תנופת בינוי מוסדות חינוך בביתר עילית: 106 כיתות לימוד וגני ילדים נבנים לקראת שנה”ל

לקראת שנה"ל תשע"ט נמצאת עיריית ביתר עילית בתנופת בינוי כיתות וגני ילדים * 106 כיתות חדשות: 70 כיתות לימוד ועוד 36 גני ילדים חדשים נבנים בימים אלו * קרוב ל-28,000 תלמידים ילמדו בשנה"ל הבעל"ט בביתר
img-20180706-wa00707586742080397790715.jpg
img-20180706-wa00707586742080397790715.jpg

עוֹד אֶבְנֵךְ וְנִבְנֵית: מאה ושש כיתות לימוד וגני ילדים חדשים נבנים בימים אלו בביתר עילית, לקראת שנה”ל תשע”ט, מתוכם – 70 כיתות ו-36 גני ילדים.

תנופת בינוי זו הינה על אף העובדה שבשנים האחרונות הצליחו בעירייה להציג מספרים מרשימים של בינוי. למרות זאת – השנה שובר המספר את שיאי השנים הקודמות.

על אף העובדה כי חלק מהרשאות הבינוי הללו הינן חדשות יחסית, בעירייה עמלים להקדים את סיום הבנייה. למעלה מחמישים כיתות וגנים יהיו מוכנים כבר לתחילת שנה”ל תשע”ט. היתרה תושלם במהלך השנה.

על פי נתוני הלמ”ס, ביתר עילית הינה העיר בעלת אחוז הגידול הגבוה ביותר ביו”ש. מנתוני אגף החינוך בעירייה עולה, כי בשנה”ל הבעל”ט ילמדו אי”ה קרוב ל-28,000 תלמידים במוסדות החינוך בעיר – בעשרות ישיבות קדושות, מאות גני ילדים, עשרות תלמודי תורה, בתי ספר וסמינרים.

ההישג הזה, מגיע בזכות הלחץ התמידי שמפעיל ראש העיר מאיר רובינשטיין על משרדי הממשלה, בין היתר בעזרת המאבק העקרוני שהוביל בראשות סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, להטמעת צרכי הציבור החרדי בתכנית החומש של המשרד. ההקצאות הללו, מהוות הישג למלחמה העיקשת להפסקת האפליה נגד מערכת החינוך החרדית.

תקציבי הבינוי שאושרו לעיר, מהווים הישג גדול לא רק לדרך ולמאבק, אלא בעיקר לילדי העיר, שכבר כיום לומדים רובם במבני קבע מרווחים, ובעתיד אי”ה אף אחד מהם לא יצטרך עוד ללמוד בקרוואנים.

יש לציין, כי העירייה בנתה גם מעונות חדשים רבים. באירוע של משרד הכלכלה שנערך לאחרונה, הוצגה עיריית ביתר עילית כ”עירייה לדוגמה”, לאחר שהצליחה לנצל 100% מהתקציב המעונות האפשרי, בעוד ערים אחרות הגיעו בקושי ל-25% מתקן המעונות.

על פי נתוני אגף החינוך, הסך הכולל של הילדים בעיר, מגילאי 1 עד 18 הוא כ-66% מתושבי העיר, שהם למעשה רוב תושבי העיר. נתון המצדיק את כינוייה של ביתר כ”עיר הילדים”.

“אין קיצורי דרך לנושא הבינוי”, אומר רה”ע, “זאת עבודה סיזיפית, חייבים לרוץ ולהתרוצץ במשרדי הממשלה, כדי לדאוג לתקציבים לכיתות, גנים ושאר צרכי העיר על מנת לאפשר לכל תלמיד בעיר ללמוד כראוי, במקום מרווח, עם מירב התנאים להצלחה. אנו חייבים תודה גדולה הן למחזיק תיק חינוך סגרה”ע הרב בנימין הרשלר, והן למנהל אגף החינוך ה”ה יהודה קורנבליט, שעמלים במשך השנה כולם למענם של ילדי העיר”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

תגובה אחת

  1. תתנו יחס הולם לכלל תושבי העיר גם אם הם לא “חרדים” כמוכם!
    תפתחו בתי ספר ותלמודי תורה ממ”ח-ממלכתי חרדי בביתר עילית,עיר ללא קיצוניות!
    אמהות ואבות מושפלים ונאבקים לקבלת ילדיהם למוסד כלשהוא בביתר! ילדים בגילאי 3 סוגרים בפניהם דלתות קבלה לגן בביתר.למה?! כי ההורים לא “חרדים” מספיק!

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן