המירוץ לשלש מליון, אייכה במירון ומודעת פרסום רוחנית במיוחד

למי מגיע הקרדיט על הצלחת מבצע מירון והאם ריקוד עם בקבוק על הראש נחשב להצלחה מסחררת?• מה קרה למתנדבים המסורים שזנחו את הכבלים וכלי הפריצה והשתלטו על פרויקט התרמה גרדיוניזי במיוחד? • מי מטייל הרבה בחו"ל ומי דואג לתחזק את גורדי השחקים במנהטן? • כל התשובות ועוד במהדורת הקיץ של השטעטל
WhatsApp Image 2018-05-05 at 23.19.46 (1)
WhatsApp Image 2018-05-05 at 23.19.46 (1)

אפילו הכנסת חזרה השבוע לפעילות מלאה לאחר פגרה ממושכת, ובמערכת השטעטל הוחלט להחזיר את הטור האהוב והנקרא ביותר בביתר, מפגרת הפסח והעצמאות אל מהדורת קיץ קבועה ומרעננת.

האנשים שלנו במירון
בטרם נתייחס בצורה מינורית לאי אלו אירועים שהתרחשו בתקופת הפגרה בעירנו המנומנמת שומה עלינו להביע את הערכתנו בתום כ-30 שעות אורה וחגיגה בהר הקודש מצפון לנו בהילולת הרשב”י בהר מירון. אבל לא נהיה כאותם גדודי עיתונאים המבכרים את מפקד המחוז הצפוני מאשר את הדרומי, ואת המנכ”ל למקומות המקודשים והמאובזרים ביותר מאשר את אחרון הסדרנים שפעל פיזית במקום הרבה יותר מכולם, כמו כן אין אנו נמנים על העיתונאים המאוכזבים שלא קיבלו אישור לעלות עד למעלה למעלה ולכן הם בחרו במתקפת מטה מטה על מחדלים שלא היו או שלא היו יכולים להיות. אבל לעומת זאת חשוב להביע הערכה כנה לאנשים חשובים תושבי העיר ביתר שנצפו מזיעים ומתאמצים קשות על מנת שירווח לבאי ההילולא להתפלל לרקוד ולשמוח כמצוות היום.

המשב”ק של ה’תולדות’
הראשון הוא ר’ יעקי הרשקופ חבר מועצת העיר ונציג קהילת חב”ד שעשה את דרכו כבר בתחילת השבוע אל הכפר המקודש וקבע את משכנו בקראוון מט ליפול בואכה מזרון לא הכי נוח, מהסיבה הפשוטה שבימים הקרובים המזרון ישמש אותו לתנומות חפוזות וחבל להשקיע בשביל חפיזות יתר. הימים חלפו במהירות וביום ההילולא עצמו נצפה הוא מחליף תלבושות בקצב מהיר בהתאם למעמד, כאן הוא מתקן את הגדר וכאן הוא רוקד באורייתא. שם הוא מתקין דברים נסתרים מאחורי הטריבונות בעזרה מסוימת, ולחילופין הוא עומד נרתת ונרעש אל מול הכהן הגדול מתולדות אהרן עת מעלה הוא את אבוקת הדור בסיומת המרגשת ביותר מבית היוצר של חגיגות ל”ג בעומר במירון.

מספרת המפכ”ל
מי שעוד נצפה במירון הוא הרל”ש של ח”כ אייכלר הלא הוא חיים רבינוביץ תושב העיר. לאחר שבעיתון המקומי חמד הכתב לצון ושירבב את שמו כמועמד לחבר מועצה מטעם באיאן, יצא הוא לגליל עם משפחתו המורחבת לחגוג את החאלקה לבנו. נתניהו אולי לא יאהב את זה אבל אחד מאישי הציבור שבא לגזוז את מחלפותיו של הצעיר הקטן לבית רבינוביץ הוא לא אחר ממפכ”ל המשטרה רוני אלשיך שהביע שמחה והנאה רבה מהכבוד הגדול ואך איחל לבן ולאבי הבן את מיטב הברכות והאיחולים. חבר הכנסת אייכלר נעדר מהטקס בשל הצורך החשוב להתלוות למורו ורבו מבעלזא במסע הקודש למונטריאול. גורמים מסרו לשטעטל כי אייכלר ניסה לגזוז דרך שיחת וידאו בוואצטפ אך ללא הצלחה.

א מצב ב ד’מערה
על הצד המוזיקלי בחצר המערה הופקדו אמנים רבים ככל שהותיר הזמן והמקום ובניהם אף נצפו תושבי ביתר המוזיקליים, המתופף האגדי מנחם שטיינברג ולצידו הזמר המהולל שרוליק קלצקין. אביו של מנחם הלוא הוא המתופף חיים שטיינברג – ששמו נקשר למירון אצל כל ילד ירושלמי בסמיכות לליקעס המפורסמים באדיבותו של האיש והרמקולא’ז שרוליק טעפ – נצפה בחדר החפ”ק של ארגון כלשהוא, צופה במסכים ומנסה להשתלט על המסה האדירה של קהילות הקודש שביקשו לנכס לעצמם את הזכות להדליק.


בחצר המערה נערכו הריקודים המפורסמים של אנשי ירושלים והישוב הישן, כאשר על אמנות הבקבוקים המונחים בזווית מפחידה על הראש מופקד לא אחר מאיש החסד חונא דייטש שמספר שעות לאחר מכן נצפה בקומזיץ מרגש באולפן המיוחד של קול חי.

מי שנצפה באוהל המיוחד לפינוקי איחוד הצלה במירון הוא לא אחר מהכונן הבכיר בוקי צוובנר המכונה האיש על האמבולנס בשל הפעמים הרבות בהם הוא מתנדב במשמרת לילה כנהג אמבולנס ב’ בביתר.

ארליך אייכה
בין השבילים העולים למירון סמוך לדוכני ספרי החסידות של הבחורים התמימים מקהילות חב”ד השונות נצפה הרב עידו וובר ובנו העיתונאי אריה ארליך, האחרון אף הצטלם למזכרת עם הזמר המהולל שולי רנד בעל מחבר הפיוט הנודע ‘אייכה’ ועוד. שולי מתכונן בימים הקרובים להוציא לאור סוף סוף אלבום חדש ושמועות מספרות כי הוא מתעתד לעבור לגור בעירנו ביתר עילית. מערכת השטעטל תשוב ותעדכן.

ידידי המיליונרים
את ארגון ידידים אין צורך להציג ובמיוחד בתום השבוע הטרוף ביותר שעבר על מתנדבי ידידים שליממה ומחצה נהפכו למצילי חיים כמעט כמו חבריהם הכתומים מאיחוד הצלה, (להבדיל). את ההתרמה הזאת של פריסת יחידת חירום אזרחים עוד ילמדו בבתי ספר להתרמות אבל הלא יאומן קרה. לאחר 36 שעות בדיוק מרגע הזינוק נצבעו המסכים בצהוב בוהק ועל המסך הגדול עלתה מאליה הספרה המנצחת: 3,000,000 שקלים.
האיש שלקח את הפיקוד על התרמה בעירנו ביתר עילית הוא יעקב דינין מנהל ידידים ביתר ומנהל מוקד ירושלים בארגון ותושב העיר ביתר עילית. יהיו שיאמרו כי טעויות רבות וקריטיות נעשו בעת ביצוע ההתרמה אם זה היעד הגבוה מידיי והזמן הקצר מידיי ואם זה נתינת הניהול לחברת פרסום ולא לאנשים שמבינים בקמפיינים אבל מול התוצאות אפילו מלאך רע עונה בעל כורחו אמן ובשעת השי’ן עת נודע לכולם כי הם צלחו את המשימה נפתחו השמפניות וריקודים סוערים החלו בחפ”ק שהוקם בבית הכנסת ‘שלום רב’.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=NcG_0dXwhbs[/embedyt]

נא לא לפרסם
עיתון התוכן בביתר ‘מידע ביתר’ היוצא לאור ע”י ר’ ליבלה קליין שיתף השבוע את הקוראים מקצת הנעשה בחדר העריכה כאשר באחד העמודים הופיע מודעת מכירה דירה ע”י כונס נכסים ועליה פתק ממוחשב המורה למחלקת הגרפיקה להוציא את המודעה מהעיתון בשל הוראה ישירה של ההנהלה הרוחנית.

מיקי המטייל
מיקי שפיצר המוכר לנו כדוגמן הבית של בר המים נועם 1 החליט לגלות את כישוריו העיתונאים ובבלוג שפתח מספר שפיצר על מסעיו המרתקים ברחבי הגלובוס, שמעו של הבלוג הייחודי נשא כנפיים ובאתרי התקשורת השונים סיקרו את חוויותיו של מיקי המטייל. בשבוע שעבר נצפה מיקי בשגרירות הונגריה בתל אביב, לשאלת השטעטל סיפר מיקי כי בשל רצונו העז לבקר במספר מדינות האסורות לכניסה לישראלים הלך הוא להוציא אזרחות הונגרית ודרכון שיאפשר לו לסקר בבלוגו המרתק את מסעותיו מחוץ למעגל האירופי והאסייתי.

ופרצת
ואם כבר חו”ל, השבוע נצפה המנעולן המוכר דובי הלפרין סמוך לגורדי השחקים במנהטן שבנויורק, סיבת נסיעתו לארה”ב היא שמחת בר המצווה לבנו של ידידו הקרוב נוח ויספיש שחגג את הנחת התפילין בבית רבנו שבבבל באיסטרען פארקווי 770 בקראון הייסט.

פינת המזל טוב
התרגשות רבה בקהילת שלום רב עם היוודע הבשורה על לידת הבת למשפיע ר’ יענקוש זילברמן. ביום חמישי ל”ג בעומר נערך מעמד קריאת השם ‘מרים’ לתינוקת הטריה ולאחר הסעודה הסבו המשתתפים להתוועדות סביב שולחנות ערוכים בארוחת בוקר משובחת כאשר ההתוועדות כולה עוברת בשידור חי בערוץ היוטיוב של ר’ יענקוש.
מזל טוב לעורך עיתון משפחה יוסי אליטוב עם אירוסי בנו הבכור דוידי עב”ג משפחת ונפרג מאמסטרדם.
מזל טוב למנכ”ל האולם גולדן סקאי מרדכי אייזנבאך לרגל הולדת בנו.
מזל טוב לנהג ההסעות של רבני העיר מוטי בריכטא הידוע בכינויו פרוזניק 2004 לרגל הולדת בתו.

שבוע טוב, ראיתם משהו מעניין בביתר? שלחו בווטצאפ השטעטל

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

3 תגובות

  1. איך פספסת את חתנו של יור הארגון צמוד לבוקי אברימי חסידה החתן של שימשי…..

  2. אחלה טור ממש אהבתי.. תמשיכו בעקביות כל שבוע להביא דברים מעניינים

  3. מה עם ההדלקה של הרב ברלנד זה כאילו אוויר

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן