו להצלחת האירוע. ההפקה בוצעה באופן מושלם ע”י ר’ מרדכי רבינוביץ מחברת ‘טיפ הפקות’. כמו”כ סייעה רבות הנהלת החברה למתנ”סים בביתר עילית. על המסע התחבורתי הופקד ר’ יחיאל חרז מחברת אחדות.

נץ ברשב”י
הנסיעה התחילה בתפילת שחרית כוותיקין בצוותא חדא בציון הרשב”י זיע”א. ולאחר מכן הסבו הבחורים לארוחת בוקר מפוארת באולם בראש פינה. משם התפזרה שיירת האוטובוסים אל ציוני הצדיקים בצפון, כל קבוצה לפי בחירתה.

בהמשך התקבצו כולם אל אתרא קדישא מירון, למעמד ההתוועדות המרכזית לה ציפו כולם, בראשות הגה”צ רבי אלימלך בידרמן שליט”א. בראשית האירוע הביא רה”ע ביתר את ברכת העיר, ולאחמ”כ החלה ההתוועדות המרכזית בראשות המשפיע שליט”א וראש העיר. כל זאת סביב שולחנות ערוכים בפאר והדר, עם כאלף ומאתיים מקומות ישיבה.

האש של ר’ מיילך
לאחמ”כ פתח בהתלהבות הגה”צ רבי אלימלך, כשהוא הרחיב בדבריו על המעמד המיוחד שרואים אולם מלא מפה לפה בבחורים שמשתתפים יחד במבצעים לחיזוק לימוד התוה”ק ונסיעה והתוועדות יחד בדיבוק חברים ועל זה נאמר “שאי סביב עינייך וראי – כולם נקבצו ובאו לך”.
כמו”כ נשא דברים חוצבי להבות אש, הלהיב וחיזק את הבחורים, בדגש על חיזוק חובת ומעלת לימוד התורה, חיזוק במוסר ובקבלות טובות, כהכנה לקראת חודש הרחמים והסליחות, והביע את תודתו לרה”ע, “שהביא למצב הנפלא והמיוחד הזה של חיזוק הלימוד ואחדות נפלאה של כלל הקהילות החסידיות בעיר, וזוכה לפעול רבות בכל פעולותיו ובמיוחד במסגרת מבצעי חסיד כהלכה”.

דאגה לגשמיות ורוחניות
רה”ע הבטיח בדבריו כי העירייה תמשך לדאוג לא רק לחלק הגשמי של העיר, אלא גם לחלק הרוחני, כפי שנעשה באירוע כביר זה ובאירועים גדולים קודמים שנערכו לכלל הקהילות והעדות בעיר. “אנו רואים בכך זכות גדולה, אשרינו שזכינו לארגן מעמדים כאלו”, אמר רה”ע.

בשעות הלילה המאוחרות חזרו עשרות האוטובוסים לביתר עילית, כשהבחורים ומלוויהם, עדיין אינם נרגעים מחוויות היום המיוחד שעבר עליהם, שללא ספק מהווה מודל חדש ורוחני של פעילות בין הזמנים מאלפת עבור בני הישיבות.

לצד זאת יש לציין, כי העירייה מקיימת אירועים נוספים בעיר לציבורים הליטאי והספרדי, בהם האירוע הגדול של “התקבצו” שייערך עם כאלף בחורי ישיבות מהציבור הליטאי בראשות מרנן ורבנן שליט”א, וכן מסע מיוחד לצפון עבור תלמידי הישיבות הספרדיות, בארגון שתחת נשיאותו של מרן חכם שלום הכהן שליט”א.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

תגובה אחת

  1. רק תסבירו בתמונות רואים בקושי 300 בחורים , לאן נעלמו עוד 900?

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן