ישראל פכטר מחזיק תיק חינוך מיוחד בעיריית ביתר במכתב להורי פורום בינינו

ישראל פכטר
ישראל פכטר

בימים האחרונים נמצאים מוסדות וילדי החינוך המיוחד בביתר בכותרות בעקבות תביעה של אחד המוסדות מול העירייה בעקבות כך חבר עיריית ביתר ומחזיק תיק חינוך מיוחד ישראל פכטר הוציא היום (ה’) מכתב מיוחד להורי פורום בינינו המאגד את הורי הילדים המיוחדים בעיר.

במכתב, גולל פכטר רשימה של הצלחות והשקעה של העירייה בתחום החינוך המיוחד בפתח הדברים מציין “ההתעסקות בחינוך המיוחד, מתבקשת להיות בנחת וללא הזדמנויות צילום. אך בעקבות ההאשמות האישיות כלפי ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין, מצאתי לנכון שההכרח לא יגונה ולצייר את המציאות כמות שהיא”.

פכטר מוסיף, “אינני מתכוון במכתב זה, להיכנס לוויכוח או להאשים מישהו, מה גרם למה. זה לא מגיע להורים לילדים ולתושבי ביתר. אני מתכוון אך ורק להתייחס כיצד אנו רואים בעירייה את החינוך המיוחד ומה נעשה על ידי כל הגורמים”.

כאן מונה פכטר במכתבו להורים 11 סעיפים
א. העירייה היחידה בכל הארץ, שיש בה מחזיק תיק חינוך מיוחד קיים רק בעירנו תיק שהתוכן בו רב והפעילות בה רבה.
ב. ביתר היא העיר היחידה שיש ממונה על הקשר עם המשפחות המיוחדות בלשכת ראש העיר, כדי שיתנו מענה מידי לצרכים, ללא שום בירוקרטיה.
ג. ביתר היום משמשת, מודל לקשר עם הקהילה בתחום וזאת על ידי הפורום של כולנו, ‘פורום בינינו’, שמתכנס מעת לעת לפי בקשת ההורים שבפורום כשכל גורמי העיריה מתייצבים באופן קבוע לפי הצורך וגם בהתראה מיידית. כולל מנהלת מחלקת רווחה שיש לה נציגות קבועה בפורום, מנהל אגף חינוך ומנהל היחידה לחינוך מיוחד ועד מנכ”ל העירייה וכמובן מחזיק התיק ונציגי ההורים והממונה מטעם לשכת ראש העיר בתחום.
ד. אחד ההישגים הגדולים של השנים האחרונות, זה בניית קהילה פעילה שמחה של משפחות החינוך המיוחד. זאת על ידי פעילות שוטפת כל השנה לקהילה זו, כולל: מופעים, אירועים מיוחדים, ערבי גיבוש, ערבי מימוש זכויות, קבוצות טיפול ודרמה לאחיות של ילדים מיוחדים טיולים לאבות ועוד ועוד.
ה. התוצאה של הפעילות הזו משפט ששמענו מאח של ילד מיוחד שחזר מעוד ערב חוויתי של בינינו ואמר: “איזה כיף ש…..אח שלנו”. המשפט הזה אומר הכל.
ו. הנחייה בכל שדרות העיריה, שבנושאים האלו לא מתעכבים וזאת ניתן לראות לדוגמא את הטיפול של מחלקת שפ”ע בנושא הסדרי החניה של נכים (יהיו שיאמרו שאף הגזמנו בעיקר מי שרואה את מספר חניות הנכים ברחובות הראשיים).
ז. דוגמא נוספת לפעילות שמתעניינים בה במקומות אחרים הינה הפעלת ישיבות ערב מדי יום. הרעיון קם בעקבות ההצלחה הרבה בישיבת בין הזמנים ובשל הצורך הדחוף בפתרון לבחורי החינוך המיוחד בשעות הערב.
ח. מתן מקום לארגון נשומל’ה שפועל בשעות שאחרי הלימודים.
ט. סיוע ותמיכה בפעילות החשובה וההכרחית של ארגון עזרה למרפא בהנהלת הגב’ ארנפלד. והעמדת מתקני המתנ”ס לשימוש ילדי החינוך המיוחד בכל שבת וחג ובכל יום מיוחד.
י. כמו כן, הקצאת שטח מסודר להקמת בניין עבור פעילות עזרה למרפא בקרב החינוך המיוחד ומי שמכיר מדובר באחד השטחים המבוקשים ביותר בעיר.
יא. פעילות שוטפת לשיפור וייעול השירות במחלקת רווחה כולל הוספת תקנים ובמיוחד תקן של אחראי מיצוי זכויות והקמת עמדת קיוסק לבירור זכויות שונות וכן עו”ס שמפעילה מרכז למשפחה.

ישראל פכטר מסיים וכותב “מדובר כאן רק בחלק מהפעילות השוטפת שנעשית, ומבלי להתייחס לתוכניות העתידיות שאנו עובדים עליהם במלוא המרץ. מטרת הדברים שהבאתי נועדה להבהיר שאסור לקחת ויכוח כספי ולהפוך אותו למאבק אישי שכביכול לא אכפת מהמשפחות המיוחדות ההפך עיריית ביתר והעומד בראשה הרב מאיר רובינשטיין הוכיחו במעשים כמה אכפת להם

בסוף המכתב מציין פכטר, כתושב ותיק מעל עשרים שנה בעיר זכינו שכיום אין פרץ וצווחה ואין מחלוקות בין קהילות כשכל תושב מקבל מענה לצרכיו וכל קהילה מקבלת יחס שווה ואווירת האחדות שורה. בוא נשמור עליה ולא ניצור מחלוקות או הכפשות בוודאי לא להשתמש במשפחות החינוך המיוחד”.

 [pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

7 תגובות

  1. גימד כביכול את הבעיה שמדובר בנקודתית וחוץ מזה הכל ורוד…
    לקחת בעיה קשה ולהצמיד אותה להכל ולומר שהכל טוב מתוך כוונה לגמד את הבעיה זה לא פותר את הבעיה אלא רק מנסה לדחוק את הבעיה.כותב עם הרבה כאב

  2. תמיד יחפשו את הרע תמיד לא יהיו מרוצים תמיד יהיה תלונות מה לעשות כי תמיד יש ערב רע שצריכים להרוס כל חלקה טובה לצערינו

    1. נכון! אין קומבינטורים בעירייה! אין שם מושחתים! יושבים שם צדיקים מל”ו שבזכותם השמש זורחת! הם יוצאים לשטח לפקח על עבודות גינון בשיא החום, הם צובעים דירות למועטי יכולת לפני פסח! הם יושבים במוקד ועונים לטלפונים בשלג! הם עושים רימונים וענבים וגם יונים! ומה לו! אין כמו עירייה שלנו!

      עושים מאמצים עילאיים למען העיר ותושבים! כל העיר על הכתפיים שלהם!

      הם דואגים לכולם ולא רק למקורבים! מקורבים?! אין מילה כזו אצלם!

      האדמורים והרבנים שלחו אותם לטובת כולנו! גם החוקרים במחלקת להב 433 חושבים שהם צדיקים (עד להודעה חדשה כמובן)! יהודה ועוד לקרא?! אז למה ללכלך למה?

    2. גם אהוד אולמרט היה צדיק! גם לופוליאנסקי וגם דגעי! סתם ליכלכו עליהם!
      אולמרט אחרי שהורשע יצא מבית משפט ואמר: מעולם לא לקחתי שוחד! מעולם! אבל השופט רוזן חלק עליו וכתב שאולמרט מיץ של חרא!

      השופט לא רצה לראות את חצי הכוס המלאה! ואת כל מה שהצדיקים האלו עשו למען המדינה ואזרחיה! ראה את החצי הריקה! שלח אותם לכלא והרס את כל חלקה טובה לצערינו!

      עכשיו התור של ביבי ושרה!

    3. ואחד מהם הגדיל לעשות ועלה על טרקטור עם חליפת משי בשיא החום כדי להכשיר שטח לאיזה בית כנסת! איזה צדיק! יותר נכון שתיים! אחד עם חליפה ואחד בלי! איך הם הצליחו לשבת יחד על כיסא אחד בטרקטור? הצליחו או לא זה לא חשוב! העיקר שהתמונות יצאו טוב! אין כמו עירייה שלנו! אין!

      טובאריש ברז’נייב אמר שבזכותו הצבא האדום ניצח את הנאצים! למרות שהוא היה במלחמה קצין שאחראי על תעמולה! לעת זקנתו השתבש לו קצת השכל וכתב בספרו שהגנרלים הגדולים היו באים לתהייעץ איתו! ועל פי עיצותיו פעלו וניצחו!

      ובזכותם של צדיקים מעירייה השמש זורחת! כל עוד הבית משפט לא הרשיע אותם חייבים לחשוב ולומר שהם צדיקים! אחרת זה לשון הרע!

  3. אבל הוא לא משיב נקודתית למקרה המדובר:
    העירייה מתנגדת במיוחד למוסד מסוים ודורסת את נשמות הילדים המסכנים הנמצאים שם בניגוד לחוק ולתקציבים שהם מקבלים (דרך העירייה) ממשרד החינוך. אלף מעשים טובים לא יכסו על מעשה נפשע אחד בו הורסים לילדים טובים בני טובים את עתידם מלחצים פוליטיים ופסולים.
    בושה!

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן