לראשונה: אימון הקמה לגדוד ההגמ”ר של חטיבת עציון

גדוד ההגנה המרחבית של חטיבת עציון – מגנים על הבית
WhatsApp Image 2017-12-03 at 19.51.38
WhatsApp Image 2017-12-03 at 19.51.38

הלוחמים בגדוד ההגמ”ר של חטיבת עציון לוקחים את המילואים גם הביתה, ומגנים על היישובים בגוש עציון, בהם הם למעשה גדלו וגרים עד היום.
בשבוע שעבר נערך לראשונה אימון הקמה לגדוד בו השתתפו כלל חיילי ומפקדי הגדוד ותרגלו את כשירותם במגוון אימונים.

האימון כלל תרגולות של לחימה בשטח בנוי בבא”פ לכיש ותרגילים מיוחדים ביניהם אימון פיינטבול, תרגיל פריסת הגנה והתמודדות עם אירוע מורכב ביישוב אפרת במהלכו השתתפו כ-100 מפקדי הגדוד, רובם תושבי היישובים בגזרת עציון, המפקדים, בהובלת מפקד היישוב אפרת רס”ן ניצן כהן, תרגלו פריסת הגנה בחירום על היישוב אפרת והתמודדות עם אירוע מורכב של חדירת מס’ מחבלים ליישוב ולבית ספר, תרגיל זה מהווה חלק בלתי נפרד במשימת גדוד ההגמ”ר בחירום – להיות כוח מגן ליישובי גוש עציון, כוח שתוך זמן קצר מאוד יודע להתגייס ולקבל אחריות על הגנת היישובים בהם רוב חיילי הגדוד מתגוררים.

חטיבת עציון באמצעות מחלקת ההגמ”ר דואגת לשיפור כשירות אנשי המילואים בחטיבה, החטיבה רואה את גדוד ההגמ”ר כגדוד מילואים מין המניין הממלא תפקיד חשוב ויחודי בשעת חירום.

ק.הגמ”ר עציון, רס”ן יאיר כהן מציין כי הגדוד עבר לאחרונה שדרוג משמעותי בהיבט איכות המפקדים והלוחמים בגדוד וכי מפקדי הגדוד והחטיבה עומלים להמשיך ולשפר את נושא זה, “גזרת עציון זכתה באוכלוסייה מיוחדת מאוד המבוססת על ערכים של נתינה, תרומה לכלל, וחזון. מרשים לראות שחלק ניכר מהלוחמים בגדוד אף מתנדבים בשגרה בכיתות הכוננות ביישובים בהם הם גרים, ופועלים בחיי היום יום בתוך היישובים בתחומי ההנהגה, פיקוד והנהלת היישובים, קיימים לא מעט לוחמים שחצו את גיל 50 וממשיכים לתרום ולשרת בהתנדבות בגדוד – לנו, זו זכות גדולה להיות חלק”

“הכוח שלנו הוא דווקא העובדה שאנו מפה” מסביר מפקד הגדוד רס”ן שלומי ענבי, גם הוא תושב גוש עציון. “בזמן חירום, הגדוד יהיה זה אשר יאבטח את היישובים, יגן על התושבים וישמש כחוצץ בין האויב לבין האזרחים החיים פה במרחב”.

לאחר שבוע ארוך, יצא גדוד המילואים למסע רגלי בבא”פ לכיש אשר הסתיים במסדר גדול וחגיגי וסיכום האימון.
כאמור, זוהי הפעם הראשונה בו הגדוד התאמן באופן מלא. הגדוד מונה חמש פלוגות, כל פלוגה אחראית על אזור יישובים בגזרת חטיבת עציון: פלוגת ביתר, פלוגת ההרודיון, פלוגת מעלה אדומים, פלוגת הגוש ופלוגת אפרת.

רס”ן שלומי ענבי מוסיף – “הלוחמים בגדוד חיים יום יום את גוש עציון – את ההיסטוריה, האווירה, התרבות, לכן הכי ראוי שבזמן חירום הם אלו שגם יגנו עליה. המסר שאנו מעבירים ללוחם בקצה הוא ההגנה על הבית. אנו רואים בזו חשיבות עצומה ונמשיך לתרגל ולהתאמן לקראת אירועי חירום בו נהיה מוכנים לפעול על מנת להגן על המקום שבו אנו חיים.”

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן