ראש עיריית ביתר עילית נגד נתניהו: “הוצאת אזור התעשייה של ביתר מרשימת האישורים, מהווה הפרת הבטחה ויריקה בפרצוף הציבור החרדי”

על רקע הפרסומים על אישור 3,800 יח"ד חדשות ביו"ש, מוביל רה"ע ביתר התנגדות חרדית להדרת החרדים מהאישורים * הסיבה: הוצאת אזור התעשייה החדש של ביתר מסדר היום של ישיבת ועדת התכנון * רובינשטיין: זו אינה רק הפרת הבטחה, אלא גם יריקה בפרצוף הציבור החרדי ועשיית לעג מההצהרות על עידוד תעסוקה במגזר" * "פניתי לנציגים החרדים בדרישה לכלול בדיון את אזור התעשייה של ביתר"
IMG-20171009-WA0117
IMG-20171009-WA0117

התנגדות חרדית לאישורי הבנייה של נתניהו: “החרדים הודרו מאישורי הבנייה ביו”ש”. ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, פנה בדרישה לנציגים החרדים בכנסת, כנגד כוונת ראש הממשלה לאשר אלפי יח”ד ביו”ש, ללא שהיישובים החרדים בתוכם. הסיבה: הוצאת הדיון על אזור התעשייה החדש של ביתר מסדר היום של מועצת התכנון העליונה (מת”ע) של המינהל האזרחי.

כזכור, אתמול פורסם כי ראש הממשלה נתניהו החליט לאפשר למנהל האזרחי לאשר בנייה של יותר מ־3,800 יחידות דיור בגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון, כולל בהתנחלויות מבודדות וביישוב היהודי בחברון.

אלא שרה”ע ביתר נדהם לגלות כי אזור התעשייה הגדול של ביתר – “היער האנגלי” – הוצא מסדר היום של הישיבה המתכוננת. מדובר בשטח מתוכנן על למעלה מ-800 דונם, שרובינשטיין מקדם את הקמתו באינטנסיביות כבר כעשור. זהו אזור התעשייה היחיד של ביתר, המיועד להעניק לעיר החרדית עצמאות כלכלית חיונית.

שטח אזור התעשייה המדובר מגיע עד לקו הירוק והוא מחבר למעשה את ביתר עילית אל הקו הירוק. עד כה הסתיימו כל הליכי התכנון של המקום, המיועד להעניק מגוון הזדמנויות תעסוקתיות לאזור כולו, וכעת ממתינים אך ורק לאישור המינהל האזרחי ע”מ להתחיל בביצוע.

לדברי רה”ע, המשמש גם כיו”ר פורום הרשויות החרדיות במרכז השלטון המקומי, הוצאת הדיון באזור התעשייה מסדר היום של המועצה מהווה לא רק הפרת הבטחה מפורשת של ראש הממשלה לשר דרעי, אלא גם יריקה בפרצופו של הציבור החרדי. “מצהירים הצהרות ריקות מתוכן על עידוד התעסוקה החרדית, אבל מונעים הקמת אזור תעשייה חיוני לעיר חרדית הזקוקה לכך כמו אויר לנשימה”.

אמש פנה רה”ע לנציגים החרדים בכנסת – שר הפנים אריה דרעי, סגן שר החינוך מאיר פרוש ויו”ר ועדת הכספים משה גפני, בדרישה כי יפעלו להחזיר את הדיון באזור התעשייה של ביתר לסדר היום של מועצת התכנון ולהביא לאישורה הסופי.

כזכור, לפני כחודשיים נערך בביתר עילית טקס הנחת אבן הפינה לגבעה ג’ – הגבעה השלישית של העיר, אירוע בו השתתף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנאומו הבטיח נתניהו לסייע בהרחבת היישוב, אך לדברי רה”ע, כרגע מעוכבות גם ההנחיות לתכנון שכונות עתידיות נוספות. “כשלא מתכננים דירות, לא יהיה מה לשווק גם כשתגיע הזדמנות. הבטיחו לנו לקדם תכנון, גם זה כרגע לא מבוצע. החרדים מהווים כמחצית מהאוכלוסייה היהודית ביו”ש, איך ייתכן שמוציאים 3,800 יח”ד לשיווק ביו”ש ואפילו לא דירה אחת לחרדים?!”.

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן