מגבית ‘ושכנתי בתוכם’ הוכתרה בהצלחה מרובה למעלה משני מיליון שקלים בערב ההתרמה

מגבית תושבי הרב שך למרכז תורה תפילה ומקווה יצאה לדרך בדינר מושקע ומפואר בישוב אלעזר • האולם התמלא עד אפס מקום בתושבי הרחוב וברבני העיר • האחדות ניכרה בכל פינה והמשתתפים הוזילו ממון מכיסם למען האירוע • יעד ההתרמה הושג ואף למעלה מכך • תושבים למען השטיבלאך המרכזי
WhatsApp Image 2017-07-26 at 21.22.12 (10)
WhatsApp Image 2017-07-26 at 21.22.12 (10)

620 דקכאשר יוזמי המגבית ומארגני האירוע תכננו את פרויקט ההתרמה הנלהב ‘ושכנתי בתוכם’ לא האמינו עד כמה הקמפיין ירגש וילהיב את תושבי רחוב הרב שך ואף מחוצה לה. לפני מספר שבועות, יצא לדרך קמפיין פרסומי שהושק על ידי משרד פרסום ובמימון מיוחד לתליית שלטי ענק ברחובות, ועשרות כרזות שנתלו בחצרות הבניינים לאורך הרחוב כולו.

המודעות זעקו שאלות נוקבות בדבר החוסר במרכז תפילה – שטיבלאך ומקווה ברחוב הרב שך המאוכלס בכ-800 תושבים. הקמפיין המושקע יצר עניין רב בקרב התושבים ובחוברות הסברה שחולקו בתיבות הדואר הובא סיפורה של שכונה גדולה בביתר שעדיין אין לה את הדברים המינימליים לחיי תורה ותפילה תקינים כנדרש, ועתה כאשר ראש העיר נרתם לנושא והסכים להקצות שטח ותקציב נכבד לטובת בניית המרכז, חבל לפספס את ההזדמנות החשובה ועלינו להירתם בכל הכוח להצלחת הפרויקט.

שבוע לאחר מכן נחו בתיבות הדואר של כל אחד מתושבי הרחוב הזמנות אישיות מעוצבות בחן ובטוב טעם, שהזמינו את כלל התושבים לערב מיוחד למען הקמת המרכז. הערב התקיים בראש חודש אב באולמי שמחת שני בישוב אלעזר.
מערך הסעות מתוכנן היטיב הביא את התושבים למקום ומעבר לכל ציפייה אפשרית ניתן היה לראות את האולם מלא עד אפס מקום בעשרות בני תשחורת מכל החוגים והעדות. התושבים הסבו יחדיו סביב שולחנות ערוכים והאזינו בקשב רב לדברי הדרשנים.

[pojo-sidebar id=”129″]

האדמו”ר מזלאטיפולי שליט”א מיוזמי הפרויקט נשא דברים בחשיבות בניית בית כנסת ובמיוחד כשהוא ישמש את כלל הציבור ברחוב וקרא למשתתפי הכנס להראות נאמנות לבניית בית מקדש מעט. ראש העיר מאיר רובינשטיין נשא דברים והביע את התרגשותו הרבה מכך שלא עומד כאן גוף ממוסד עתיר תקציבים אלא בני השכונה וחברי הקהילה , אנשים פשוטים שהתאגדו יחדיו בכדי לבנות את המרכז הרוחני המפואר. הוא חזר על הבטחתו להשיג תקציב גדול לבניית המרכז והוסיף בדבריו כי ההיענות המדהימה שהוא רואה לנגד עיניו לא נותנת לו להישאר אדיש לנושא והוא הבטיח תוספת תקציב הגונה ממקורות נוספים.
דרשנים נוספים הרחיבו במעלת ובחשיבות הפרויקט והציבור אשר האזין בקשב רב לדברים המרתקים פתח את הלב ואת הכיס למען המטרה החשובה.

עטים נשלפו והוראות קבע נחתמו, אלו בסכום כזה אחרים בסכום גבוה יותר וכל זאת כאשר תוכנה ממחושבת מציגה את הנתונים בהקרנה על הקיר. הסכומים טיפסו וההתרמה כבר חצתה את רף מיליון השקלים כאשר האדמו”ר מזלאטיפולי הודיע חגיגית כי הוא נפעם למראה עוצמת האחדות השוררת בקהל וכוח הנתינה הקיים אצל כל אחד ואחד מהתושבים, ולשם כך הוא יפעל במאמצים מרובים להשיג מיליון שקלים נוספים למען בניית המרכז הרוחני לכלל התושבים.
בסיום הערב נראה על המסך סכום הכסף שהושג, כאשר לשמחת כולם התברר כי היעד הנכסף הושג במלואו ובתוספת של עשרות אלפי שקלים. המארגנים הודו נרגשות לציבור הרחב והמאוחד שכיבד בנוכחותו את האירוע והודיעו כי תכנית הפעולה יוצא לדרך וכבר בשבועות הקרובים יחלו בעבודות לקראת בניית מרכז רוחני מפואר לתורה ולתפילה.

“הציבור תרם את חלקו וזה צעד חשוב מאוד, מתושבי הרחוב הגענו לסכום של 800.000₪ אבל עדין יש לנו עוד מה להוסיף. גם העיריה הבטיחה את חלקה בסכום של 400,000₪ שזה יותר מכל תקציב למקום אחר ועל כך תודתנו” כך אומר אחד ממארגני הכנס בשיחה עם כתב ביתר עילית אונליין ומוסיף “מה שחשוב לציין פה בכל הסיפור שזה לא איזה קהילה שעשתה התרמה אתה רואה שלפעמים קהילות ממוסדות כמו חסידויות או קהילות וותיקות שעושות דינר או מגבית. פה זה שכונה שהצליחו לאגד אותם בצורה מגובשת, ולעלות את המצוקה בצורה טובה וזה הביא תוצאות פשוט מדהימות”.
“יש תכניות” מוסיפים המארגנים “אומנם לא סופים, אנחנו רק בשלבים הראשונים, אבל יש כבר תכניות מבחינת השטח, עוד ישבו על זה יותר”.

[pojo-sidebar id=”129″]

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן