שגשוג חינוכי: ביתר עילית פותחת שנת לימודים עם מוסדות חינוך ל-27,074 תלמידים

שנה"ל תשע"ח בביתר עילית תיפתח אי"ה בסימן תנופה ושגשוג חסרי תקדים * ההכנות לפתיחת הלימודים מתרחשות כבר חודשים ארוכים * נתוני עיר הילדים: 27,074 תלמידים לומדים במערכות החינוך בעיר * 7,432 ילדי גן * 14,956 ילדים במערכות החינוך היסודי * 2,234 תלמידים עולים לכיתה א' * 2,275 תלמידי ישיבות * 2,411 בנות סמינרים * כל מוסדות החינוך בעיר שוכנים במקומות לימוד ראויים, רובם המוחלט במבני קבע מרווחים * בשנה הקרובה יתאכלסו למעלה מ-100 כיתות, מעונות וגנים חדשים * בלי עין הרע
מעון יום 6 - 405
מעון יום 6 - 405

תנופה חסרת תקדים: שנה”ל תשע”ח הבעל”ט תיפתח בביתר עילית בסימן תנופה ושגשוג חסרי תקדים, עם מספרי תלמידים ששוברים שיאים, בלי עין הרע.

על פי נתוני הלמ”ס, ביתר עילית הינה העיר בעלת אחוז הגידול הגבוה ביותר ביו”ש. נתוני אגף החינוך מצדיקים את הכינוי “עיר הילדים” –  27,074 תלמידים לומדים במערכות החינוך בעיר, מתוכם – 7,432 ילדי גן, 14,956 ילדים במערכות החינוך היסודי, 2,234 תלמידים עולים לכיתה א’, 2,275 תלמידי ישיבות, ו-2,411 בנות סמינרים.

כל המספרים המרשימים הללו, מתפרסים על פני מאות גני ילדים, עשרות תלמודי תורה ובתי ספר, סמינרים, ישיבות קטנות וגבוהות, והיד עוד נטויה למוסדות נוספים המבקשים לפתוח בעיר – ישיבות, סמינרים, תלמודי תורה ועוד.

היערכות מוקדמת

“ההיערכות לפתיחת הלימודים נעשית כבר חודשים ארוכים”, אומר רה”ע מאיר רובינשטיין, “זאת על מנת לאפשר לכל תלמיד בעיר ללמוד כראוי, במקום מרווח, עם מירב התנאים להצלחה. כל מוסדות החינוך בעיר שוכנים בס”ד במקומות לימוד ראויים, רובם המוחלט מבני קבע מרווחים ואנו ממשיכים בתנופת בינוי כבירה, כאשר בשנה הקרובה יתאכלסו למעלה מ-100 גנים, כיתות ומעונות חדשים”.

הסך הכולל של הילדים בביתר, מגילאי 1 עד 18 הוא כ-66% מתושבי העיר, שהם למעשה רוב תושבי העיר, או במילותיו של נציג ילדי העיר שבירך במעמד הנחת אבן הפינה לגבעה ג’: “ביתר היא העיר שלנו – הילדים של ביתר. רוב תושבי העיר הם כמוני – ילדים. אנחנו כאן בעצם הרוב”.

שיבוץ ע”י הרבנים

נושא שיבוץ התלמידים, בפרט תלמידות הסמינרים, הוא כידוע נושא רגיש במיוחד בציבור החרדי. אלא שבביתר עילית, ועדת השיבוץ של אגף החינוך מורכבת מרבני העיר, ולכן להחלטותיה יש תוקף כפול – תורני וחוקי.

באגף החינוך בעירייה מסכמים בסיפוק רב את סיום השיבוץ בסמינרים השונים. המלאכה הושלמה כמעט לחלוטין בפעילות מאומצת של ראש העיר בשיתוף מחזיק תיק חינוך ואנשי אגף החינוך בעירייה. מלאכת השיבוץ כללה פעילות רבה ומאומצת כדי להתאים את כל תלמידות העיר לסמינרים השונים, בהתאם להחלטות ועדת הרבנים.

[pojo-sidebar id=”129″]

היערכות מיוחדת

מי שריכז את ההכנות הללו, הוא צוות ההיגוי העירוני בראשותו של סגן רה”ע הרב בנימין הרשלר מחזיק תיק החינוך, שנפגש בחודשים האחרונים בתדירות בלשכת ראש העיר, יחד עם מנהל אגף החינוך ה”ה יהודה קורנבליט, ורמ”ט רה”ע ה”ה יהודה דייטש, על מנת לעקוב מקרוב אחר קצב הבינוי וההכנות, ולוודא ששנת הלימודים תיפתח כראוי.

“מעבר לחובה במציאת פתרונות למספר הילדים הגדול”, אומר סגרה”ע ומחזיק תיק חינוך, “ישנו אתגר כפול לעשות זאת בשימת לב לצרכים המיוחדים של הציבור החרדי, עם מוסדות מיוחדים לכל קהילה וקבוצה, דבר שמגדיל הרבה יותר את הקושי אבל גם את ההישג”.

דגש לחינוך המיוחד

שימת לב מיוחדת ניתנת למערכת החינוך המיוחד, הנחשבת למתקדמת ביותר. השנה הוכפל כח האדם בשירות הפסיכולוגי העירוני המבצע עבודה מערכתית מול המוסדות בנוסף לאבחונים, והוא יקבל השנה הכרה של יחידה מוכרת.

הפעילות בחינוך המיוחד נעשית בליווי אישי של ראש העיר, יחד עם מחזיק תיק החינוך המיוחד בעירייה ה”ה ישראל פכטר, ומנהל היחידה לחינוך מיוחד בעירייה ה”ה מאיר קליין.

מוטו העירייה בשיתוף המערכות החינוכיות, הינו מתן מענה מקצועי לכל ילד בעיר, אבחון וטיפול מקצועי בתחומי העיר, תוך מניעת הצורך בטלטול ילדים בעלי צרכים מיוחדים החוצה. בהתאם לכך, כל מוסדות החינוך המיוחד בביתר עילית שוכנים במבנים מרווחים ומושקעים.

מאמץ משולב

לדברי ראש העיר, להצלחה יש שותפים רבים, ותודה גדולה מגיעה לכל אלו שסייעו במאמץ הגדול להביא לעיר את היקף הבנייה המרשים הזה. במיוחד לסגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, לאגף הבינוי במשרד החינוך בראשות תמיר בן משה, וכן למפעל הפיס בראשות האלוף במיל’ עוזי דיין.

בנוסף, חלק ראש העיר שבחים לצוות ההיגוי העירוני בראשות סגרה”ע הרב בנימין הרשלר מחזיק תיק החינוך, מנהל אגף החינוך ה”ה יהודה קורנבליט ורמ”ט רה”ע ה”ה יהודה דייטש, שעמלו קשות בחודשים האחרונים על פתיחת שנה”ל, תוך מעקב מקרוב אחר התקדמות ההכנות וגיבוש פתרונות לקשיים שנתגלו.

 

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן