במעמד רב רושם: ‘כיכר לומדי הדף’ לכבודם של לומדי דף היומי נחנכה בביתר עילית

לכבודה של תורה ולומדיה: מעמד חנוכת 'כיכר לומדי הדף' התקיים אמש (ד') בביתר עילית, ביום ההילולא של מייסד מפעל ה'דף היומי', הגר"מ שפירא מלובלין זיע"א # המעמד התקיים בהשתתפות מגידי הדף היומי בעיר # הכיכר הייחודית תתווסף לכיכרות המפארים את העיר # רה"ע: "אנו זוכים להקים עוד נדבך שכולו כבוד והדר ללומדי הדף היומי"
PHOTO-2021-10-13-18-46-23
PHOTO-2021-10-13-18-46-23

במעמד רב רושם ומלא הדר: אמש נחנכה בביתר עילית כיכר ‘לומדי הדף’, לכבודם של לומדי דף היומי בכל אתר ואתר, ביומא דהילולא של מחולל מפעל ‘הדף היומי’, הגאון רבי מאיר שפירא מלובלין זיע”א.

ערב סיום הש”ס במחזור הי”ג, הודיע רה”ע מאיר רובינשטיין על הקמת כיכר מיוחדת שתנציח את המפעל האדיר שייסד הגר”מ שפירא – מפעל לימוד הדף היומי, שבעקבותיו רבבות יהודים ברחבי העולם כולו  שוקדים על לימוד הגמרא ומסיימים את הש”ס בכל שבע שנים.

מיד לאחר מעמד סיום הש”ס האדיר שהתקיים בעיר בהשתתפות אלפים רבים, החלו בעירייה לתכנן את האלמנט המיוחד שיפאר את הכיכר ויכבד את לומדי הדף היומי. באלמנט המיוחד שנבנה על הכיכר הוצב מיצג ייחודי, שצדו האחד מורכב מהדמיית גמרא – תלמוד בבלי, ומן הצד השני הוקם מסך דיגיטלי שבו יופיע מדי יום התאריך היומי והדף הנלמד באותו היום, כך שכל אחד ואחד מהעוברים במקום יראה בכל יום את הדף היומי הנלמד, מה שבוודאי יעורר את עניין לימוד הדף היומי. בחזית מוצגת מגילה ובה דברי קודשו של מייסד מפעל הדף היומי, הגר”מ שפירא.

רה”ע החליט שהכיכר תוקם בכניסה הגדולה לעיר – הכניסה לגבעה ב’ – מיד לאחר שער הכניסה, בכיכר המרכזית של גבעה ב’, הגדולה והמרכזית בעיר.   

כאמור, מעמד חנוכת הכיכר הייחודית התקיים אמש (ד’) בהשתתפות רה”ע, חברי הנהלת העיר ומגידי שיעורי דף היומי בעיר.

רה”ע מאיר רובינשטיין: “מטרת הקמת הכיכר המיוחדת הזו היא להאדיר עוד יותר את המפעל הנשגב של רבי מאיר שפירא מלובלין ולהזכיר מדי יום את נושא לימוד הדף היומי, לכל הבאים והיוצאים מהשער הראשי של עירנו, ולייקר את התורה ולומדיה בפי כל, ועי”ז יתרבו ספסלים בביהמ”ד ויורחבו מעגלי לומדי ף היומי בעירנו, והיה זה שכרנו”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן