בימ”ש השלום בירושלים הורה על שחרורם של העצורים מביתר עילית

בימ"ש השלום בי"ם הורה על שחרורום של העצורים מביתר עילית שחשודים כי תקפו רופא שסרב להעניק טיפול לאחד מהם. אחותם: "יש כאן רופא שמסרב לטפל בחרדים בשבת", עו"ד דוד הלוי : "האירוע החל בתקיפה חמורה מצד רופא שלא בחל באמצעים ונקט באלימות קשה"
Kupat-cholim-meuchedet-shprintzak-st-tel-aviv
Kupat-cholim-meuchedet-shprintzak-st-tel-aviv

בימ”ש השלום בירושלים הורה לפני זמן קצר על שחרורם בתנאים מגבילים של ארבעת תושבי ביתר עילית שנחשדו במעורבות בקטטה עם הצוות הרפואי בעיר בשבת האחרונה.

שופטת בימ”ש השלום מיקה בנקי, הורתה על שחרורם של הארבעה למעצרי בית למספר ימים, לבקשת המשטרה עיכבה השופטת את החלטתה לצורך מתן אפשרות למשטרה להגיש ערר על ההחלטה לבימ”ש המחוזי.

נזכיר כי הארבעה, אב, שני ילדיו וחברם, נעצרו במוצאי שבת בעת שהגיעו לתחנת המשטרה להגיש תלונה כנגד רופא בקופת חולים מאוחדת בעיר אשר לטענתם במהלך השבת בעת שהגיעו לקופת החולים לצורך טיפול רפואי דחוף בפציעה של אחד מהם, סרב להעניק טיפול רפואי והחל לתקוף אחד מהם. בתגובה לתקיפה של הרופא החלה קטטה במקום בין הארבעה לבין רופא ואיש צוות נוסף ששהה במרפאה.

בתחילת השבוע פרסמה המשטרה חלקים מהאירוע שתועדו במצלמות האבטחה במקום, בסרטונים נראים הארבעה תוקפים את הרופא, תוך שאיש הצוות הנוסף מרים לעברם כיסא.
“בשבת בצהריים אחי נפצע בידו. הוא נחתך בצורה ממש עמוקה ודימם הרבה. יש ברחוב לידינו מוקד חרום רפואי של קופת חולים “מאוחדת”. כאנשים ששומרים שבת חשבנו שעדיף לנו להגיע למוקד שליד הבית. אבא שלי הגיע ולקח את אחי שדימם יחד עם עוד אח שלי וחבר”. סיפרה רבקה שאביה ואחיה עצורים.

“לאחר מכן שהם ראו שהוא לא מוכן לטפל”, ממשיכה רבקה, “אבא שלי פנה אליו בבקשה שלפחות יעזור לעצור לאחי את הדימום, או שלפחות ידריך אותו מה לעשות והאם הוא צריך ליסוע ל’טרם’ או שיכול לעצור בעצמו את הדימום. האם זה מצב חירום או לא?, מדובר בשבת ואבא שלי לא ידע מה לעשות” סיפרה.

על פי דבריה, הרופא לא הסכים לסייע להם והחל ויכוח במקום. “בשלב מסוים, הרופא קם הרופא לעבר אחי והתחיל לתקוף אותו, הרופא נתן לו שני אגרופים לפניו” תיארה רבקה את תחילתו של הארוע, “לאר מכן הוא פנה לאבא שלי ואומר לו – מה תעשה עכשיו? , אבא לא שתק והחלה תגרה בינם”.

באשר לדיווחים שהרופא נפגע בקטטה, טוענת רבקה כי מדובר בפציעות בשל האלימות שהוא הפעיל כלפי אחיה “מסתבר”, מספרת רבקה, “שהניתוח שעבר הרופא היה בשורש כף היד – שהתעקם בגלל האגרופים שנתן הרופא לאחי. הפנים של אחי כעת נפוחות והוא סובל מכאבים בשיניים”.

לאחר האירוע הוסע אחיה של רבקה למרפאה מרוחקת יותר בעיר. “הרופא שטיפל באחי שאל: ‘אני לא מבין למה אתה מגיע לכאן – יש לכם רופא ליד הבית. למה הגעת עד לכאן?’ אז אחי סיפר לו שהרופא לא מוכן לטפל והרופא השיב: ‘זה כבר מקרה שלישי השבת שהרופא הזה לא מוכן לטפל באנשים ושולח אותם אלי'”.

לסיום אומרת רבקה שמדובר ברופא שמסרב בקביעות לטפל בחרדים בשבתות “יש כאן רופא שמסרב לטפל ביהודים חרדים שזקוקים לסיוע בשבת, ושולח אותם למרפאה אחרת. כנראה זו המטרה שלו. בתקשורת מנסים להראות כאילו הם אלו שתקפו ראשונים, אבל זה לא נכון” סיימה.

עו”ד דוד הלוי שמייצג שניים מהעצורים מטעם ארגון חוננו מסר “החלטת השחרור מדברת בעד עצמה. מלכתחילה סברנו כי ההחלטה לעצור את מרשנו נובעת משיקולים פופוליסטים ולצורכי תקשורת בלבד.
אין חולק כי כל איש צוות רפואי ראוי וזכאי להגנה. ואולם, כל בר דעת שראייתו לא הטשטשה יכול לראות כי האירוע במקרה דנן, החל לכאורה, בתקיפה חמורה מצד רופא שלא בחל באמצעים ונקט באלימות קשה, הדף חולה והכה בעוצמה כה חזקה באגרופיו בפניו של מעורב אחר באופן שגרם לו לחבלה חמורה בארובת העין. יש לציין כי הרופא אף סירב להעניק טיפול רפואי מידי חרף מצבו הרפואי הקשה של מרשנו.” הוסיף.

עו”ד אביחי חג’בי שמייצג את העצורים הנוספים גם הוא מטעם ארגון חוננו הוסיף כי “החלטת בית המשפט מעידה כאלף עדים על התנהלות הרופא. אנו שמחים על שחרורם של החשודים”.

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

8 תגובות

  1. צודקים בהחלט שתהיה לו רפואה שלמה למי שנפגע

  2. דבר ראשון עצומה שהרופא הזה לא יהיה יותר פה בביתר. מה זאת אומרת??? רופא שלא ממלא את תפקידו באיזה מדינה אנחנו חיים. מה קורה תתעוררו כל ראשי העיר הזאת. לא מגיע לנו זאת

    1. שטויות
      אסור לו לטפל בחולה שלא רשום בקופה שלו, למה לא ממלא את תפקידו ?
      ם היית רואה את הסרטון שהרופא הסריט היית חושבת אחרת על התוקפים, הם לא תלית שכולה תכלת.

  3. דבר שני תתבעו את קופת חולים. גם המשפחה הזו ויתר המשפחות שלא קיבלו טיפול

  4. לדעתי מצער מאוד שהרופא מתקיף ,לדעתי הרופאים כאן במירפאות בשבת הטיפול שלהם
    מאוד רדוד
    ואין סימפטיה מצידם
    היגיע הזמן שיעסיקו אחרים מלבד
    ישמעלים

    1. אף אחד לא התקיף, תראי את כל החמר בנושא

  5. מצער מאוד שרופא מתקיף
    זה מדליק לנו נורה אדומה
    שהיגיע הזמן שלא להעסיק
    רופאים ישמעלים
    שכול הטיפול שלהם מאוד רדוד
    ולא סימפטי

  6. כל מי שמתקיף עובד ציבור מסיבה כל שהיא חייב להיענש בחומרה, זה שאנשים מציגים את עצמם “פצועים בצורה קשה” וכו’ זה לא אומר שהם צודקים בסיפור הזה, למיטב ידעתי רופא אינו תוקף סתם ולא ראו שום תקיפה כזאת במצלמות אבטחה, ולטענתם שסירב להגיש שירות רפואה בניגוד לחוק, אסור לרופא מאוחדת להגיש טיפול למי שאינו חבר בקופה, בשביל שאר הקופות יש טרם.

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן