תושבי ביתר העובדים בהר חוצבים דורשים קו אוטובוס ישיר

תושבת ביתר הקימה עצומה הקוראת להפעלת קו תחבורה ישיר מביתר עילית לאזור התעסוקה הר חוצבים עד כה נאספו עשרות חתימות מנוסעות שעד היום נאלצו לעבור מספר אוטובוסים בדרך למקום העבודה
WhatsApp Image 2017-06-23 at 01.16.04
WhatsApp Image 2017-06-23 at 01.16.04

למייל האדום של ביתר עילית אונליין הגיע מכתב של תושבת העיר המייצגת לטענתה מספר נשים העובדות בהר חוצבים בירושלים המכתב שעוסק בבקשה להפעלת קו ישיר מביתר עילית לאזור התעסוקה הר חוצבים המכתב מובא כלשונו.

“כתושבת העיר ביתר העובדת לפרנסתה באחד ממגדלי המשרדים בהר חוצבים אני נאלצת מדי יום להתמודד עם השאלה מהי הדרך הטובה, המהירה והיעילה להגיע לעבודה ולשוב ממנה.

שלא כמו אזורי תעשייה ומשרדים אחרים בירושלים (כגון כנפי נשרים או דרך חברון), לאזור הר חוצבים, המכיל מאות משרדים שונים אין קו ישיר לביתר עילית, וזאת בניגוד למיקומו המרכזי והנגיש ובשונה משאר הערים הסובבים את ירושלים.

אי לכך, ע”מ להגיע למקום עבודתי אני נאלצת מדי בוקר וצהריים להיטלטל באוטובוסים ולנסוע מביתר דרך מרכז העיר ירושלים, להיתקע בפקקים הרבים, להמתין לאוטובוס עירוני נוסף ולהיטלטל שוב בנסיעה עד ליעד. מעבר לחוסר הנוחות של המעבר וההמתנה בקור ובחום, הדבר מאריך את הדרך ביותר מחצי שעה כל צד. כלומר במקום לנסוע כ40 דקות לכל היותר ישירות דרך בגין אורך הנסיעה הכולל לוקח כשעה וחצי לפחות.

בזבוז זמן של שעה יומית ויותר מהווה בהחלט שיקול בנוגע לכדאיות היציאה לעבוד בכלל!!!

ידידה שגם היא נוסעת מדי יום מביתר להר חוצבים הציעה לי לנסוע בקו לגבעת זאב שעובר לאורך כל בגין. ניסיתי את זה. בבוקר זה לא רלוונטי מאחר ואין לקו תחנה כלל באזור הר חוצבים למרות שהוא עובר בגשר מעל הצומת. בצהריים אכן יש לקו תחנה בכניסה לבגין אך היא במרחק של כרבע שעה הליכה ממרכז הר חוצבים. כך שגם זה מצריך הליכה בתוואי דרך לא סלול בקור ובחום.

לתומי חשבתי שהנני בין היחידים המתמודדים עם בעית ההגעה מביתר, וכמובן אין סיבה שיפעילו קו ללא ביקוש. אך אט אט אני מגלה עוד ועוד אנשים ונשים העובדים ולומדים באזור. כולם משוועים לאוטובוס ישיר שיקשר אותם מביתם למקום עבודתם במהירות וביעילות ללא טרחה.

החלטתי לנסות ולהריץ עצומה שתציף את הבעיה, אך הופתעתי לגלות את כמות התגובות החמות שקיבלתי.

מכל עבר החלו לזרום לכיווני קריאות עידוד ותמיכה מעשרות (!) אנשים העובדים כבר עכשיו בהר חוצבים שמבטיחים להשתמש בקו באופן יומיומי, אם רק יאושר.

תגובות נוספות קיבלתי מאנשים רבים שאמרו שאולצו לוותר על משרות טובות באיזור מאחר והזמן המיותר הכרוך בנסיעה וההטלטלות בדרכים לא איפשר להם לעבוד באיזור.

אחרים, שעובדים בהר חוצבים ומתגוררים בקרבתה, סיפרו על רצונם לעבור לגור בביתר אך הסיבה המונעת הינה אופן ההגעה המעיק למרות הקרבה הפיזית.

וכפי שאמרה לי מישהי בכאב – “זוהי אחריות של עיר לעודד את התעסוקה בקרב תושביה ולסייע להם להגיע בקלות ובמהירות אליה”…

הבנתי מכמה אנשים שבעבר פנו אל גורמים שונים בעיריה, בחברת קווים עילית ובמשרד התחבורה בעניין, אך נתקלו בבירוקרטיה ובמבוי סתום. אך איני רוצה שגם גורל ניסיון זה, על עשרות ומאות התגובות החמות שקיבל, יגנז אי שם תחת מסמכי הבירוקרטיה.

את המכתב חותמת תושבת העיר “הנני פונה מעל במה זו לחברי עירית ביתר עילית הדואגים לרווחת תושבי העיר ופועלים לקדם את עניין התעסוקה של הדרים בה, וכן לחברת קווים-עילית שזכתה לאחרונה במכרז התחבורה בעיר ובאמת פועלת להפעלת מערך תחבורה נוח ומהיר לרווחת התושבים, אנא, עשו כל שביכולתכם לקדם את המהלך הזה ולעזור לנו להגיע בקלות ובמהירות למקום עבודתנו.” הכותבת היא מתכננת בכירה העובדת בהר חוצבים תושבת ביתר

להצטרפות לעצומה לחצו על הלינק הבא  https://www.atzuma.co.il/busbeitarharhotzvim

אנו במערכת ביתר עילית אונליין נמשיך ונעקוב אחרי תוצאות העצומה.

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

4 תגובות

  1. כל הכבוד אם תצליחו נשמח בשבילכם תושבי ביתר עילית שעובדים בנווה יעקב וסובלים קצת יותר…

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן