מתכוננים לפיתוח היער האנגלי: העירייה תאשר היטלי פיתוח לשצ”פים לאזור התעשייה

לקראת האישור הצפוי בקרוב של תכניות היער האנגלי, תאשר מועצת עיריית ביתר אגרות היטלי פיתוח לשצ"פ באזור התעשייה * עד כה לא נגבו היטלי פיתוח בביתר, עקב העובדה כי העיר נבנתה ע"י משרד הבינוי והשיכון * ההיטל החדש יהיה מקומי ויוגבל לאזור בו לא ימומן הפיתוח ע"י משרד השיכון * גובה ההיטל נקבע בהתאם לטופוגרפיה ההררית והקרקע הסלעית של העיר * רה"ע: "מתקדמים בכל הכח למימוש היער האנגלי ויצירת עצמאות כלכלית לביתר"
יער אנגלי 1
יער אנגלי 1

מתקדמים לעצמאות כלכלית: בעיריית ביתר ממשיכים במרץ בהכנות לבניית אזור התעשייה החדש של העיר, “היער האנגלי”, המתפרס ע”פ שטח של כ-800 דונם. על אף העובדה כי הדיון באישור התכנית נדחה בישיבת הועדה האחרונה. ראש העיר בטוח: “בקרוב יאושרו התכניות, מסע הלחצים הפוליטיים שביצענו לא ישוב ריקם”.

כחלק מההכנות למימוש התכנית, הונחה בפני מועצת העיר הצעה לאישור היטלי פיתוח לשצ”פ (שטח ציבורי פתוח), המיועדים לאפשר לעירייה לגבות את היטלי פיתוח המקום מהעסקים והתעשייה שייבנו ביער האנגלי.
עד כה, מיום היווסדה של העיר – לא נגבו בה היטלי פיתוח לשצ”פים, זאת בשל העובדה כי העיר נבנתה ופותחה במימון ממשלתי, בניגוד לערים אחרות שהוקמו באופן פרטי, ושם נהוגים היטלי פיתוח. ההיטל החדש יאפשר לעירייה אמצעי מימון לפיתוח, באזורים בהם אין מימון ממשלתי, כגון אזורי תעשייה.

כאמור, ההיטל נועד עבור היער האנגלי, אך במקרה והעירייה תרצה לפתח אזורים חדשים שלא מומנו ע”י משרד הבינוי והשיכון, ניתן יהיה לממן זאת באמצעות היטל ספציפי שיחול אך ורק באזור הפיתוח. עד כה, במשך כ-30 שנותיה של העיר, מימן משרד השיכון את כל הפיתוח, כולל פיתוח גבעה ג’ החדשה הנבנית בימים אלו.
חשוב לציין, כי אין כל כוונה וגם לא אפשרות חוקית לגבות אגרת פיתוח עבור מקום שהמדינה מימנה את פיתוחו, ולכן ההיטל החדש מיועד בעיקרו ליער האנגלי, שכרגע אין מימון מהמדינה לפיתוחו. ובשום מקרה אין מדובר בהיטל רטרואקטיבי על בנייה שנבנתה בעבר.

גובה היטל השצ”פ נקבע ע”י משרד רו”ח בכיר המבצע אומדנים עבור רוב הרשויות המקומיות בארץ ומבוקר ע”י משרד הפנים, העלויות חושבו בהתאם לטופוגרפיה ההררית וסוג הקרקע הסלעית באזור.

רה”ע אומר, כי למרות הדחייה הזמנית באישור היער האנגלי, העירייה לא מפסיקה את קידום התכנית, כולל חברת ניהול מטעם העירייה, העוסקת באיתור מפעלים ועסקים שיעברו לאזור התעשייה החדש. “למרות כל הקשיים העצומים, היער האנגלי הוא חלום שקורם עור וגידים, ובעז”ה יעניק עצמאות כלכלית לביתר עילית”.

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן