השטעטל: בלגן בוואצטפ, טייס דריווער מאנ”ש ופעילות הסטטוס שהשיבה את הגזילה

מה קורה כשאדם מן השורה כותב בקבוצה לחסל מישהו? איזה מטען סוחב בנפשו אמן הרגש החסידי? מה חיפש איש החסד בתא הטייס ומדוע החליט אליטוב לחזור לכולל? מיהו פרוזניק ומה הוא עשה בשעת לילה מאוחרת לצד ארליך והרב ברוורמן? למי יש הכי הרבה צופים בסטטוס ומתי נהפך הסטטוס לכלי שימושי ביותר? האמירה של רבי דוד, המשפיעים בכנסת ונשיקה מר' יענקוש • סוגרים שבוע עם השטעטל
WhatsApp Image 2018-02-05 at 18.48.36
WhatsApp Image 2018-02-05 at 18.48.36

הנשמה בקרבי
הקשר בין אמן הרגש הזמר ר’ מוטי שטיינמץ לעירנו ביתר עילית לא הייתה סוגה בשושנים, רבים מתושבי העיר עדיין סוחבים את המטען הכבד והמאכזב של ביטול הזיץ הענק שתוכנן להתקיים בבין הזמנים דאשתקד ברחבה שהוכשרה לכך במיוחד בגבעה ג’. ביטול הזיץ – כך אומרים השפיע רבות על התנהגותו של מוטי בכל מיני אירועים שהוא הוזמן אליו ובשעתו אף סיפר בראיון נדיר ל’משפחה’ שזוהי נקודת שפל בחייו המוזיקליים. כך או כך השבוע נצפה מוטי שטיינמץ באירוע שבע ברכות מצומצם שנערך לאחד מנגידי העיירה. ‘השטעטל’ קורא לשטיינמץ לא להתייאש ולנסות לבוא לשמח אותנו שוב בחול המועד הקרוב.

ממציאות לוירטואליה
השבוע היה אחד השבועות המרתקים ביותר בתולדות הוואצטפ הבייתרי למן ראשית קיומו ועד לשדרוג אופציית וואצטפ העסקי. אלי דויטש חזר השבוע מלונדון ישירות לתוך דרמה בקבוצת הווטצאפ בניהולו “און ליין נייעס ביתר” בשיאה הודח א.ז אחד החברים בקבוצה בעקבות בקשת רוב חברי הקבוצה מאחר והתפרסם כי אותו א.ז ביקש מבית משפט השלום בפתח תקווה צו הרחקה נגד תושב העיר. הסיבה אם שאלתם, היא הודעה בקבוצה אחרת שקוראת ל”חיסולו” של א.ז.
אותה קבוצה אחרת הנקראת בשם ‘הפרלמנט’ עלתה לכותרות בסוף השבוע האחרון כאשר אותו נתבע הוצרך להשקיע משאבים כלכליים בהוצאות משפטיות הכוללים ישיבות צפופות עם עורך הדין ושאר גורמים במטרה להיחלץ מכתב התביעה וידו על העליונה במימון הוצאות המשפט על ידי התובע. חברי הקבוצה הידועים בערבותם ההדדית החלו במסע התרמה ותוך פחות מ24 שעות הושג כל הכסף למימון המשפט מחברי הקבוצה כולה, בתוכם אף כאלו שלא מכירים כלל את הנתבע ואת הסיפור. אשריכם ישראל!

אם אסק שמיים
היסטוריית דיווחי ‘השטעטל’ מעידים על גיחות קבועות של איש החסד חונה דייטש לחוץ לארץ, החל מביקורים קבועים אצל בן דודו בזיטומיר שם זוכה לפינוקי מלוכה אשר מקבלים תיעוד מיידי בסטטוסו, דרך גיחות קצרות לאולבסק ולברדיטשוב וכלה בביקורים תדירים במסעדות היוקרה בקייב ובוורשה.
השבוע נדמה היה כי נמאס לחונה לעלות על המטוס כאיש עסקים רגיל והוא בוחר לעשות זאת בקרוב מתא הטייס כטייס משנה בכיר ורגיל מן השורה. הקורס אותו הוא מתחיל כדבריו יכלול בין השאר הכרת הכפתורים בתא הטייס ובחירה אישית של התפריט המשובח אותם מקבלים הטייסים בטיסות הארוכות. אישי ציבור עמם דיברנו, הביעו חשש קל כי הסיכוי שהמטוס ימריא כשדייטש מופקד על לוח השעונים שווה ערך לסיכוי של זיידא להתמנות לראשות הממשלה.

אבל בואו נשיל את נעלנו מעל רגלינו כאשר מדברים אנו על איש שכולו חסד ר’ חונה דייטש שליט”א. השבוע ביום שישי קיבל האחרון קריאה דחופה ממשפחה אבלה שמתמודדים עם חוסר של אוכל לשבת, חונה פנה מיידית לאנשי החסד בעיר והצליח להשיג במהירות שיא שבת שלמה עם כל הפינוקים הקיימים. האנשים שהיו אחראים למעשה נאצל זה הם: מפקח הבניה יהודה פייג, בעל הקייטרינג ‘סבורי’ הערשי קוריץ ונחמן זלצמן הבעלים של חנות השטעטלע.

א כולל ינגערמן
השבוע צייץ בטוויטר העיתונאי ישראל כהן תמונה של מרן הגרב”מ אזרחי בשיחה מיוחדת לאברכי כולל בלייקווד, העוקבים נדהמו לראות בין האברכים המשתתפים גם את העיתונאי יוסי אליטוב ותהו בתגובות האם אנו עדים לשינוי מהותי במערכת העיתונות הפנים חרדית?, לאחר בדיקת ‘השטעטעל’ מסתבר כי מדובר באדם הדומה באופן חזותי בצורה מדהימה לאליטוב וככל הנראה בשנים הקרובות אליטוב לא יעזוב את מערכת ‘משפחה’ בהר חוצבים.

משפיעים בכנסת
בשבוע שעבר דיווחנו על תכנית ‘משפיעים חרדים לשירות המדינה ולשלטון המקומי’ המשתתפים בה תושבי העיר הלוא הם משה ארליך ואהרן שפיץ. השבוע ביקרו המשתתפים בבניין כהנסת ועקבו מקרוב איך ניתן להשפי על אוכלוסייה שלימה במחי הצבעה במליאה. בתפקיד המארח כובד יו”ר וועדת הכספים ר’ מוישה גפני שטען שוב ושוב כי המשפיעים האמיתיים הם גדולי הדור המלווים בסייעתא דשמייא.

מי שעוד נצפו בכנסת הם ראשי קהילת ‘שלום רב’ בעיר צביקה כהן ויעקב דינין. השניים נצפו ביציע הכנסת צופים על המליאה הריקה ומביעים צער על כך שדמותו הצבעונית של אורן חזן חבר הפרלמנט לשעבר נעדרת מהמליאה.

והשיב את הגזילה
האיש והסטטוס ר’ צבי אריה לנגר לקח על עצמו את תפקיד המדווח הבלעדי של חדשות ביתר והעולם, אלו שמשתמשים בסאמרטפונים כשרים ואינם יכולים להיכנס לאתרי חדשות נהנים מדיווח קבוע בסטטוס של לנגר, החל מנפילת מטוס בסוריה וכלה בהנחת אבן הפינה במוסדות ביאלה בעיר. השבוע מתברר כי פלטפורמה זו שימשה להחזרת שני באגים בשווי 4000 ₪ שנגנבו בחדר המדרגות מתחת לבית. בסטטוס תינה לנגר את כאבו בכך שהבאגים יקרים מאו לליבו ולכאורה הם לא נגנבו אלא נלקחו על ידי נערי שוליים שהתעצלו ללכת את הדרך מביתו לביתם ברגל והעדיפו לעשות זאת עם כלי האופן הלז.
מאות צופי הסטטוס הביטו סביבם וסביב ביתם בניסיון לאתר את האופניים היקרים ואכן לאחר מספר שעות קיבל לנגר הודעה מתושב הרב שך שהבחין בבאגים מושלכים כאבן ללא הופכין ברחובו פינת רחוב הרב כדורי. לנגר שמיהר למקום אסף את הבאגים וסיפר לעוקביו הרבים על התופעה ההזויה של עשרות זוגות אופניים המושלכים בצידי הרחוב והם גנובים מחדרי המדרגות ברחובות העיר.

דרייוער מאנ”ש
בשבוע שעבר המוני בית ישראל היו מרותקים לראיון מסעיר ונדיר של ראב”ד ביתר הגר”צ ברוורמן שסיפר לאריה ארליך בראיון מיוחד על תוצאותיו ההרסניות של השקעות השווא בקרקעות ובפרוייקטים לא ריאליים, בכותרת טען הרב: “הציבור החרדי הוא טרף קל” וזוהי הסיבה שרבים וטובים נופלים בהשקעות כאלו. חדי העיין הבחינו בסיום הראיון במשפט של ארליך המספר על יציאה לאווירה הסגרירי של עיר התורה בעיר יהודה ועלייה של הרב ברוורמן אל מכוניתו של הדריווער מוטי ששקע לבנתיים בשינה מתוקה. ‘השטעטל’ בדק ומצא כי הדירווער מוטי הוא לא אחר מהנהג המיתולוגי מוטי בריכטא המכונה בכינוי ‘פרוזניק 2004’ ואשר זכה להוביל במכוניתו את רוב גדולי ורבני העיר.

קידום ושדרוג
ביום שישי האחרון התפללו מספר תושבי ביתר תפילת שחרית בנץ החמה אצל הצדיק המקובל רבי דוד אבוחצירא מנהריה, המתפללים ניגשו לאחר התפילה לקבל את ברכתו של הרב ולאחר ששמע מהם על עיר מגורם ביתר עילית התבטא בחיוך על ראש העיר: “ראש העיר שלכם רובינשטיין הוא איש טוב, מגיע לו להתקדם לעיר יותר גדולה”.

פינת המזל טוב
מזל טוב לאיש היקר רובי שיינברגר לרגל הולדת הבן, רובי מתפלל במניין הקבוע יחד עם המשפיע הרב יענקוש זילברמן ובאותו בוקר זכה הוא לנשיקה חמימה מכבוד המשפיע שבירכו בברכות חמות.


מזל טוב לקבלן המוכשר מוטי קנלסקי לרגל הולדת הבת, הקידוש התקיימה בשבת האחרונה בבית הכנסת זלאטיפולי ברחוב הרב שך שם כידוע עורך הוא מידי שבוע קידוש מפנק ומיוחד אבל השבוע נרשמה שם רמה גבוהה ונדירה של עריכת קידוש. תושבי רבים מכל העדות והחוגים הגיעו לשוש את שמחתו ולכבד את מוטי באיחולים חמים.

שבוע טוב, ראיתם משהו מעניין בביתר? שלחו בווטצאפ השטעטל

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

2 תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן