בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו נחנך מחלף רוזמרין

בטקס פתיחת המחלף השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ואישי ציבור נוספים • ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס: חנכנו היום את מחלף רוזמרין ובכך השלמנו את פרויקט ״כביש בגין״ שמאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום - ללא רמזורים. נמשיך להוביל את מהפכת התשתיות שמחברת את ישראל
photo_2017-09-07_16-58-34
photo_2017-09-07_16-58-34

הבוקר נחנך מחלף הרוזמרין המחלף יחבר את כביש המנהרות (60) לכביש בגין החוצה את ירושלים מצפון לדרום – ללא רמזורים. בטקס פתיחת המחלף השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ואישי ציבור נוספים.

כביש בגין, הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, בביצוע חברת מוריה, שנפתח לתנועה לראשונה בשלהי שנות ה-90, שינה את פני העיר ירושלים, רשם פרק חדש בהיסטוריה התחבורתית של העיר ומהווה עורק התחבורה הראשי של עיר הבירה.

הכביש שלאורך השנים הוארך במקטעים שונים, מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים ובתוצרתו הסופית מתחיל במחלף בן ציון נתניהו בחלקו הצפוני ומסתיים במחלף הרוזמרין החדש בחלק הדרומי, כאשר אורכו הסופי הינו כ- 16 ק”מ.

מחלף הרוזמרין שנחנך הבוקר מחבר באופן ישיר בין כביש בגין (50) לכביש המנהרות (60) ומהווה את שער הכניסה הדרומי של העיר ירושלים.

המחלף החדש כולל שני מפלסים (הפרדה מפלסית) ומנהרה באורך 70 מטרים. המפלס העליון הכולל שלושה נתיבים לכל כיוון ישמש את התנועה על רחוב הרוזמרין ובמסגרת העבודות להקמתו הונחה עליו התשתית לקו הכחול של הרכבת הקלה, הצפויה לעבור בציר זה. המפלס התחתון הינו חיבור ישיר לכביש המנהרות עם שני נתיבים לכל כיוון. המפלס התחתון של המחלף נפתח הבוקר לתנועה ובמהלך השבוע הקרוב יבוצעו ההתאמות הסופיות של המפלס העליון עד לפתיחתה של הצומת במתכונתה הסופית.

מחלף הרוזמרין יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בדרום העיר ויגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות של ירושלים, לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים וכן לבית צפאפה, גוש עציון, אפרת, בית שמש, צור הדסה ועוד.

העבודות להקמת המחלף נמשכו כשנתיים וההשקעה הכספית בבנייתו הינה 140 מיליון ₪ (מתוך 1.25 מיליארד ₪ התקציב הכולל של פרויקט כביש בגין דרום).

השלמתו של מחלף הרוזמרין הביאה לסיומו של פרויקט בגין דרום שכלל את הארכתו של כביש בגין מצומת גולומב ועד לצומת הרוזמרין והחיבור לכביש 60 – בהשקעה כספית של 1.25 מיליארד. העבודות בפרויקט זה נמשכו כ-6 שנים.

פרויקט כביש בגין דרום הושלם תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו בתכנונו. בנוסף, נבחר הפרויקט כפרויקט המצטיין בתחום התשתיות על ידי איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות בישראל  וכ”פרויקט של השנה” על ידי העמותה לניהול פרויקטיםPMI בתחרות ניהולי פרויקטים.

[pojo-sidebar id=”129″]

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס: אני ירושלמי והיום זה יום חג לירושלים ולבנותיה. את הבשורה הגדולה הזאת שאנחנו מביאים היום אפשר לתמצת במשפט אחד מהתנ”ך: “עיר שחוברה לה יחדיו”. עכשיו בירת ישראל מחוברת מצפון עד דרום באמצעות הכביש המטופח הזה.

בנסיעה הרצופה והאסתטית הזאת, שנמשכת דקות ספורות ללא רמזורים – וזה דבר נפלא, אנו חוצים את ירושלים צפון-דרום כעורק חיים מהיר, נפלא, נגיש.

מהפכת התשתיות מחברת בין ערי ישראל, וכמו שאנחנו רואים היא גם מתרחשת בתוך ערי ישראל. זו מהפכה אמיתית, זו מהפכה כלכלית, מהפכה לצמצום פערים, לשוויון הזדמנויות, לשגשוג, לצמיחה.

ראש הממשלה הוסיף אנחנו גאים בעבודה הזאת ואני חייב להגיד שיש לנו שותפים נפלאים – לי, לישראל ולראש העיר ניר ברקת, יש לנו באמת אנשים יוצאים מן הכלל שעוסקים בזה, גם ראשי הרשויות כולם צריכים לעזור ועוזרים. משום שאחרת אתה נתקע בחיבור, אתה לא יכול לחבר את השקע לתקע בלי הסיוע של ראשי הרשויות שתמיד נותנים כתף ואנשי החברות שעוסקות בנושא הזה. כל הצוותים העירוניים והמקצועיים, אני רוצה להודות לכם מקרב לב.

יש לנו מדינה חזקה מאוד, יש לנו מדינה מתקדמת ופורחת, יש לנו מדינה מחוברת. עכשיו אנחנו יכולים להגיד: יש לנו גם בירה יפה ומחוברת, ויחד נמשיך לשמור עליהן, להתגאות בהן. דרך צלחה, שנה טובה לכולם”.

בשיחה עם כתב ביתר עילית אונליין אמר ראש מועצת אפרת עודד רביבי “פתיחת מחלף רוזמרין וחיבור רציף לירושלים הופכים את השכנות מדרום לירושלים לאטרקטיבית יותר לזוגות צעירים ובעצם לחלק בלתי נפרד ממטרופולין ירושלים. הכל הופך נגיש ומהר מה שיתרום להמשך התנופה וההתרחבות אנו נכונים וערוכים לסייע במצוקת הדיור”

צילום : Elements ויז’ואל .

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

4 תגובות

  1. המצב החמיר!!!!!!!!
    בין המחסום לגילה

  2. מחלף הרוזמרין יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בדרום העיר ויגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות של ירושלים, לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים וכן לבית צפאפה, גוש עציון, אפרת, בית שמש, צור הדסה ועוד,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,בנתיים איך שזה נראה זה נראה גרוע מאוד,בבוקר פקקים לכיוון ירושלים אחר הצהרים והערב לכיוון ביתר ,הקלה משמעותית כן לדרום תושבי ירושלים אבל לגוש עציון זה נראה לא טוב,ושמישהו ירים את הכפפה ויפה שעה אחת קודם לא יתכן מצב שהנסיעה שאמורה להיות חלקה נתקעת ,ומי יודע ככה זה שמתכננים כביש שברובו הוא 3 נתיבים ולפתע הוא נהיה נתיב אחד.מצפים לפיתרון.

  3. הבוקר 18 דקות מצומת אל חאדר עד לכניסה למנהרה החדשה לכיוון ירושלים וכל זה בשעה 845 בבוקר.

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן