רה״ע ביתר עילית ויו״ר פורום הרשויות החרדיות בזעקה בוועדת הכלכלה: ״ממשלת האיחוי והריפוי מכניסה את היד לכיסים של העניים ומחלקת לעשירים״

ראש-העיר-מאיר-רובינשטיין-בוועדת-הכלכלה
ראש-העיר-מאיר-רובינשטיין-בוועדת-הכלכלה

הדיון בוועדה בראשות ח”כ מיכאל ביטון התקיים לקראת החלת רפורמת ‘דרך שווה’ שתייקר באופן חד את מחירי התחבורה הציבורית בפריפריה ובערים החרדיות ^ רה”ע ביתר ויו”ר פורום הרשויות החרדיות הרב מאיר רובינשטיין זעק את זעקת תושבי הערים החרדיות שהופלו באופן קשה ברפורמה ^ בעקבות הטענות הקשות והנתונים שעלו בדיון דורש יו”ר הועדה להקפיא את רפורמת תעריפי התח”צ עד לביצוע שורה של תיקונים

בוועדת הכלכלה של הכנסת התקיים אתמול (יום שני) דיון ברפורמה בתחבורה הציבורית ‘דרך שווה’ שאמורה להיכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים. במסגרת הרפורמה, שמתהדרת בשם ‘דרך שווה’ אולם עושה את ההפך ומעמיקה את הפער בין השכבות באוכלוסייה באופן בלתי שווה, תושבי הערים החרדיות יאלצו לשלם הרבה יותר על שירותי תח”צ.

הדיון בוועדה בראשות ח”כ מיכאל ביטון התקיים בהשתתפות חברי כנסת רבים, בהם ח”כ הרב אורי מקלב, ח”כ הרב יעקב מרגי, ח”כ הרב משה אבוטבול וח”כ הרב אוריאל בוסו. בדיון המיוחד השתתף גם רה”ע ביתר עילית המכהן גם כיו”ר פורום הרשויות החרדיות במרכז השלטון המקומי.

יו”ר הוועדה העלה בפני נציגי משרד התחבורה שורה של שאלות קשות על אופן גיבוש הרפורמה ועל העדר מחקר ונתונים על השימוש בתחבורה הציבורית ועל ההשפעה של הרפורמה על סעיפיה השונים. היו”ר הזכיר כי הוועדה קיימה דיון בנושא בפגרה, אך לא הוצגו בו נתונים ומיד לאחר מכן נשלחה הזמנה להשקת הרפורמה. הוא אף מתח ביקורת על כך שהוקצבו רק 5 ימי עבודה לקבלת הערות הציבור.

כמו כן, יו”ר הוועדה הזמין לדיון את יו”ר התאחדות הסטודנטים שטען כי הרפורמה שמוצגת כאילו היא אמורה להיטיב עם הסטודנטים, נעשתה ללא שום עבודת תיאום או התייעצות עם הארגון היציג של ציבור הסטודנטים.

ח”כ הרב אורי מקלב העלה טענות קשות והציג בפני הנוכחים את מפת המטרופולינים הארצית ושאל את הנוכחים האם מישהו יכול לראות הסבר הגיוני לצורה בה נערכה המפה כך שהערים החרדיות הוכנסו למפה באופן מאולץ ובלתי מתקבל על הדעת, העיקר להטיל על הציבור החרדי בערים הללו מחירים גבוהים בהרבה מהמצב הנוכחי כיום.

ח”כ הרב יעקב מרגי תקף קשות את אופן קבלת ההחלטות והעדר המענה המקצועי והנתונים הכלכלים והתחבורתיים על בסיסם גובשה הרפורמה. המצב התחבורתי הולך להיפגע קשות ואת התוצאות נראה כולנו בשטח תוך כמה חודשים.

ח”כ הרב אוריאל בוסו הציג את הפגיעה הקשה בתושבי הערים החרדיות ושאל כיצד יתכן שמשרד התחבורה מקדם רפורמה בסדר גודל כזה תוך זינוק של מאות אחוזים אצל חלקים גדולים מהאוכלוסייה.

ראש העיר  ביתר עילית ויו”ר פורום הרשויות החרדיות במרכז השלטון המקומי העלה את זעקת תושבי הערים החרדיות שמופלים לרעה בצורה בוטה וכואבת.

לדבריו, ביתר עילית הינה העיר עם כמות הרכבים הפרטיים הנמוכה ביותר בארץ. הרפורמה הזו תביא לכך שיתרבו בעלי הרכבים כי בעקבות הרפורמה וההתייקרות,  יעלה יותר זול למשפחה ברוכת ילדים, התניידות ברכב פרטי, מאשר בתח”צ. כיוון שההבדל בין החזקת רכב פרטי לנסיעות בתח”צ, יהיה קטן מאד.

במה אנו חלק ממטרופולין י-ם? בתעסוקה? בהכנסות? במחסומים שאנו עומדים בפקקים מידי יום ביומו? או רק בהעלאת תעריפים?

במיוחד עולה הזעקה נוכח ההכנסה המאולצת של ערים חרדיות למפת המטרופולינים היקרה, איך זה שישובים שכנים שנמצאים במרחק גיאוגרפי קטן אינם במטרופולין? ורק את הערים החרדיות דאגו להשחיל בכוח למפה המפלה הזו?

על פי הנתנים שהציג ראש העיר רובינשטיין, הרפורמה המתוכננת תטיל על תושבי ביתר עילית – שנמצאת בדירוג סוציו אקונומי 1 – מס שנתי בסך 17 מיליון שקל, בשל העלאת מחירי ׳חופשי חודשי׳, כל זאת כדי לממן את ההנחות של העשירים במטרופולין ירושלים.

את דבריו סיכם, אין ספק שהרפורמה הזו תביא נזק גדול בכל התחומים “התוצאה תהיה ריבוי רכבים פרטיים, טרנזיטים לקויים על הכביש וניתן לקרוא לזה רפורמת הטרנזיטים הלקויים, אבל בהחלט לא רפורמת תח”צ!”.

בסיכום הדיון אמר יו”ר הוועדה, כי הוועדה רואה בחומרה את השקת הרפורמה בפגרה, וקרא לראש הממשלה להיכנס לנושא ולעצור אותה עד לתיקונים. בנוסף הזהיר כי הוא שומר לעצמו את הזכות לפעול חד צדדית במליאה.

“אם הממשלה תעשה 80 אחוז מזה נברך, ואם הממשלה תחליט לפעול חד צדדית ולעשות רפורמה שלא מטיבה עם העניים ביותר ועם כל הפריפריה והאוכלוסיות המוחלשות, כמו קשישים בגיל פרישה וסטודנטים – אז זו לא רפורמה שמטיבה עם החלשים ולא אאפשר לזה לקרות בכל מחיר”.

רה”ע ביתר עילית הודה ליו”ר הוועדה ח”כ מיכאל ביטון וציין את ההיכרות רבת השנים ביניהם עוד בשנים בהם הם פעלו יחד במרכז השלטון המקומי עת כיהן ח”כ ביטון כראש מועצת ירוחם. ראה”ע ציין כי הדגל של ח”כ ביטון היה ונשאר לאורך השנים מאבק בלתי מתפשר למען החלשים וכולנו תקווה כי גם המאבק הזה ישא פירות לרווחת תושבי הערים המוחלשות.

כיצד התקבלה ההחלטה להכניס את ביתר עילית בצורה מאולצת למטרופולין ירושלים?
נסיעה בעירמחיר נוכחימחיר דרך שווההפרש
אלעד93225132
אלעד – פ”ת וב”ב162.522562.5
אשדוד125225100
ביתר82225143
ביתר לנוער48112.564.5
בני ברק13522590
גדרה14622579
חדרה13222593
חריש14622579
טבריה66.59932.5
לוד125225100
מודיעין96225129
מודיעין עילית76.5225148.5
נתיבות849915
נתניה125225100
עכו13222593
פתח תקווה114.5225110.5
צפת10099-1
ראש העין14622579
טבלת הפגיעה הקשה במחירים חופשי חודשי בערי הפריפריה וברשויות החרדיות

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן