מאות רבנים ומורי הוראה ​בוועידה השנתית לרפואה והלכה שנערכה בשיתוף מאוחדת ומכון יד הרמ”ה

מאות רבנים, דיינים פוסקי הלכה ומורי הוראה מכל החוגים והקהילות, השתתפו במפגש הלכתי רפואי ייחודי שנערך מזה השנה החמישית ע"י מכון יד הרמ"ה ומאוחדת • במפגש הופיעו גדולי הרופאים שעסקו במגוון נושאי רפואה לאור ההלכה •  צילום שמואל דריי​
resized_0S8A2060
resized_0S8A2060

בסיפוק רב מסכמים במאוחדת ובמכון יד הרמ”ה את הוועידה השנתית לרפואה והלכה אשר כבר קנתה לעצמה מקום של כבוד בקרב מורי ההוראה וצמרת הרופאים הבכירים בישראל.

בוועידה אשר התקיימה השבוע במלון פרימה פלאס בירושלים השתתפו מאות רבנים פוסקים ומורי ההוראה אשר ייצגו את מגוון הקהילות הרבות והשכונות בירושלים ומחוצה לה. כמו”כ השתתפו רבני בתי חולים ועסקני רפואה מובילים. כאמור, הועידה השנתית  כבר  קנתה לעצמה  שם בעולם התורני כבמה המרכזית לבירורי עניינים אקטואליים ברפואה והלכה ומוקדשת לרב-שיח עם שורה של רופאים מומחים, בעלי מוניטין מהארץ ואף מחו”ל.

הועידה מתקיימת  ביוזמת מאוחדת ומאורגן ע”י המרכז לרפואה לאור ההלכה מכון יד הרמ”ה בנשיאות הגאון המפורסם רבי מתתיהו דייטש שליט”א רב שכונת רמת שלמה, לזכרו ובמשנתו של הגר”מ הלברשטאם זצ”ל, חבר בד”צ העדה החרדית וחבר ועדת ההלכה במרכז הרפואי שערי צדק אשר היה מעמודי ההוראה וממכווני דרכה של הרפואה לאור ההלכה.

פתח והנחה את הוועידה תושב העיר ביתר ​הרב משה ברים, מנהל השיווק של מאוחדת במחוז ירושלים. בדבריו ציין כי מטרת ההתכנסות הינה לחבר את המשרתים בקודש הרבנים מחד עם הרופאים המומחים, וללבן את הסוגיות המשותפות לטובת הציבור. “מאוחדת בכלל ובאזור ירושלים בפרט, עושה רבות בתחום זה והייתה החלוצה ביוזמות אלה” אמר והוסיף כי “מאוחדת כקופה המובילה בציבור החרדי אשר לה בירושלים והסביבה כחצי מיליון חברים, מתוכם כ 300 אלף נמנים עם הציבור החרדי, ולכן אך טבעי הוא שהיא זאת שפועלת ויוזמת  מפגשים אלה  ובכך יוצרת את החיבור של הרפואה מצד אחד והרבנים מהצד השני היושבים ומלבנים יחד את הסוגיות הרלוונטיות לטובת  שיפור השירות לציבור זה”.

בדבריו הודה להנהלת מכון יד הרמ”ה על שיתוף הפעולה בעצה ותושיה במשך כל ימות השנה ועל ארגון המוצלח של הועידה המרשימה.

כן נשא דברי ברכה מנהל מחוז ירושלים במאוחדת ד”ר יובל וייס שהדגיש אף הוא את החשיבות שמאוחדת רואה בשיתוף הפעולה עם הרבנים ומורי ההוראה לתועלת חבריה.

במשא ההלכתי  שנשא הגר”מ דייטש ציין כי, הקשר הישיר בין רופאים לפוסקי הלכה חשוב וחיוני מאוד. מטרת הכינוס, הבהיר, איננה פסיקת הלכה, שכן כל מקרה צריך לידון לגופו. הכינוס נועד להעשיר את הידע בחידושי הרפואה – מחד, ומאידך לעורר את המודעות של הרופאים לגישת ההלכה בסוגיות היסוד בתחום הרפואי בו הם מתמחים.

הרב דייטש הביע הערכה והוקרה  למאוחדת, על היוזמה הברוכה לקיום הכינוס, המהווה חוליה נוספת בשרשרת הפעולות הברוכות של מאוחדת  לטובת כלל הציבור וההתחשבות בשמירת גדרי ההלכה והצניעות כראוי. בסיום דבריו הביע הוקרה והערכה  לרופאים המשתתפים על מסירותם ועשייתם להידוק הקשר עם פוסקי ההלכה, דבר התורם רבות למטופל ולמשפחתו, לסיום הביע ברכות למנהל המחוז החדש של מאוחדת ד”ר יובל וייס, שיצליח להמשיך בתנופת מאוחדת בעיר.

לאחמ”כ נשאו הרופאים הבכירים דברים, ובהם פרופ’ חננאל הולצר מנהל היחידה בשע”צ, פרופ’ דני זיידמן מבית החולים שיבא תל השומר ופרופ’ יהונתן הלוי מנהל בית החולים שערי צדק. הרצאה מיוחדת נשא האורח מארה”ב פרופ’ טלי סקצועליעס רופא גיאטריה בכיר בניו יורק, יו”ר הנשיאות של מכון יד הרמ”ה, ומי שזכה לטפל בגדולי ישראל זצ”ל ואת מרן הגר”ש אלישיב זצ”ל, שדיבר בנושא הזקנה לאור ההלכה.

לסיום נשמעה הרצאתו המאלפת של ד”ר הרב אברהם שטיינברג עורך מחבר אנציקלפודיה הלכתית רפואית.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן