הצוות המקצועי הבכיר של משרד החינוך בסיור בביתר עילית: “נתחשב בצרכי העיר הייחודיים”

בכירי אגפי התכנון במשרד החינוך סיירו בביתר עילית כאורחי רה"ע ואגף החינוך * במהלך הסיור למדו האורחים על המאפיינים הייחודים של מערכת החינוך החרדית, גודל הכיתות, מאפייני ישיבות קטנות, ותכנית החומש לחינוך המיוחד * האורחים הביעו התפעלותם מיופי העיר ומההשקעה במוסדות החינוך * ראש העיר: זהו חלק מהמאמץ הרצוף לתת מענה לכל צרכי החינוך בעיר
WhatsApp Image 2018-04-30 at 08.10.52
WhatsApp Image 2018-04-30 at 08.10.52

משקיעים בעתיד החינוך של ביתר: בכירי הדרג המקצועי במשרד החינוך סיירו בביתר עילית כאורחי ראש העיר ואגף החינוך, במטרה ללמוד על הצרכים והמאפיינים הייחודיים של הציבור החרדי בכלל וביתר עילית בפרט.

בין משתתפי הסיור היו מר גנאדי קמנצקי – מנהל אגף בכיר למיפוי ותכנון במשרד החינוך; מר אילן קוטנר – מתכנן מחוז מרכז ויו”ש במשרד; והגב’ סיגל ירמיהו – ממונה עיצוב מבני חינוך במשרד. הם סובבו בעיר במשך יום ארוך, בליווי רה”ע מאיר רובינשטיין, רמ”ט רה”ע יהודה דייטש, מנכ”ל העירייה יהודה שפיצר, מנהל אגף החינוך יהודה קורנבליט, מנהל היחידה לחינוך מיוחד מאיר קליין, מנהל הפרויקטים בחל”פ פנחס גפנר, ובכירים נוספים.
יעדי הסיור היו כאמור לימוד, השלמת פערים והיכרות מקרוב עם מאפייניה הייחודיים של מערכת החינוך החרדית – בדגש על ביתר עילית, כולל הצרכים, האילוצים, הפתרונות והשוני המהותי.

הבכירים סיירו בשורה ארוכה של מוסדות חינוך בעיר, בהם – גנים, תלמודי תורה, בתי ספר לבנות, ישיבות קטנות וסמינרים, מוסדות לחינוך מיוחד ועוד, ולמדו מקרוב על הצרכים.

כך למשל, ראו את מספרי התלמידים בכיתות, שהיו בעבר קטנים יחסית וכיום גדולים באופן משמעותי, מה שיחייב להגדיל בתכנון את גודל המטרים בכיתות החדשות.

כמו כן, ביקרו במספר ישיבות קטנות. למדו מה זה ישיבה קטנה – שהיא למעשה בגילאים המקבילים לתיכון, הבינו איך אמור להיות מתוכנן בניין עם צרכים כאלו, של תלמידים הנמצאים למעשה במקום משבע בבוקר עד תשע וחצי בערב, והפנימו את צרכי המבנה הייחודיים כמו בית מדרש, חדרי שיעורים ועוד.

חלק משמעותי של הסיור היה בעקבות “תכנית חומש לחינוך המיוחד”, שהגישה העירייה למשרד החינוך, בה הוגדרו צרכי החינוך המיוחד בעיר מהחוסר הקיים כיום ועד לחמש השנים הקרובות. העירייה מבקשת להעניק לתכנית תשומת לב מיוחדת.

בנוסף השתתפו האורחים במעמד קביעת המזוזות בגני חב”ד החדשים ברח’ הרב שך שנחגגו תוך כדי הסיור במעמד ראשי מוסדות חב”ד ונציג חב”ד בהנהלת העיר הרב יעקי הרשקופ.

בסיום הסיור התכנסו המשתתפים לישיבה ארוכה באולם מועצת העיר, שם נערכו הדיונים וסיכומי הפגישה. האורחים הביעו את תודתם וציינו את התפעלותם מיופי העיר והמוסדות. “כיף להיכנס לעיר הזו. היופי, הטיפוח והניקיון עושים חשק להגיע הנה, זה מזמין ומאיר פנים”.
לדברי רה”ע, “הסיור היה פורה, מקצועי ומועיל. אלו אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה, והם הביעו רצון רב לסייע. זהו חלק מהמאמץ הרצוף ורב השנים של העירייה להעניק פתרונות קבע מפוארים ומרווחים לתלמידים העיר. בנינו במהלך השנים האחרונות מאות כיתות, גנים ומעונות, ואנו במאמץ רצוף לתת מענה לכולם, כולל גם לגידול העתידי המבורך של ביתר”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן