רובינשטיין מאשים: “גורמים מדיניים מונעים את אישור אזור התעשייה של ביתר – כקלף מיקוח לאישורים אחרים”

כבר תקופה ארוכה מנהל רה"ע ביתר מאבק לאישור אזורי התעשייה של העיר, המעוכב מסיבה עלומה * השבוע הוא חשף את הסיבה: גורמים מדיניים הם שמונעים זאת. מתעקשים לכרוך את ביתר יחד עם אזורי תעשייה אחרים ביו"ש, המצויים בשטחים בעייתיים, כאמצעי לחץ לאישור תכניותיהם"
שר הכלכלה אלי כהן בסיור השבוע במתחם היער האנגלי
שר הכלכלה אלי כהן בסיור השבוע במתחם היער האנגלי

“לא שמאל, לא אמריקאים – אלא גורמים מדיניים מבפנים הם המונעים את אישור אזור התעשייה של ביתר עילית “היער האנגלי”, כך טוען ראש עיריית ביתר עילית.

כזכור, כבר חודשים ארוכים מנהל רובינשטיין מאבק בדרישה לאשר את אזור התעשייה של ביתר, שכבר אושר בידי כל הגומרים וממתין רק לאישור סופי של מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי. כבר מספר פעמים היה הדיון של אזור התעשייה בסדר היום של הוועדה, אך הוצא ממנו מסיבה עלומה.

במכתב דחוף ששיגר רה”ע השבוע לנציגים החרדים בכנסת הוא כותב: “בימים האחרונים הובהרה בפניי התמונה מגורמים שונים. נודע לי כי אישור אזור התעשייה של ביתר עילית נמנע בלחץ גורמים מדיניים שונים, המתעקשים לכרוך אותו יחד עם אזורי תעשייה אחרים ביו”ש, המצויים בשטחים השנויים במחלוקת, וכאמצעי לחץ לאישור תכניותיהם”.

מדובר באזורי התעשייה ‘המסילה’ ו’בוסתני חפץ’ הנמצאים בשטח מועצת שומרון, וכן באזור התעשייה תרקומיא בהר חברון”. האזורים הללו הוזכרו בתשובת סגן שר הביטחון ח”כ אלי בן דהן במענה לשאילתות הנציגים החרדים,

בן דהן טען בדבריו, כי “ישנו קושי באישור אזור התעשייה של ביתר, כיוון שאינו צמוד דופן”. היינו לדברי סגן השר, אזור התעשייה של ביתר אינו צמוד לביתר. דבר מהווה בעיה מדינית, שהרי ההסכמות נוגעות רק להרחבות “צמודות דופן” ליישוב.

אלא שרובינשטיין מבהיר כי דבר זה הינו בלתי נכון לחלוטין. “אזור התעשייה של ביתר צמוד לגבול היישוב (ואף נושק לקו הירוק). בעוד שאזורי התעשייה האחרים שהוזכרו בתשובת סגן שר הביטחון, נמצאים הרחק משטחי היישובים, ואף בשטחים בעייתיים אליהם האמריקנים מתנגדים. זאת ועוד, אזור התעשייה תרקומיא שהוזכר בתשובת בן דהן, הינו עדיין בשלב ראשוני מאוד, בו אפילו אין הגדרת גבולות של אזור התעשייה”.

הוא מאשים כי “הניסיון המלאכותי להצמיד את ביתר לאזורים השנויים במחלוקת מדינית, הינה גרימת נזק במזיד לעיר ולתושביה. ה”הבטחה” לאשר את אזור התעשייה של ביתר יחד עם אזורי התעשייה הנ”ל – אינה הבטחה לקידום אלא להיפך – הוראת דחייה, המבקשת להציב את התעסוקה החרדית בביתר עילית כבת ערובה עד לאישור תכניות בעייתיות”.

רה”ע מזכיר גם את מצבה הכלכלי של ביתר עילית, המדורגת בסוציו אקונומי 1, ואת דחיפותו של אזור התעשייה הנ”ל למצבה הכלכלי. “שנים רבות אנו מקדמים זאת, בהשקעה של מיליוני שקלים, ואילו כעת כל זה מעוכב במזיד”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

3 תגובות

  1. הכל רוח לפני הבחירות רובינשטיין לך הביתה שבענו ממך

  2. רובינשטין הגיע הזמן לשחרר את הכסא
    גם מאיר פרוש לא מכיר בך כאיש נאמן
    לך עם כל הקופת שרצים שלך

  3. הכל ברור, מנסה ליצור קונצנזוס מסביב עצמו כדי שהוא יוכל לפרסם בבחירות “עירייה של עשיה”
    הגיע הזמן שרובינשטיין יפנה את הכיסא.

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן