יוזמה של שגשוג: 200 בעלי עסקים השתתפו ב”כנס בעלי העסקים בביתר”, שנערך ע”י לשכת רה”ע

תחת הסיסמה "עסקי עירך קודמים" נערך באולם האודיטוריום העירוני בביתר כנס עסקים ענק ומושקע, שמטרתו קידום העסקים בעיר * לצד הרצאות מומחים השתתפו הנוכחים בדיונים בשורת נושאים: שיווק בעידן הנוכחי, פרסום מיטבי וניהול מכירות נכון * ראש העיר רובינשטיין הכריז בכנס על שורת יוזמות לטובת בעלי העסקים בעיר *פורום בעלי העסקים: זהו צעד חשוב בדרך לשגשוג העסקים בביתר
IMG-20170726-WA0056
IMG-20170726-WA0056

נרתמים לעזרת בעלי העסקים: למעלה מ-200 בעלי עסקים מביתר עילית השתתפו ביום עיון מקצועי, ראשון בסדרה, שנערך עבור בעלי העסקים בעיר, כחלק מתכנית לחיזוק העסקים בעיר.

יום העיון נערך ע”י לשכת ראש העיר בשיתוף פורום בעלי העסקים, והוא שלב ראשון בשורת מהלכים רחבי היקף לחיזוק העסקים בעיר ולהגברת הקניות ע”י התושבים בתוככי העיר, תחת הסיסמה “עסקי עירך קודמים”.

“מחזקים את העסקים – קניות עושים רק בביתר עילית”, זו הקריאה שמובילה את היוזמה, שמטרתה חיזוק העסקים בעיר, דבר שיביא לא רק חוסן כלכלי לעסקים, אלא גם יוביל להגברת אפשרויות התעסוקה בעיר, שהרי עסק משגשג ומתפתח, יכול לקלוט עובדים נוספים.

יום עיון מרתק

מעל מ-200 משתתפים נרשמו והשתתפו ביום העיון. הם זכו לשמוע הרצאות מקיפות בידי בעלי מקצוע – בדרכים למקסום תקציב הפרסום של העסק, הרצאה מרתקת בנושאי שימור לקוחות מפי היועץ העסקי מיכה שולם, והדרכה בנושא עיצוב החנות, ע”י  מר אמנון אפלבוים, מומחה לעיצוב ומיתוג חנויות. כמו”כ נשא דברים חיים רובינפלד יו”ר וועדת תעסוקה בעירייה.

בנוסף, נערך פאנל מרתק עם פרסומאים ואנשי שיווק, בהשתתפותם של משה דץ סמנכ”ל לקוחות בפרסום אפיקים, קיוי הס סמנ”כל הקריאייטיב בפרסום שחור לבן, צביקה לינצר מו”ל העיתון המקומי ‘גל ביתר’ ו’לעניין’ בירושלים, ישראל פכטר חבר מועצת העיר, המנהל משרד יחסי ציבור. את האירוע והפאנל הנחה משה גלסנר.

המשתתפים הופתעו להגיע לאולם שהוכן בהשקעה רבה. כל משתתף זכה למתנות, ומעבר לכיבוד המושקע זכו המשתפים גם לארוחת ערב ולהשתתפות בהגרלות על מוצרי חשמל.

הפקת הכנס שנערך באודיטוריום העירוני בוצעה בהשקעה רבה ע”י חברת ‘טיפ הפקות’ של ר’ מרדכי רבינוביץ. מיתוג ועיצוב הכנס בוצע ע”י סטודיו לעיצוב ‘ארטופ’ מביתר עילית, ומי שעמל וריכז את הפעילות הוא יו”ר פורום העסקים העירוני אברהם ויספיש, שהוא גם מו”ל העיתון ‘שערים’, ובין אלו שעמלו על הערב היו גם האסטרטג התקשורתי חיים קליגר, משפחת הרשקופ, גבי הורן, קייטרינג סטאריק, ירח ברנשטיין, וכמובן לשכת ראש העיר בראשות רמ”ט רה”ע יהודה דייטש, שיזמה והפיקה את הכנס.

בשורות לעסקים

ראש העיר מאיר רובינשטיין שפתח את הכנס, סקר בפני מאות בעלי העסקים את שורת הצעדים שמתכוונת העירייה לעשות למען בעלי העסקים: “הדבר הראשון הוא הוראה שנתנו לאנשי הרכש בעירייה, לבצע את כל הרכש הניתן מעסקים בתחומי העיר. קודם כל לקחת הצעות מחיר מתושבי העיר.

“הדבר השני שאנו רוצים לעשות, הוא הקמת קרן הלוואות מקומית לעסקים בעיר. לצורך כך יצרנו קשר עם כמה גורמים. אנחנו ננסה לעשות את זה בשילוב יחד איתם, כשכל אחד יתרום את חלקו. אני מקווה שזה יוכל לצאת בפועל כבר בהקדם.

“דבר נוסף שאנו רוצים להכריז עליו, הוא ה”בלאק פריידי” של ביתר. יום מכירות מיוחד בהנחות גדולות. אנו נסייע בפרסום היום הזה, שיהיה בעז”ה בחודש אלול לקראת החגים, ויהיה מנוף לתנופת קניות בעיר”.

רובינשטיין גם אמר, כי העירייה מתכוונת לבדוק האם הנפקת כרטיס תושב תיטיב עם העסקים המקומיים, ובאם כן – העירייה תבצע זאת.

כמו”כ בישר רה”ע, כי ביתר צפויה לחזור בקרוב לאזור עדיפות לאומית א’, דבר שיסייע לתושבים ולעסקים במגוון דרכים, כמו הטבות במס, השתתפות בגנים ומעונות ועוד. וכן הזכיר את רצון העירייה לקדם את יוזמת משרד הפריפריה לפתוח סנטר של משרדים בזול.

—————————

סודות ההצלחה לעסק המקומי

תכני ההרצאות היו מרתקים עבור כל אדם, בפרט עבור בעלי עסקים מקומיים שאינם בעלי תקציבי פרסום וייעוץ משמעותיים. עבורם, שרבים מהרעיונות שעלו בכנס, שווים זהב.

ראשון המרצים היה מר מיכה שולם, יועץ לשימור לקוחות, שהחכים את הנוכחים בנתונים מדהימים: “שימור לקוחות עולה חמישית מלגייס לקוח חדש. במקום להקים מועדוני לקוחות, לאסוף פרטים רבים, כתובות מייל, מספרי טלפון ולהפציץ בהודעות מיותרות, עדיף להשקיע בשימור הלקוחות הקיימים ובהשבת הלקוחות שעזבו. לכו ללקוחות ותשאלו למה הם לא באים שוב, מה חסר להם, האם המחיר גבוה, האם היחס לא היה בהתאם. תתעמקו בזה ותגלו מידע ששווה מיליונים.

“רק 4% מגיעים להתלונן, השאר הורסים לכם”

“הנתונים מגלים כי רק 4% מלקוחות שאינם מרוצים מגיעים להתלונן. השאר פשוט מדברים בחוץ והורסים לכם את העסק. תשקיעו באופציית קבלת תלונות בעסק. תתאמצו לגרום ללקוח שאינו מרוצה לדבר איתכם. ככה הם יבואו אליכם במקום ללכלך בחוץ. כך תבינו מה לא בסדר ותלמדו לתקן”.

אחריו דיבר מר אמנון אפלבאום, מהמומחים הגדולים בארץ לעיצוב חנויות, שבעזרת מצגת מפורטת הסביר את העקרונות המלווים לעיצוב חנויות, תוך התחשבות בנתונים השונים, כמו גודל החנות, קהל היעד, סוג הסחורה הנמכרת, וכן על הטרנדים החדשים בעיצוב מרכזי מסחר מובילים.

דבר הפרסומאים:

לאחר מכן נערך פאנל פרסומאים מרתק, בו דנו בסוגיות הפרסום והשיווק החשובות לעסקים מקומיים. בפאנל השתתפו משה דץ סמנכ”ל לקוחות בפרסום אפיקים, קיוי הס סמנ”כל הקריאייטיב בפרסום שחור לבן, צביקה לינצר מו”ל העיתון המקומי ‘גל ביתר’ ו’לעניין’ בירושלים, ישראל פכטר חבר מועצת העיר, המחזיק יחד עם רעייתו משרד יחסי ציבור. את הפאנל הנחה משה גלסנר.

הנושא הראשון שנדון היה ההבדל בין עסק מקומי לעסק ארצי, והאם גם עסק מקומי צריך להשקיע במכלול כמו בעסק גדול מבחינת פרסום, שיווק, קריאייטיב ויחצ – גם אם בהיקף קטן המותאם לגודלו. שאלה שגרמה למחלוקת ודיון ארוך בין יושבי הפאנל.

צביקה לינצר: “לעסקים מקומיים אין צורך בהשקעה גדולה בפרסום, וכי הפרסום המקומי הזול מספיק לצרכי עסק מקומי. עסק שימתג את עצמו כמו עסק גדול לא יחזיק מעמד כי המחזור קטן”

ישראל פכטר: “עסק ארצי הרבה יותר משמעותי. המיתוג המקומי מתחיל ונגמר באנשים, הרוב זה יחסי אנוש”.

קיוי הס: “אין הבדל בין ארצי למקומי. הנתונים הם אותם נתונים, ומהלכי השיווק והתפיסה העיסקית צריל להיות אותו דבר לכולם. צריך לחשוב על תועלת הצרכן ולפצח את הקהל. להיות פורץ דרך בלמכור ריגוש נכון וחלום נכון”.

משה דץ: חברה גדולה לא מסתכלת נקודתית אלא על הרווח לאורך זמן. העסק צריך שיראו אותו בעיתון ויקנו ממנו. המטרה זה לטפל בחנות. כל עסק צריך לבדוק מה ייתן לו הפרסום ולתכנן בהתאם את הפרסום”.

מתוך התמהיל של שלל הכלים, פרסום, קריאייטיב, יח”צ ושיווק, מה צריך עסק מקומי צריך לעשות?

משה דץ: “בסופו של דבר הקרייאטיב חשוב כדי לעשות פרסטום נכון. אחר כך יח”צ, וגם חשוב מיתוג – זה לא משהו לגרפיקאיות מתחילות”.

עקיבא הס: “עסק חייב הכל – גם פרסום, גם יחצ וגם מיתוג. קרייאטיב טוב, זה לבדוק מה חסר ללקוח ולייצר בולטות ושונות מכל העסקים מסביבו. לא רק במשרדי פרסום יש אנשי קריאייטיב. גם במקומונים יש אנשי קרייאטיב בפוטנציה”.

צביקה לינצר: “קרייאטיב אמנם מוסיף, אבל מסתדרים בלי זה בעיתונות המקומית, כי אין ברירה”.

ישראל פכטר: “יש מקומות שאפשר  לבלוט הרבה יותר. יש עיתון של חדשות שאפשר גם לכתוב את העסק הקיים. ויש מקומות שלא חושבים עליהם – כמו שלט בכניסה לעיר, שיכול לעשות הרבה יותר. צריך יח”צ, חשיבה אחרת ובידול”.

עקיבא הס: “יש מלא מקומות שאפשר לפרסם והחשיבה חייבת לבוא מהתועלת של הצרכן, לדעת מה חסר לו. כמו חברה מביתר שפתחו עיתון דרך המייל שזה משהו שלא היה. כל עסק מבין שמי שאין לו כסף לפרסום אין לו כסף בעצם לעסק. צריך להשקיע גם במקומי”

שילוט מודעות רחוב עיתונים וכו’ מה התמהיל הנכון במגזר החרדי ובעסק מקומי?

משה דץ: “כל עסק תלוי לפי הצורך שלו. מודעות רחוב זה עדיין קיים ומשפיע מאוד. תקציבים נגזרים מרווחי העסק וממחזור הכספים. וכך לבדוק כמה אפשר לפרסם אם בעיתונים או בשילוט

האם במגזר החרדי, המחיר הוא הנושא החשוב ביותר בפרסום? הנשוא הזה עורר את המחלוקת העזה ביותר בין חברי הפאנל:

קיוי הס: “המחיר זה הפקטור האחרון שאמורים להתייחס אליו, גם החרדים כבר לומדים את השינוי,

וזה לא צריך להיות המסר הראשוני”.

צביקה לינצר: “הציבור בביתר עילית מחפש זול והמחיר זה פקטור משמעותי. יש מקומות אחרים שמחפשים נוחות ולא מעניין אותם מחיר”.

קיווי הס: “בכל מקום אנשים רוצים נוחות ואם נתייחס למחיר אז זה מה שנקבל”

משה דץ: “אנשים קונים מותגים ואם זה ממותג טוב אז לא מעניין מחיר”.

צביקה לינצר: “גם המוצרים הממותגים קונים במקומות זולים”

קיוי הס: “צריך לדעת מה אנחנו מרגילים את הקהל, האם מרגילים לזול או ליקר, והאם ממתגים בצורה טובה ומסבירים את הצורך למה צריך לשלם בשביל זה”.

פכטר: י”ש הבדל במוצרים אם זה מותג ארצי אז רוצים משהו ממותג, אבל אם זה מותג מקומי כמו פאנית  וכו’, אז המחיר הוא פקטור משמעותי”.

משה דץ: “זול שווה זול. ולא טוב לשווק את זה כמשהו זול אלא כמותג, ואנשים קונים מותג”.

צביקה לינצר: “המחיר זה הדבר הכי חשוב ואחר כך השירות”

קיוי הס: “שירות זה דבר ראשון ולבדוק את הצורך של הצרכן”

איך עושים קריאייטיב?

קיוי הס, המשמש כסמנכ”ל קריאייטיב, נתבקש לתת  טיפים לכתיבה ולקרייאטיב עבור הלקוח המקומי שכותב לבד את הפרסום שלו: “להחליף ראש ולחשוב במקום הצרכן. לחשוב מה קשה לו ומה חסר לצרכן וללקוח. ברגע שנמצאים בצד של הלקוח מקבלים שינוי בראש ונהיים מבריקים. צריך ללטש את המסר אבל כך יוצאים הרעיונות הכי טובים ולא טעויות של פרסום כמו הזול בביתר”.

ניו מדיה – האם פרסום דיגיטלי שווה?

משה דץ: “מודעה יכולה לתת יותר מניו מדיה. עדיין זה שווה, למרות שהתמהיל השתנה, בכל זאת זה עדיין מודעה שווה יותר”.

קיוי הס: “אם ניו מדיה, אז תחשבו על רעיונות שקשורים ומחוברים לעיר”

פכטר: “אני מאמין מאוד בניו מדיה של העיר – האתר ביתר עילית אונליין”

ישנה נוסחה כמה אחוז מהמחזור צריך ללכת לפרסום?

קיוי הס: “כמה שהיית מוכן לשלם מסך המכירה זה צריך להיות תקציב הפרסום. תבדוק כמה אחוז היית מוכן לשלם בשביל שיקנו את המוצר, את זה תקציב לפרסום”.

צביקה לינצר: “אי אפשר שתקציב הפרסום יהיה גבוה מהמחזור אבל זה תלוי לפי העסקים שאם זה עסק שיש לו רק טלפון אז חשוב פרסום

תשקיעו בביטוח פנסיה

נציג בעלי העסקים, ה”ה שלמה כהן מסוכנות ביטוח שוהם, שנתן חסות לערב, המליץ לבעלי העסקים: היום יש חוק פנסיה חובה. בעלי העסקים לא מבצעים את זה, רק כשהוא יגיע לסגור בדו”ח 2017 ואז הוא יצטרך לשלם הכל, וגם זה לא יוכר כהוצאה מוכרת”.

הערב הסתיים ברב שיח של בעלי העסקים, שהעלו רעיונות רבים לעידוד הרכישות המקומיות, בהם – הענקת הכשרה מקצועית בצורה מסובסדת, ימי מכירות מקומיים, להתמקצע בסוג החנות ולהשקיע בשירות, מיתוג בעניין של עסקי עירך קודמים וצאו והתפרנסו זה מזה, הקפדה על זמינות, לעשות מיתוג על החנויות שהם חנויות של תושבי ביתר, וכמובן – להקפיד על מעשרות. עשר בשביל שתתעשר”.

בסיום הערב נערכה הגרלה על מוצרי חשמל, מתנת עזריאל קדמי.

 

צילום: שמולי הרשקופ

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

תגובה אחת

  1. אשמח לקבל עידכונים במייל

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן