ראש עיריית ביתר אירח את בכירי הפרלמנט האוקראיני

משלחת הפרלמנט האוקראיני בראשות סגן הנשיא ביקרה בביתר עילית, כאורחיו של ראש העיר מאיר רובינשטיין * בין 50 חברי המשלחת - סגן הנשיא, שר האוצר, שר הפנים, בכירי ממשל ואנשי עסקים * בסיום הערב סוכם על רשימת השקעות מרשימה של הממשל בעיר אומן, לצד שינוי דרמטי של יחס השלטון לחסידים * בין היתר: רחוב פושקינא ייסלל מחדש כולל תשתיות, הרחוב הסמוך לציון ייקרא רחוב רבי נחמן מאומן, והממשלה תסייע בעלויות שיפוץ ואבטחת המקום
IMG-20171101-WA0110
IMG-20171101-WA0110

מהפרלמנט באוקראינה לעיריית ביתר עילית: משלחת רמת דרג של הפרלמנט האוקראיני העושה בימים אלו בביקור בישראל, הגיעה לביתר עילית כאורחיו של ראש העיר מאיר רובינשטיין, באירוע מיוחד שנערך לכבודם.

בין חמישים חברי המשלחת, נמצאים בכירי הממשלה, בראשם סגן הנשיא מר גריק לוגבינסקי, שר האוצר, שר הפנים, סגן שר החוץ, יושבת ראש קשרי חוץ של הפרלמנט, אנשי עסקי בכירים, יועצת הנשיא, מושל צ’רקס, סגן ראש עיריית אומן, ועוד.

מי שהנחה את האירוע וגם היה מעורב בהגעת המשלחת, הוא הרב יעקב זילברמן, תושב ביתר עילית שהתגורר שנים רבות בקייב, וכיהן כראש הקהילה המקומית, דובר רוסית שוטפת ובעל קשרים חזקים בממשל האוקראיני. בדבריו העלה את הבעיות הרבות הקיימות באומן, בפרט בנושא התשתיות הרעועות, שאינן מתאימות לשמש את חצי מיליון היהודים המגיעים במהלך השנה לעיר.

המארח, ראש העיר מאיר רובינשטיין, דיבר בפני הנוכחים על שיתוף הפעולה אסטרטגי הנדרש בין היהודים לבין הממשל האוקראיני, הרחיב על האינטרס ההדדי, וסקר את צרכי המקום באומן, שאינו מקבל כיום את הצרכים הבסיסיים הנדרשים.

חה”כ הרב ישראל אייכלר דיבר הרחיב על הקשר בין העם האוקראיני ליהודים, על אף כל התקופות הקשות שהיו, והפציר להדק את הקשרים, שיתוף הפעולה וההבנות.

כמו”כ השתתפו ראשי איחוד ברסלב אומן, שפירטו את הבעיות והנקודות הנדרשות בטיפול בנעשה באומן, אל מול הממשל האוקראיני.

בכירי הממשל מצידם, לא נשארו אדישים לבקשות לקבלת הפנים המכובדת, והעניקו שורה ארוכה של התחייבויות חשובות ונדרשות, בהן סלילת רחוב פושקינא מחדש, כולל השקעה בתשתיות ומדרכות, רחוב ביילסקי הצמוד לציון הרבי יהפוך לרחוב רבי נחמן מאומן, שדרוג דרכי הגיש והשתתפות בהוצאות השיפוץ ובשמירה במקום, דברים המהווים שינוי גדול שלא היה עד היום.

חברי המשלחת גם הציעו על ברית ערים בין ביתר, לבין שלוש העיירות החסידיות – מז’יבוז, ברדיטשוב ואומן, וסוכם כי משלחת בכירה של ראש העיר ועסקנים יצאו לביקור גומלין ולסיכום את ביצוע סיכומי הביקור.

צילום: יוסי שוואב

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן